Michalis Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 Witam! Jako swiezo upieczony wlasciciel nowego STi, mam kilka pytan do kolegow jezdzacych tym modelem juz od dluzszego czasu. Pierwsze pytanie w kontekscie nadchodzacej zimy jest nastepujace. Jak na naszych mrozach zachowuje sie woda w zbiorniku spryskiwaczy I/C? Oczywisie wiem, ze zamarza (i takie odpowiedzi prosze sobie darowac) ;-) ale czy podczas tego zamarzania nie rozwala np. zbiornika czy przewodow. Jezeli do niej cos dodac, jak radzi Shodan (czytaj: alkohol, plyn do spryskiwaczy), to w jakim stezeniu. I jeszcze drugie pytanko. Moj STi podczas normalnej jazdy po miescie w temperaturze okolo 7 stopni (czyli tak jak teraz za oknem) jest ciagle jakby niedogrzany. Wskazowka temperatury nie dochodzi do poziomu, jak to bylo w moim poprzednim WRXie i uznawalem to za zdrowy objaw. Pozdrawiam, Michal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 I jeszcze drugie pytanko. Moj STi podczas normalnej jazdy po miescie w temperaturze okolo 7 stopni (czyli tak jak teraz za oknem) jest ciagle jakby niedogrzany. Wskazowka temperatury nie dochodzi do poziomu, jak to bylo w moim poprzednim WRXie i uznawalem to za zdrowy objaw. A jaka temperatura leci z ogrzewania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalis Opublikowano 7 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 A jaka temperatura leci z ogrzewania? Jaka ustawie - a konkretnie, do tej pory od zimnego, do jakis 25-26 stopni (wiecej nie probowalem). Nawet klima przez jakis czas chodzila, bo na tych nowych przelacznikach nie sposob w sloncu zauwazyc co jest wlaczone. Pozdrawiam, Michalis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 u mnie w antyku, obecnym i poprzednim, wskazowka zawsze jest minimalnie ponizej poziomu (pomijajac chwilowe roszczelnienie chlodnicy oczywiscie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 U mnie tez jest pozniej poziomu... jezeli mowimy o poziomie / pionie... natomiast jest nad dolna kreska okreslajaca zakres wlasciwej temperatury... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 Witam!I jeszcze drugie pytanko. Moj STi podczas normalnej jazdy po miescie w temperaturze okolo 7 stopni (czyli tak jak teraz za oknem) jest ciagle jakby niedogrzany. Wskazowka temperatury nie dochodzi do poziomu, jak to bylo w moim poprzednim WRXie i uznawalem to za zdrowy objaw. Właśnie między innymi dlatego warto założyć zegary, a dokładnie ciśnienie oleju - wtedy jesteś w stanie precyzyjnie ocenić, czy samochód jest właściwie rozgrzany. Przykładowo olej 10W60 w STi przy zimnym motorze podawany jest pod ciśnieniem 7-8 barów, gdy się rozgrzeje, ciśnienie spada do 1.8-2.0 bara. pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 Właśnie między innymi dlatego warto założyć zegary, a dokładnie ciśnienie oleju A nie temp. oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 A nie temp. oleju ? A temperatura jest mierzona w barach? Mając ciśnienie oleju, otrzymujesz wiele informacji z jednego odczytu - prawidłowe działanie pompy oleju, ilość oleju (mimo stałego wydatku pompy przy małej ilości oleju ciśnienie nieznacznie spada), gęstość oleju, temperatura - stopień rozgrzania samochodu. Jeśli nauczysz się odczytywać ciśnienie oleju - osobny czujnik temp. jest zbyteczny. 8) pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 A temperatura jest mierzona w barach? A czemu miała by być mierzona w barach? Mając ciśnienie oleju, otrzymujesz wiele informacji z jednego odczytu Dzieki za wytłumaczenie napewno troche zmieni moje przyszłe zakupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalis Opublikowano 8 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 U mnie tez jest pozniej poziomu... jezeli mowimy o poziomie / pionie... natomiast jest nad dolna kreska okreslajaca zakres wlasciwej temperatury... Dzieki za odpowiedzi. To widze, ze nowe Imprezy tak maja. Shodan: Co do zegarow, to nie jestem zwolennikiem ich zbyt duzej ilosci w samochodzie. Moj STi seryjnie ma zamontowany wskaznik turbo (ktory zreszta widziales) i on juz wystarczajaco mnie rozprasza :-) Ja generalnie daje samochodowi zawsze sie porzadnie rozgrzac zanim przycisne mocniej. Zastanawiam sie jaka jest korelacja miedzy temperatura silnika pokazywana przez wskaznik, a temperatura oleju, bo wedlug mnie te rzeczy sa dosyc blisko ze soba powiazane. Czyli nie moze tak byc, ze silnik jest juz rozgrzany a olej zimny - w koncu olej jest jednym z czynnikow chlodzacych silnik. Pozdrawiam, Michal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Czyli nie moze tak byc, ze silnik jest juz rozgrzany a olej zimny - w koncu olej jest jednym z czynnikow chlodzacych silnik. Oczywiście że tak być może ale wymiennik woda-olej na szczeście znacznie redukuje ten