Jump to content

olej motul


b.
 Share

Recommended Posts

A ile tej dolewki Ci potrzeba???? Bo mi zostało ok. 1litra.

 

litr by mnie usatysfakcjonowal. bo juz mam ciut pod minimum. zdaje sie ze pomiedzy dziurkami min-max wchodzi 0,7l, wiec 1l bedzie w sam raz.

a z czego ci zostalo? bo zdaje sie motul w 2l lub 4l puszkach sprzedaja.

zmieniles typ oleju?

 

no i jaka cena.

 

bartek.

Link to comment
Share on other sites

moze ktos z was wie gdzie mozna od reki dostac olej motul 3000v comp

w warszawie, najlepiej w okolicach centrum, aby daleko nie jezdzic.

potrzebuje na dolewke.

 

bartek.

 

Właśnie dlatego "być może dobrego" nie używam tego oleju.

.

.

.

Link to comment
Share on other sites

A Valvoline-dobry czy nie dobry?

 

Nie wiem ale ten drogi wlał bym bez oporów .... bo jak sądzę to wszystko jest średnia światowa....

Niestety zupełnie nie orientuję się co by było po 400kkm na różnych olejach ...

 

.

.

Link to comment
Share on other sites

VR1 leją teraz w servisie np. Dawoj. Kiedyś jeździłem na VR1 i jest dobry. Nie miałem problemow. Wiem że niektorzy jezdzą na TWSie i też go chwalą. Ja powiem tak: jak ktoś naprawde szaleje niech sobie zaleje dobry olej (producenta może sobie wybrać). A na zime niektorzy wymieniają olej na 5W40 Power. Poniewaz: zimą trasy sa krotsze, mniej okazji do upalania. A turbina na zimno powinna dostac olej o wlasciwosciach smarnych

juz w nizszych temperaturach, nisko krzepnacy.

Link to comment
Share on other sites

Poniewaz: zimą trasy sa krotsze, mniej okazji do upalania.

Jest kilka osbó które czeka z upalaniem właśnie na śnieg :) Bo przy słabszym aucie jest to wieksza frajada niż na asfalcie no i nie tak destrukcyjna jak szuter :)

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś jeździłem na VR1 i jest dobry
- tak z czystej ciekawości co to znaczy,że olej jest "dobry"?
Wiem że niektorzy jezdzą na TWSie i też go chwalą.

co naprzykład?Zapach,kolor?

Ciekawi mnie problem, bo widziałem na własne oczy zakatowane silniki na Valvoline, Shell, Castrol, Motul i nie wiem według jakich kryteriów można wysnuwać takie wnioski???Na postawie reklamy,na podstawie ceny, na podstawie opinii zakładu mechanicznego zajmującego się dystrybucją danej marki?

Ja powiem tak: jak ktoś naprawde szaleje niech sobie zaleje dobry olej (producenta może sobie wybrać). A na zime niektorzy wymieniają olej na 5W40 Power. Poniewaz: zimą trasy sa krotsze, mniej okazji do upalania. A turbina na zimno powinna dostac olej o wlasciwosciach smarnych

juz w nizszych temperaturach, nisko krzepnacy.

To swierdzenie jest dla bardzo logiczne.Czy spotkał się ktoś z NIEZALEŻNYMI :!: testami przeprowadzonymi w identycznych warunkach (myślę tutaj o hamowni), które w sposób jednoznaczny wykazały przewagę danego oleju?Bo opowieści, w stylu "to jedyny właściwy olej" :mrgreen: mnie śmieszą i nie są poparte wiarygodnymi testami o których wspomniałem. To, że Pan X przejechał na oleju XXX 200kkm bez remontu nie znaczy,że jest to najlepszy olej,ponieważ Pan Y przejechał na tym samych oleju 50kkm i silnik padaka.... bo troche w inny sposób i w innych warunkach ekploatował pojazd(to taki przykład). W sprawie oleju do skrzyni też rozmawiałem z jednym mechanikiem specjalizującym się w Subaru, który ma naprawdę duże doświadczenie i śmiał się trochę,ze stwierdzenia,że tylko jeden olej Shell'a sprawdza się w skrzyniach Subaru...On leje z reguły inne i skrzynie pracują bez zarzutu przez lata....

