Skocz do zawartości

niebieskie znaczy szybkie


Greg_2

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Anjew, fabia B.. moj blad.. ale jazz z tego co mi wiadomo nadal w A... ale przezuce ;)

 

natomiast premium to klasa stworzona przez dziennikarzy... bo takie A3 i 3er compact byly za male na klase srednia a zbyt prestizowe i wygodne na golfa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazz wymiarami chyba jednak do B, ale moze sie myle... Podobnie jak nowy Yaris, ktory ma byc wiekszy od poprzednika.

 

Ja rozumiem rozdzielenie 'pospolitych' kompaktow segmentu C od BMW 3 compact, Audi A3, Merca A/B, dodalbym do tego S40. Ale dlaczego w tym premium nie ma Imprezy? Cenowo do nich pasuje, prestizem chyba bezdyskusyjnie, komfortem... no coz, nie do komfortu ona stworzona...

 

Heh, dyskusyjna sprawa, podobnie jak taka nowa Octavia np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wiem, że znakomita większość diesli kopci, podobno rozwiązaniem są jakieś tam filtry czastek stałych, wkurwia mnie w każdym razie to, że jak taki ktoś jedzie przedemną to muszę to wdychać, bo se gość zapragnął z diesla "rajdówkę" zrobić. Zresztą test osotanio był na TopGear :) Porównanie dwóch BMW 5, jedn diesel, druga benzyna, o podobnych osiągach, oczywiście diesel dostał baty i na dodatek zeżarł jedyne 20l ropy na 100km :)

 

Aflinta, porównanie wg mnie było zupełnie bez sensu, bo jak można porównywać 3 litrowego turbodiesla do ponad 4,5 litrowego V8 o dużo większej mocy? :roll: A tak BTW to w TG jakoś nie zauważyłem chmur czarnego dymu za 535d :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta, porównanie wg mnie było zupełnie bez sensu, bo jak można porównywać 3 litrowego turbodiesla do ponad 4,5 litrowego V8 o dużo większej mocy? :roll: A tak BTW to w TG jakoś nie zauważyłem chmur czarnego dymu za 535d :)

 

Oni nie jechali 535d (które swoją drogą było szybsze od tego testowanego diesla) tylko 545d też V8 :) I nic chodzi o chmury dymu w nowych autach w anglii prosto z fabryki, tylko o auta poruszające się po naszych drogach na tym co leją i wtakim stanie jakim są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGS.

Zgadzam się z Tobą. W prasie używa się jeszcze takiego podziału

Klasa A-mini

Klasa B-małe

Klasa C-kompakty (w tym premium:147, 3, Impreza)

Klasa D-średnia (w tym premium:A4, S60. C-klasse)

Klasa E-wyższa

Klasa F-luksusowe.

I oczywiście:SUV, vany, terenowe, sportowe......

Oczywiście jest to podział umowny, zależy co wziąć za kryterium podziału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta, porównanie wg mnie było zupełnie bez sensu, bo jak można porównywać 3 litrowego turbodiesla do ponad 4,5 litrowego V8 o dużo większej mocy? :roll: A tak BTW to w TG jakoś nie zauważyłem chmur czarnego dymu za 535d :)

 

Oni nie jechali 535d (które swoją drogą było szybsze od tego testowanego diesla) tylko 545d też V8 :) I nic chodzi o chmury dymu w nowych autach w anglii prosto z fabryki, tylko o auta poruszające się po naszych drogach na tym co leją i wtakim stanie jakim są.

 

Aflinta, śmiem twierdzić, że nie ma czegoś takiego jak 545d, no chyba że jest to jakaś nowinka sprzed paru dni :) O ile mi wiadomo i jak wynika ze stron internetowych BMW zarówno w UK i D, najmocniejszym dieslem BMW jest właśnie 3 litrowe 535d. Obejrzałem sobie przed chwilą jeszcze raz ten test i Jeremy wyraźnie mówi o 3 litrowym silniku i 560 Nm, no chyba że mówimy o całkiem innym teście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle Aflinta, ze gdybys dostal w swoje rece np. takiego Passata 2.0 TDI to zmienilbys zdanie co do diesli (nie wspomne o takim np. 330d). "dieslowstret" jest to zjawisko wystepujace u zatwardzialych benzynowcow, jednak czesto po przesiadce na nowego diesla szybko dane osoby zmieniaja swoje poglady ;)

A wracajac do tematu porownania BMW diesel z benzyna to w kilku gazetach czytalem konfrontacje 530d vs 530i. Moze nie zdecydowanym ale mimo wszystko zwyciezca zostal DIESEL :)

 

Ps. Niejednokrotnie jechalem za dieslem, ktory puszczal czarny dym ale zadnego smrodu nie poczulem w przeciwienstwie do..... gazuuuu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w temacie 330D muszę (acz niechętnie) zgodzić się z Milkiem. Fajnie jedzie. Gdyby to jeszcze nie było BMW to już w ogóle. Natomiast mnie się na kaszla nie przesadzi z kilku powodów: klekot (szczególnie na zimnym silniku), mało estetyczny wygląd z tyłu samochodu przy starcie i niski zakres obrotowy silnika. Kaszel usprawiedliwiam w samochodach terenowych gdzie moment obrotowy jest bardzo przydatny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzial na klasy przy owczesnym zroznicowaniu jest niemozliwy. Widac to nawet po czasopismie AMS, ktore w wyborach samochodu roku Mitsubishi Outlandera, Toyote RAV4, Honde CR-V i Suzuki Grand Vitare wsadzilo do terenowych, a Forestera....do klasy sredniej wyzszej :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta, śmiem twierdzić, że nie ma czegoś takiego jak 545d, no chyba że jest to jakaś nowinka sprzed paru dni :)

