owoc666 Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Ok, czas się dokształcić. Jakie 'za' dla kompresora i turbo, oraz jakie 'przeciw'...? P.S. Turbo chyba tańsze, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow. Tylko czy to bedzie trwale?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Chyba już było o tym na forum pisane, poszukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wck Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... c574f16f63 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow. Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Eee, bida w tym linku. A jak ze spalaniem...? I dlaczego przy kompresorze traci się konie mechaniczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Bo kompresor jest napedzany paskiem ktory jest napedzany przez wal korbowy. http://www.proficientperformance.com/te ... _roots.php tutaj masz porownanie trzech najpopularniejszych rodzajow sprezarek mechanicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow. Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania. No wlasnie - w ciezarowkach, ale nie w osobowych! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow. Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania. No wlasnie - w ciezarowkach, ale nie w osobowych! Mówi wam coś Lancia Delta S4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 KUba to w ogóle jeździ? Czy tylko wygląda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 Na swojej stronie pisza "600hp i zero lagu" http://www.forcedairtech.com/turbokits_wrx_stage5.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 rewelacja ktos cos wyczytal na NASIOCu o tym? sprawdzilo sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 Czy kompresor to ten szpej po lewej stronie na fotce ? Mówi wam coś Lancia Delta S4? Mówi :wink: W innych B-grupach też był stosowany system kompresor-turbo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 Czy kompresor to ten szpej po lewej stronie na fotce ? Yep (nawiasem mówiąc czy to jakieś KRakowskie wyrażenie "szpej"? Nigdy w życiu nie słyszałem go gdzie indziej a Krakusy ciągle używają) Mówi W innych B-grupach też był stosowany system kompresor-turbo ? Nope Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 nawiasem mówiąc czy to jakieś KRakowskie wyrażenie "szpej"? Małopolskie raczej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 "daj, ze tego szpeja, trzeba flize przeciac" BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania? tj. w Dniu Swira - "W ryj dac, moge dac" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 ROTFL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania? tj. w Dniu Swira - "W ryj dac, moge dac" Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IWAN Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania? Myśle co tak. :wink: Ano się daje, daje ale to najczęściej specjalnie przestawianie szyku. Tu masz wszelkie opcje, pomysły, gwary, akcentowania i chętnych do mieszania tego więc się miesza. Można powiedzieć kwintesencja całego kraju albo trauma z całego kraju A w temacie to z moich doswiadczeń do użytku codziennego kompresor, do sportu turbała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 Kuba... to zdjecie... ROTFL ps. Nie szydze z pomyslu, ani wykonania, ale wygladem to zakrawa o absurd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się