Jump to content

Kompresor vs Turbo.


owoc666
 Share

Recommended Posts

Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow.

 

Tylko czy to bedzie trwale?...

Link to comment
Share on other sites

Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow.

Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania.
Link to comment
Share on other sites

Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow.

Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania.

 

No wlasnie - w ciezarowkach, ale nie w osobowych!

Link to comment
Share on other sites

Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow.

Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania.

 

No wlasnie - w ciezarowkach, ale nie w osobowych!

 

 

Mówi wam coś Lancia Delta S4?

Link to comment
Share on other sites

Czy kompresor to ten szpej po lewej stronie na fotce ?

 

Yep (nawiasem mówiąc czy to jakieś KRakowskie wyrażenie "szpej"? Nigdy w życiu nie słyszałem go gdzie indziej a Krakusy ciągle używają)

 

 

Mówi W innych B-grupach też był stosowany system kompresor-turbo ?

 

 

Nope

Link to comment
Share on other sites

"daj, ze tego szpeja, trzeba flize przeciac" :twisted:

 

BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania? tj. w Dniu Swira - "W ryj dac, moge dac" :wink:

Link to comment
Share on other sites

BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania?

 

Myśle co tak. :wink:

Ano się daje, daje :D ale to najczęściej specjalnie przestawianie szyku.

Tu masz wszelkie opcje, pomysły, gwary, akcentowania i chętnych do mieszania tego więc się miesza.

Można powiedzieć kwintesencja całego kraju albo trauma z całego kraju :D

 

 

A w temacie to z moich doswiadczeń do użytku codziennego kompresor, do sportu turbała.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...