Faktycznie mea culpa, też jeszcze raz obejrzałem i przyznaję się do omamów :) Nie wiem czemu sobie ubzdurałem ten siolnik, może za bardzo się na koty patrzyłem, i został mi jeszcze w pamięci efekt przyklejania 535d na tablicę ,ale pokazywanie palcem na co innego i nie przygladałem się uważnie, myślałem, ze to ten "545d" tam wylądował, a 535d testowali wcześniej. What a shame :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle Aflinta, ze gdybys dostal w swoje rece np. takiego Passata 2.0 TDI to zmienilbys zdanie co do diesli (nie wspomne o takim np. 330d).

Ale ja nie mówię, że one wcale nie jadą, owszem są bardzo dzielne na drodze, co często widzę na autostradzie, podziwiam za elastyzność itp, jak każde auto z turbiną, jedne to, że nieco mniej palą od zaturbionej benzyny.

 

"dieslowstret" jest to zjawisko wystepujace u zatwardzialych benzynowcow, jednak czesto po przesiadce na nowego diesla szybko dane osoby zmieniaja swoje poglady ;)

Nie jestem przeciwnikiem zatwardziałym, jeździłem i TDI i nawet wolnossącymi zabytkami, po prostu to nie to, jest jakoś inaczej :)

 

Ps. Niejednokrotnie jechalem za dieslem, ktory puszczal czarny dym ale zadnego smrodu nie poczulem w przeciwienstwie do..... gazuuuu

Ile ja już jeździłem i się nakląłem na tych śmierdzieli z LPG co nie potrafią instalacji ustawić albo ostatni syf zamontowali to wie tylko mój szuwarek i moja żona :)

A smród z diesla jest bardzo specyficzny, taki metaliczny nieco :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta, śmiem twierdzić, że nie ma czegoś takiego jak 545d, no chyba że jest to jakaś nowinka sprzed paru dni :)

Faktycznie mea culpa, też jeszcze raz obejrzałem i przyznaję się do omamów :) Nie wiem czemu sobie ubzdurałem ten siolnik, może za bardzo się na koty patrzyłem, i został mi jeszcze w pamięci efekt przyklejania 535d na tablicę ,ale pokazywanie palcem na co innego i nie przygladałem się uważnie, myślałem, ze to ten "545d" tam wylądował, a 535d testowali wcześniej. What a shame :oops:

 

Hehe, tak myślałem że to jakaś pomyłka ;)

 

Swoją drogą jestem ciekaw pojedynku na torze np BMW 535d i benzynowego Mercedesa E320 - ta sama klasa, identyczna moc, przewaga MB w masie i pojemności, jednak papierkowo BMW jest szybsze do setki (wiem wiem, jest to słabym wyznacznikiem). Skoro 535d przegrało tylko o te 2-3 sekundy z dużo mocniejszym 550i, to jestem ciekawy wyniku w tej sytuacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ja już jeździłem i się nakląłem na tych śmierdzieli z LPG co nie potrafią instalacji ustawić albo ostatni syf zamontowali to wie tylko mój szuwarek i moja żona

A smród z diesla jest bardzo specyficzny, taki metaliczny nieco

 

Moja żona natychmiast po wyczuciu tego specyficznego smrodu, albo nawet jak tylko zobaczy wlot gazu w samochodzie przed nami automatycznie przełącza na obieg zamknięty.

A ten smród z diesla faktycznie taki metaliczny, bardzo specyficzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGS - Forester w klasie D ? :shock: Przecież to SUV

A Legacy to przecież klasa średnia D :idea:

 

Niestety tak zostal zakwalifikowany... Z Legacy zgadza sie - pomylka moja... zaraz poprawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGS.

Zgadzam się z Tobą. W prasie używa się jeszcze takiego podziału

Klasa A-mini

Klasa B-małe

Klasa C-kompakty (w tym premium:147, 3, Impreza)

Klasa D-średnia (w tym premium:A4, S60. C-klasse)

Klasa E-wyższa

Klasa F-luksusowe.

I oczywiście:SUV, vany, terenowe, sportowe......

Oczywiście jest to podział umowny, zależy co wziąć za kryterium podziału.

 

Impreza niestety przez prase uznawana jest jako zwykly kompakt... w koncu podstawowa wersja nie rozni sie wyposazeniem ani moca od zwyklego golfa :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy glof V GTI jest wystarczajaco mocna oska??

Nie jest, VW Golf V Gti, jest przy Astrze OPC jak Milkowy avatar przy tym co miala jakis czas temu ByMySide.

Moze jestem w bledzie, ale np. taka honda integra jest w miare mocna oska i moim zdaniem radzie sobie rewelacyjnie, podobnie zreszta jak ctr

No wlasnie tu dochodzimy do roznicy mioedzy mocnymi FWD a stuknietymi FWD. Integra, CTR , Golf gti, Focus st220 to mocne, przemyslane fwd. Natomiast Astra OPC klasyfikuje sie bardziej w rejonach slawetnej Alfy gta :twisted: Chlopaki nie mieli pomyslu jak zagiac rezydujacych wladcow segmentu wiec napakowali tyle mocy ile sie dalo, jestem jak najbardziej ZA :!: :twisted: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...