Jump to content

STi i dwie rzeczy (I/C spray i temperatura)


Michalis
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Jako swiezo upieczony wlasciciel nowego STi, mam kilka pytan do kolegow jezdzacych tym modelem juz od dluzszego czasu. Pierwsze pytanie w kontekscie nadchodzacej zimy jest nastepujace. Jak na naszych mrozach zachowuje sie woda w zbiorniku spryskiwaczy I/C? Oczywisie wiem, ze zamarza (i takie odpowiedzi prosze sobie darowac) ;-) ale czy podczas tego zamarzania nie rozwala np. zbiornika czy przewodow. Jezeli do niej cos dodac, jak radzi Shodan (czytaj: alkohol, plyn do spryskiwaczy), to w jakim stezeniu.

 

I jeszcze drugie pytanko. Moj STi podczas normalnej jazdy po miescie w temperaturze okolo 7 stopni (czyli tak jak teraz za oknem) jest ciagle jakby niedogrzany. Wskazowka temperatury nie dochodzi do poziomu, jak to bylo w moim poprzednim WRXie i uznawalem to za zdrowy objaw.

 

Pozdrawiam,

 

Michal

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze drugie pytanko. Moj STi podczas normalnej jazdy po miescie w temperaturze okolo 7 stopni (czyli tak jak teraz za oknem) jest ciagle jakby niedogrzany. Wskazowka temperatury nie dochodzi do poziomu, jak to bylo w moim poprzednim WRXie i uznawalem to za zdrowy objaw.

 

A jaka temperatura leci z ogrzewania?

Link to comment
Share on other sites

A jaka temperatura leci z ogrzewania?

 

Jaka ustawie - a konkretnie, do tej pory od zimnego, do jakis 25-26 stopni (wiecej nie probowalem). Nawet klima przez jakis czas chodzila, bo na tych nowych przelacznikach nie sposob w sloncu zauwazyc co jest wlaczone.

 

Pozdrawiam,

 

Michalis

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez jest pozniej poziomu... jezeli mowimy o poziomie / pionie... natomiast jest nad dolna kreska okreslajaca zakres wlasciwej temperatury...

Link to comment
Share on other sites

Witam!

I jeszcze drugie pytanko. Moj STi podczas normalnej jazdy po miescie w temperaturze okolo 7 stopni (czyli tak jak teraz za oknem) jest ciagle jakby niedogrzany. Wskazowka temperatury nie dochodzi do poziomu, jak to bylo w moim poprzednim WRXie i uznawalem to za zdrowy objaw.

 

Właśnie między innymi dlatego warto założyć zegary, a dokładnie ciśnienie oleju - wtedy jesteś w stanie precyzyjnie ocenić, czy samochód jest właściwie rozgrzany.

 

Przykładowo olej 10W60 w STi przy zimnym motorze podawany jest pod ciśnieniem 7-8 barów, gdy się rozgrzeje, ciśnienie spada do 1.8-2.0 bara.

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

A nie temp. oleju ?

 

A temperatura jest mierzona w barach? :twisted:

Mając ciśnienie oleju, otrzymujesz wiele informacji z jednego odczytu - prawidłowe działanie pompy oleju, ilość oleju (mimo stałego wydatku pompy przy małej ilości oleju ciśnienie nieznacznie spada), gęstość oleju, temperatura - stopień rozgrzania samochodu.

 

Jeśli nauczysz się odczytywać ciśnienie oleju - osobny czujnik temp. jest zbyteczny.

8)

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

A temperatura jest mierzona w barach?

A czemu miała by być mierzona w barach? :twisted:

 

Mając ciśnienie oleju, otrzymujesz wiele informacji z jednego odczytu
Dzieki za wytłumaczenie napewno troche zmieni moje przyszłe zakupy :)
Link to comment
Share on other sites

U mnie tez jest pozniej poziomu... jezeli mowimy o poziomie / pionie... natomiast jest nad dolna kreska okreslajaca zakres wlasciwej temperatury...

 

Dzieki za odpowiedzi. To widze, ze nowe Imprezy tak maja.

