owoc666 Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Ok, czas się dokształcić. Jakie 'za' dla kompresora i turbo, oraz jakie 'przeciw'...? P.S. Turbo chyba tańsze, nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow. Tylko czy to bedzie trwale?... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Chyba już było o tym na forum pisane, poszukaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wck Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... c574f16f63 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ComeToDaddy Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow. Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted November 4, 2005 Author Share Posted November 4, 2005 Eee, bida w tym linku. A jak ze spalaniem...? I dlaczego przy kompresorze traci się konie mechaniczne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ComeToDaddy Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Bo kompresor jest napedzany paskiem ktory jest napedzany przez wal korbowy. http://www.proficientperformance.com/te ... _roots.php tutaj masz porownanie trzech najpopularniejszych rodzajow sprezarek mechanicznych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow. Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania. No wlasnie - w ciezarowkach, ale nie w osobowych! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow. Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania. No wlasnie - w ciezarowkach, ale nie w osobowych! Mówi wam coś Lancia Delta S4? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 KUba to w ogóle jeździ? Czy tylko wygląda... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Na swojej stronie pisza "600hp i zero lagu" http://www.forcedairtech.com/turbokits_wrx_stage5.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogs Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 rewelacja ktos cos wyczytal na NASIOCu o tym? sprawdzilo sie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Czy kompresor to ten szpej po lewej stronie na fotce ? Mówi wam coś Lancia Delta S4? Mówi :wink: W innych B-grupach też był stosowany system kompresor-turbo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Czy kompresor to ten szpej po lewej stronie na fotce ? Yep (nawiasem mówiąc czy to jakieś KRakowskie wyrażenie "szpej"? Nigdy w życiu nie słyszałem go gdzie indziej a Krakusy ciągle używają) Mówi W innych B-grupach też był stosowany system kompresor-turbo ? Nope Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted November 5, 2005 Author Share Posted November 5, 2005 nawiasem mówiąc czy to jakieś KRakowskie wyrażenie "szpej"? Małopolskie raczej . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogs Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 "daj, ze tego szpeja, trzeba flize przeciac" BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania? tj. w Dniu Swira - "W ryj dac, moge dac" :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 ROTFL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania? tj. w Dniu Swira - "W ryj dac, moge dac" Nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
IWAN Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania? Myśle co tak. :wink: Ano się daje, daje ale to najczęściej specjalnie przestawianie szyku. Tu masz wszelkie opcje, pomysły, gwary, akcentowania i chętnych do mieszania tego więc się miesza. Można powiedzieć kwintesencja całego kraju albo trauma z całego kraju A w temacie to z moich doswiadczeń do użytku codziennego kompresor, do sportu turbała. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ComeToDaddy Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Kuba... to zdjecie... ROTFL ps. Nie szydze z pomyslu, ani wykonania, ale wygladem to zakrawa o absurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now