efekt. Jak przejedziesz się jakąś foruma z dokładnym zetawem wskaźników to zobaczysz że temperatura oleju ma się często nijak do temperatury wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalis Opublikowano 8 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Jak przejedziesz się jakąś foruma z dokładnym zetawem wskaźników to zobaczysz że temperatura oleju ma się często nijak do temperatury wody. Mam wskaznik temp. oleju w "106" i rzeczywiscie olej rozgrzewa sie nieco wolniej niz plyn chlodzacy, ale chetnie popatrze kiedys jak to sie dzieje w Imprezie. Mimo wszystko twierdze, ze w rozgrzanym silniku (wg. temp. wody), temperatura oleju powinna byc juz wystarczajaca do prawidlowej, a nawet wysilonej pracy samochodu. Tolerancja temperaturowa wspolczesnych olejow jest ogromna. Pozdrawiam, Michal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 A jaka jest temperatura oleju w samochodzie? Wyższa niż wody? Jeżeli tak to trudno się dziwić, ze wskazania temperatury oleju rozchodzą się ze wskazaniami wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario-wrx Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Ja tez zastanawialem sie co z woda do IC ...ale w instrukcji nic nie pisza coby trzeba bylo tam cos specjalnego na mrozy wlewac ... mysle, ze wskazane byloby go napelnic tak w 3/4 - wtedy jak woda zamarznie i zwiekszy swoja obietosc - to nie rozsadzi zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario-wrx Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 co do pomyslu z plynem do spryskiwacza lub alko .... hmmmm ... to polewanie czyms takim chyba moze to być szkodliwe dla IC - ale moze sie myle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 mysle, ze wskazane byloby go napelnic tak w 3/4 - wtedy jak woda zamarznie i zwiekszy swoja obietosc - to nie rozsadzi zbiornika. Dokładnie, jedynie czasem puka lód ale można się przyzwyczaić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 co do pomyslu z plynem do spryskiwacza lub alko .... hmmmm ... to polewanie czyms takim chyba moze to być szkodliwe dla IC - ale moze sie myle Ja używałem zwykłego zimowego płynu do spryskiwaczy - wypełniałem nim zbiorniczek do pełna. Tak mi poradził Kuzaj, co ja się będę kłócił pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 A jaka jest temperatura oleju w samochodzie? Wyższa niż wody? Jeżeli tak to trudno się dziwić, ze wskazania temperatury oleju rozchodzą się ze wskazaniami wody. To zależy - może być zarówno wyższa jak i niższa. Wiele aut z chłodnicami oleju powietrze-olej podczaas spokojnej jazdy ma niższa temperaturę oleju niż chłodziwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Mimo wszystko twierdze, ze w rozgrzanym silniku (wg. temp. wody), temperatura oleju powinna byc juz wystarczajaca do prawidlowej, a nawet wysilonej pracy samochodu. Tolerancja temperaturowa wspolczesnych olejow jest ogromna. U mnie też jest wymiennik - chłodziwo-olej jak w Imprezie, a mimo temperatura może być już w normalnym zakresie a nadal widać po ciśnieniuoleju że jest zimny, na wolnych obrotach pokazuje gdzieś tam pod koniec skali jakieś 8 barów czy coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Ja mam termometr do oleju i kiedy wskaznik temperatury wody przestaje sie podnosci, to w tym momencie olej ma okolo 70 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Ja mam termometr do oleju i kiedy wskaznik temperatury wody przestaje sie podnosci, to w tym momencie olej ma okolo 70 stopni. O to dosc konkretna odpowiedz. a od ilu mozna juz grrrr i wrrr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 a od ilu mozna juz grrrr i wrrr ? od tych 70 stopni oleju, ale u mnie zanim wskazówka drgnie musi upłynąć jeszcze troche czasu od końca podnoszenia się wskaźnika temperatury wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 I jeszcze drugie pytanko. Moj STi podczas normalnej jazdy po miescie w temperaturze okolo 7 stopni (czyli tak jak teraz za oknem) jest ciagle jakby niedogrzany. Wskazowka temperatury nie dochodzi do poziomu, jak to bylo w moim poprzednim WRXie i uznawalem to za zdrowy objaw. U mnie jest tak samo, wskazowka jest ustawiona jakies 2mm ponizej poziomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Ja mam termometr do oleju i kiedy wskaznik temperatury wody przestaje sie podnosci, to w tym momencie olej ma okolo 70 stopni. U mnie pokazuje w tym momencie ok 40-50 stopni. A co do dyskusji nt. czy lepszy jest wskaznik temperatury czy cisnienia oleju, to ja jestem zdecydowanym zwolennikem temperatury. Mialem jeden i drugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 A jest sens zakladac tansze wskazniki czy one pokazują jakies bzdury, i jak juz to tylko takich firm jak omori itp. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi