Skocz do zawartości

Kompresor vs Turbo.


owoc666

Rekomendowane odpowiedzi

Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow.

 

Tylko czy to bedzie trwale?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow.

Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow.

Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania.

 

No wlasnie - w ciezarowkach, ale nie w osobowych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor daje wiekszy moment przy nizszych obrotach, mniejszy przy wyzszych. Turbo na odwrot. Choc bodajze VW czy Opel teraz pracuje nad silnikiem w ktorym beda zabudowane oba. Kompresor bedzie krecil przy niskich przy srednich dolaczy sie turbo, a przy wyzszych kompresor sie wylaczy. Ma to dawac superwysoki moment przez caly zakres obrotow.

Kompresory sa rozne, jedne laduja nizej, inne wyzej, zalezy od konstrukcji, rozwiazanie z kompresorem i turbina istnieje juz od dawna, stosowane jest w ciezarowkach np. Scania.

 

No wlasnie - w ciezarowkach, ale nie w osobowych!

 

 

Mówi wam coś Lancia Delta S4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kompresor to ten szpej po lewej stronie na fotce ?

 

Yep (nawiasem mówiąc czy to jakieś KRakowskie wyrażenie "szpej"? Nigdy w życiu nie słyszałem go gdzie indziej a Krakusy ciągle używają)

 

 

Mówi W innych B-grupach też był stosowany system kompresor-turbo ?

 

 

Nope

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"daj, ze tego szpeja, trzeba flize przeciac" :twisted:

 

BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania? tj. w Dniu Swira - "W ryj dac, moge dac" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW - czy to prawda, ze w Wawie czest powtarza sie czasowniki na koncu zdania?

 

Myśle co tak. :wink:

Ano się daje, daje :D ale to najczęściej specjalnie przestawianie szyku.

Tu masz wszelkie opcje, pomysły, gwary, akcentowania i chętnych do mieszania tego więc się miesza.

Można powiedzieć kwintesencja całego kraju albo trauma z całego kraju :D

 

 

A w temacie to z moich doswiadczeń do użytku codziennego kompresor, do sportu turbała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...