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak, jezdziłem na VR1 i spłynął mi tłok. Pewnie to nie od oleju ale po remoncie zalałem Motula. I na wskaźniku od temperatury oleju zaobserwowałem że Motul przy katowaniu póżniej wchodzi na wyzsze temperatury.

 

A co do fachowców od Subaru, to powiem tylko jedno. Byłem w Olsztynie, rozmawiałem z mechanikami od Hołka, wróciłem do Wawy i jak wymieniałem klocki w Piasecznie pytałem się między innymi o olej. I zdania są podzielone.

Link to comment
Share on other sites

na wskaźniku od temperatury oleju zaobserwowałem że Motul przy katowaniu póżniej wchodzi na wyzsze temperatury.

To już ciekawa informacja!!!Boję się tylko,czy nie są to różnice wynikające z błędu pomiarowego lub sposobu katowania :wink: W każdym razie takie spostrzeżania coś wnoszą do tematu!

Dodam jeszcze, że sam zalewam silnik Shell Racing, skrzynię Shell (tym jedynym właściwym)! Dlaczego?Dla świętego spokoju i dlatego,żebym nowemu nabywcy nie musiał się tłumaczyć z używania niewłaściwych olejów niegodnych ze specyfikacją "jedynych właściwych"

Napisałeś,że zdania są podzielone,dlatego używanie określeń "jedyny właściwy" jest dla mnie dziwne :roll:

Link to comment
Share on other sites

moze ktos z was wie gdzie mozna od reki dostac olej motul 3000v comp

w warszawie, najlepiej w okolicach centrum, aby daleko nie jezdzic.

potrzebuje na dolewke.

 

bartek.

 

jejku, masz zaraz pod nosem u Biernackiego na Chlodnej :)

Link to comment
Share on other sites

moze ktos z was wie gdzie mozna od reki dostac olej motul 3000v comp

w warszawie, najlepiej w okolicach centrum, aby daleko nie jezdzic.

potrzebuje na dolewke.

 

bartek.

 

jejku, masz zaraz pod nosem u Biernackiego na Chlodnej :)

 

gdybym wczoraj wiedzial to bym pojechal, a wlasciwie sie przeszedl :-).

ale sobie juz poradzilem troche dalej....

dzieki..

 

bartek.

Link to comment
Share on other sites

I ktoś tu mówi, że turbo podbiera olej...

Wesoly, to te nowe auta biorą.... :wink:

 

chyba tak jest. moze przestana, jak bede mialy kolo 200tkm, jak nasze.

zblizam sie do 10tkm na motulu i dolalem niecale 0,2 (z czego pewnie polowe

wytarlem w szmatke, podczas sprawdzania stanu co 1-2 baki :lol: ).

jak slysze, ze nowe wrx'y potrafia wziac okolo 0,3.... ale na 1000km to :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ja do swojego antyka zalewam Mobil 1 S 10W40 i o dziwo przez 10kkm nie dolałem gram, a czasami ostro było.

I ktoś tu mówi, że turbo podbiera olej...

 

do turbodoladowanych nie powinno sie lac polsyntetyka i nie chodzi tu o sam silnik,bo taki olej jest ok,ale o turbine ktora pracuje w duzo wyzszych temp niz silnik.To normalne ze prawie nie pali ci oleju 10W40, ktory jest po prostu gestszy od np 5W30 i 5W40.

 

Obecnie wszyscy producenci podaja limit zuzycia oleju na 1000km i norma wynosi nawet 0,7-0,8L :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...