 

Shodan: Co do zegarow, to nie jestem zwolennikiem ich zbyt duzej ilosci w samochodzie. Moj STi seryjnie ma zamontowany wskaznik turbo (ktory zreszta widziales) i on juz wystarczajaco mnie rozprasza :-)

 

Ja generalnie daje samochodowi zawsze sie porzadnie rozgrzac zanim przycisne mocniej. Zastanawiam sie jaka jest korelacja miedzy temperatura silnika pokazywana przez wskaznik, a temperatura oleju, bo wedlug mnie te rzeczy sa dosyc blisko ze soba powiazane. Czyli nie moze tak byc, ze silnik jest juz rozgrzany a olej zimny - w koncu olej jest jednym z czynnikow chlodzacych silnik.

 

Pozdrawiam,

 

Michal

Link to comment
Share on other sites

Czyli nie moze tak byc, ze silnik jest juz rozgrzany a olej zimny - w koncu olej jest jednym z czynnikow chlodzacych silnik.

 

Oczywiście że tak być może ale wymiennik woda-olej na szczeście znacznie redukuje ten efekt.

 

Jak przejedziesz się jakąś foruma z dokładnym zetawem wskaźników to zobaczysz że temperatura oleju ma się często nijak do temperatury wody.

Link to comment
Share on other sites

Jak przejedziesz się jakąś foruma z dokładnym zetawem wskaźników to zobaczysz że temperatura oleju ma się często nijak do temperatury wody.

 

Mam wskaznik temp. oleju w "106" i rzeczywiscie olej rozgrzewa sie nieco wolniej niz plyn chlodzacy, ale chetnie popatrze kiedys jak to sie dzieje w Imprezie. Mimo wszystko twierdze, ze w rozgrzanym silniku (wg. temp. wody), temperatura oleju powinna byc juz wystarczajaca do prawidlowej, a nawet wysilonej pracy samochodu. Tolerancja temperaturowa wspolczesnych olejow jest ogromna.

 

Pozdrawiam,

 

Michal

Link to comment
Share on other sites

Ja tez zastanawialem sie co z woda do IC ...ale w instrukcji nic nie pisza coby trzeba bylo tam cos specjalnego na mrozy wlewac ... mysle, ze wskazane byloby go napelnic tak w 3/4 - wtedy jak woda zamarznie i zwiekszy swoja obietosc - to nie rozsadzi zbiornika.

Link to comment
Share on other sites

co do pomyslu z plynem do spryskiwacza lub alko .... hmmmm ... to polewanie czyms takim chyba moze to być szkodliwe dla IC - ale moze sie myle :P

 

Ja używałem zwykłego zimowego płynu do spryskiwaczy - wypełniałem nim zbiorniczek do pełna. Tak mi poradził Kuzaj, co ja się będę kłócił :twisted:

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

A jaka jest temperatura oleju w samochodzie? Wyższa niż wody? Jeżeli tak to trudno się dziwić, ze wskazania temperatury oleju rozchodzą się ze wskazaniami wody.

 

To zależy - może być zarówno wyższa jak i niższa. Wiele aut z chłodnicami oleju powietrze-olej podczaas spokojnej jazdy ma niższa temperaturę oleju niż chłodziwa.

Link to comment
Share on other sites

Mimo wszystko twierdze, ze w rozgrzanym silniku (wg. temp. wody), temperatura oleju powinna byc juz wystarczajaca do prawidlowej, a nawet wysilonej pracy samochodu. Tolerancja temperaturowa wspolczesnych olejow jest ogromna.

 

 

U mnie też jest wymiennik - chłodziwo-olej jak w Imprezie, a mimo temperatura może być już w normalnym zakresie a nadal widać po ciśnieniuoleju że jest zimny, na wolnych obrotach pokazuje gdzieś tam pod koniec skali jakieś 8 barów czy coś.

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze drugie pytanko. Moj STi podczas normalnej jazdy po miescie w temperaturze okolo 7 stopni (czyli tak jak teraz za oknem) jest ciagle jakby niedogrzany. Wskazowka temperatury nie dochodzi do poziomu, jak to bylo w moim poprzednim WRXie i uznawalem to za zdrowy objaw.

 

U mnie jest tak samo, wskazowka jest ustawiona jakies 2mm ponizej poziomu.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam termometr do oleju i kiedy wskaznik temperatury wody przestaje sie podnosci, to w tym momencie olej ma okolo 70 stopni.

 

U mnie pokazuje w tym momencie ok 40-50 stopni.

A co do dyskusji nt. czy lepszy jest wskaznik temperatury czy cisnienia oleju, to ja jestem zdecydowanym zwolennikem temperatury. Mialem jeden i drugi.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...