Skocz do zawartości

DPF- jak to właściwie jest


ParaYasio

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki, korzeń93

z lektury tego i podobnych wątków zrozumiałem, że proces oczyszczania filtra DPF jest prowadzony "w tle" i niezauważalny dla kierującego, zaświecenie się kontrolki DPF oznacza już poważny problem z filtrem, a miganie to już realna groźba zniszczenia filtra w przypadku kontynuacji jazdy, mam rację?

wcześniej byłem przekonany, że włączenie kontrolki oznacza zapoczątkowanie "fizjologicznego" procesu oczyszczania, którego nie należy przerywać (czyli kontynuować jazdę przez 20 min. z odpowiednimi obrotami) - takie informacje wyniosłem z rozmów w różnych serwisach, gdy specjalnie pytałem o tę kwestę jeszcze przed zakupem pojazdu

Moje pytanie wynikało z tego, że chciałem mieć jakąś kontrolę nad procesem oczyszczania - np. wiedzieć, że pojazd próbuje rozpocząć cykl wypalania i wtedy w miarę możliwości starać się wyjechać na obwodnicę itp.

Dotychczas nie zauważyłem żadnych pośrednich oznak wypalania filtra, np. wspominanego przez niektórych forumowiczów chwilowego wzrostu spalania, może są jakieś inne sposoby?

W tej chwili zrobiłem ponad 10K przebiegu, z czego pierwsze 4,5K praktycznie w mieście, a potem prawie 6k na długich trasach podczas objazdu Europy - i nic :D

Mam takie podejrzenie/nadzieję - nie wiem czy uzasadnione - że "nauka poszła naprzód" i może udało się w kolejnych latach produkcji zoptymalizować proces oczyszczania filtra DPF tak, że wypalanie nie musi odbywać się już "w jednym kawałku", ale odbywa się stopniowo, "kawałek po kawałku", czyli przerwanie cyklu nie wymusza jego rozpoczynania od nowa, lecz jedynie restart od wcześniej osiągniętego poziomu

Czy ktoś z obeznanych w temacie mógłby to zweryfikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 16tys przebiegu nagle w czasie jazdy na trasie zaczela migac kontrolka od dpf. Nie bylo wczesniej ciaglego swiecenia. Kontynuowalem jazde jeszcze jakies 20km. Nastepnego dnia zrobilem trase do domu, ok 40 km. z czego wiekszosc na tempomacie w granicach 75-90 km/h i ku mojemu zdziwieniu przed osiagnieciem celu kontrolka sama zgasla. Ciekawe czy filtr sie sam dopalil czy juz wszystko sie spier**** :) Auto jechalo normalnie czy z kontrolka czy bez. Zastanawiam sie tylko czy jechac z tym do aso bo najblizsze ok. 100km ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza z tyłu uratowana.klocek bez okładziny jej nie skasowal bo się starałem Adam 12.Mnie też migało i potem zgasło bo się wypalił trochę ale to wróci :mrgreen: .Jak będzie się mulił to ta chwila niedaleko .....pzdr

 

zdziwiłem się bo w poprzednim modelu tył wytrzymał mi 3 zmiany klocków czyli ok. 130k km. No ale ja wyznaję zasadę, że "hamulce są dla mięczaków" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...