Skocz do zawartości

DPF- jak to właściwie jest


ParaYasio

Rekomendowane odpowiedzi

Heja

 

No już jestem po pierwszym przeglądzie w Łodzi i wszystko byłoby git gdyby nie jeden szczegół w serwisie poinformowano mnie, że należy podłączać komputer po to aby "wykasować olej w DPF" cóż zrobiłem mądrą minę i kiwnąłem głową, niemniej do dziś nie wiem po kiego grzyba podłącza się komputer do DPF i co to ma wspólnego z olejem, skoro nie mam kontrolki serwis, czy inspekacja ???

 

Może ktoś oswieci Ya$iA zrewanżuję się olejem w kolorze bursztynu z CO2 jako plastyfikatorem zamkniętym z przpięknej zielonej butelce :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne dokonuje się modyfikacji, może kasuje się przebieg km, w sterowniku aby filtr nie wyskoczył zaraz z informacją o starym oleju /wg.przebiegu,może czasu/ mimo, iż olej został wymieniony. Filtry cząstek stałych - DPF potrzebują oleju silnikowego o specjalnym składzie chemicznym, wymienianego w sciśle określonych ramach czasowych lub przebiegu km. Olej do silników z DPF ogranicza powstawanie osadów mogących zatkać lub uszkodzić filtry cząstek stałych. Skład oleju pozwala w dużej mierze zapobiec powstawaniu szkodliwych osadów wszelkiego rodzaju na tłokach, pierścieniach tłokowych i łożyskach.

Generalnie olej z filtrem DPF jest zawsze "jakoś" powiązany... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja

 

No już jestem po pierwszym przeglądzie w Łodzi i wszystko byłoby git gdyby nie jeden szczegół w serwisie poinformowano mnie, że należy podłączać komputer po to aby "wykasować olej w DPF" cóż zrobiłem mądrą minę i kiwnąłem głową, niemniej do dziś nie wiem po kiego grzyba podłącza się komputer do DPF i co to ma wspólnego z olejem, skoro nie mam kontrolki serwis, czy inspekacja ???

 

Może ktoś oswieci Ya$iA zrewanżuję się olejem w kolorze bursztynu z CO2 jako plastyfikatorem zamkniętym z przpięknej zielonej butelce :-)

 

 

może chodziło Panom z ASO o wymuszenie wypalenia sadzy z DPF ? Jest to jedyny skuteczny zabieg aby w100% usunąć niedopaloną sadzę.

Nie mówiąc o płukaniu DPF. Operacja prosta i skuteczna. Podłączają notebooka do złącza i przez 10minut silnik chodzi z obrotami ok. 2k. Wykres pokazuje w % czystość DPF.

Pozostaje jeszcze kwestia przypadków nadmiaru i niedopalania ON w DPF przy samooczyszczaniu. Innymi słowy opcji jest kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne dokonuje się modyfikacji, może kasuje się przebieg km, w sterowniku aby filtr nie wyskoczył zaraz z informacją o starym oleju /wg.przebiegu,może czasu/ mimo, iż olej został wymieniony. Filtry cząstek stałych - DPF potrzebują oleju silnikowego o specjalnym składzie chemicznym, wymienianego w sciśle określonych ramach czasowych lub przebiegu km. Olej do silników z DPF ogranicza powstawanie osadów mogących zatkać lub uszkodzić filtry cząstek stałych. Skład oleju pozwala w dużej mierze zapobiec powstawaniu szkodliwych osadów wszelkiego rodzaju na tłokach, pierścieniach tłokowych i łożyskach.

Generalnie olej z filtrem DPF jest zawsze "jakoś" powiązany... :wink:

 

 

Chyba oto chodziło....jeżeli jeżdżę po mieście czy wówczas ów sterownik będzie głupiał z uwagi na ciężkie warunki pracy silnika??? Druga spawa co jeżeli będę wymieniał olej co 10 tyś nie co 15 jak zaleca serwis wogóle to jestem zakręcony z tymi komputerami.....szkoda gadać i tyle.....

 

 

pozdr

 

 

Ya$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli tylko będziesz jeździł po mieście to dpf da ci w kość

jak od czasu do czasu np raz na tydzień wyjedziesz sobie w trasę to nic nie powinno się stać z filtrem

samochód z dpf + miasto tylko = problem

 

przetestowane na moim subaru:)

alej wymieniam tak jak zalecają i nie bawię się w częste wymiany tzn wcześniejsze niż 15 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wczoraj po praz pierwszy (przebieg 19000) zapaliłą się lampka filtra. Samochod stracił moc, aby przyspieszał musiałem wchodzić na wysokie obroty. Czasem już była taka sytuacja że auto opornie reagowało na pedał gazu ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu lub przejechaniu kilku kilometrów wszystko wracało do normy i ciągnął od 2000 obrotów.

Odnośnie lampki to zgasła dopiero po 50 kilometrach i dopiero wtedy samochód się "odetkał".

Dziś znó zapaliłą się kontrolka ale tylko na jakieś 2-4 kilometry.

Czy powinienem się martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

futszak, ale jeżdżenie zimnym dieslem 2,5 km i stop, potem znowu 2,5km i stop to generalnie nie jest najlepszy pomysł... :roll:

 

Ja mam prawie 19000km, ciężko mi określić ile z tego to miasto, ile trasa.

Natomiast nie kożystam z samochodu w jakiś inny sposób niż z 2.5XT, w korkach też stoję, tak jak każdy.

Inna sprawa że jak wyjeżdżam rano na budowę jadę prawie 30km, przez całą Warszawę.

Jak dotąd kontrolka od dpf`u nie świeciła się...

 

Przy przeglądzie po 15000 km było coś ponad 20% zapełnienia filtra…

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie twierdzę , że jeżdżę tak codziennie , to był tylko przykład , od września mam zrobione 19tys i dziś w trasie kontrolka DPFa zaczęła mi od razu migać , bez zapalenia się wcześniej , DPF chyba padł , tak więc najwidoczniej był jakiś felerny .

 

Trasa była 70km , postój , powrót i przy około 50km zaczęła migać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przejechane ponad 60 tys. km i nigdy takiej kontrolki nie widziałem (nie żebym się upierał ) ale może dlatego że kupiłem diesla z myślą o długich przebiegach ... norma dla mnie to 150 -200 km ze średnią prędkością ... 55 km / h :lol:

Nawalił kiedyś zawór egr może to przypadek ale było to po tym jak zatankowałem lepsze ultimate paliwo...do dziś się zastanawiam czy ta nagła zmiana nie spowodowała tej awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przejechane ponad 60 tys. km i nigdy takiej kontrolki nie widziałem (nie żebym się upierał ) ale może dlatego że kupiłem diesla z myślą o długich przebiegach ... norma dla mnie to 150 -200 km ze średnią prędkością ... 55 km / h :lol:

Nawalił kiedyś zawór egr może to przypadek ale było to po tym jak zatankowałem lepsze ultimate paliwo...do dziś się zastanawiam czy ta nagła zmiana nie spowodowała tej awarii.

na takim przebiegu 150-200 km temp do wypalania jest idealna i nie powinieneś mieć problemów z DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ODP dla KORZENIA:

Podłączają kompa i 2-2,5 tys obrotów przez 45min i czysty.Robiłem to z 8 razy.W Austrii 115EUR w Polsce zależy.

W ASO Koper reklamują jakiś szuwaks do oczyszczania. W ASO Dawoj z bogatym bajerem wymieniają pod byle pretekstem olej z filtrem + oczyszczenie więc 950zł leci.......... :mrgreen: Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graczol1, to ile Ty masz przebiegu że 8 razy czyściłeś DPF`a :shock: :?:

Właśnie wisziałem u Pana Andrzeja tą reklamę i ciekaw jestem ile kosztuje takie czyszczenie :?:

Pytanie do ASiarzy, czy czyszczenie wymuszone przez komp jest obligatoryjnie robione przed wymianą oleju :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 57700 od 01.06.2010.Czyszczenie zawsze skuteczne do zera bez szuwaksu.

W pon przegląd po 60 tys.Zdarłem tarczę z tyłu :oops:

 

 

wszystko zależy od stopnia zanieczyszczenia DPF. 45 minut to bardzooooo długo. Chyba był zbity prawie do końca.

60k km i skończyła się tarcza z tyłu. dziwne, bardzo dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...