Jump to content

MT6 do Forestra


bakupno

Recommended Posts

Witajcie :mrgreen:

 

Zamierzam wpakować MT6 do Forestera gdy padnie MT5…

Teraz która MT6 wstawić bo wiem że jest kilka rodzajów, czy brać opcję z DCCD czy bez?

Przy takiej przekładce wiem że trzeba wymienić sprzęgło, dyfy, wał, półośki, i czy od razu piasty z STI?

Czy ktoś wie poza tym którą miał Forester STI i ile nm ona znosiła?

Link to comment
Share on other sites

i czy od razu piasty z STI?

 

Warto, zwłaszcza w rozstawie 5*114,3. Lepsze łożyskowanie i dużo większy wybór felg.

 

Czy ktoś wie poza tym którą miał Forester STI i ile nm ona znosiła?

6MT, a znosiła 378 Nm.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś wie poza tym którą miał Forester STI i ile nm ona znosiła?

6MT, a znosiła 378 Nm.

Czyli i tak mniej niż ja mam... po remapie :|

A forka długo nie pożyje, MT5 ma mniej jeszcze znosi :(

 

-- N mar 13, 2011 1:39 pm --

 

Ktoś wie jaką wytrzymałość maja inne MT6 ?

Link to comment
Share on other sites

jaką wytrzymałość maja inne MT6 ?

 

Seryjna skrzynia z Imprezy STI zależnie od rocznika miała znieść nominalnie 343~407 NM.

 

Kruk ma w swoim potworze STI'06 seryjną 6MT, która jeszcze żyje. A potwór ma jakieś 650 NM momentu.

 

BOOYAKASHA Przemka ma pewnie koło 500 albo i więcej NM i też chyba jest na seryjnej 6MT.

 

Nie martwiłbym się wytrzymałością 6MT w forku po remapie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

trzeba bylo lepiej kupic sobie Forka STI

ciekawe ile by miał przejechane :shock:

a mój miał przebiegu 21tyś km : :mrgreen:

 

jak ją rozwalisz to prędzej będzie to Twoja wina niż tego że nie dała radę przenieść momentu

a idz ty :P

co ja poradzę że upalam sobie forka :twisted:

Link to comment
Share on other sites

jak ją rozwalisz to prędzej będzie to Twoja wina niż tego że nie dała radę przenieść momentu

a idz ty :P

co ja poradzę że upalam sobie forka :twisted:

nie no, ja nic do Ciebie :mrgreen: Po prostu 6MT jest naprawdę wytrzymała i naprawdę jeśli ją zmielisz to prędzej dopatrywałbym się winy w sobie samym niż w samej skrzyni.
Link to comment
Share on other sites

jak ją rozwalisz to prędzej będzie to Twoja wina niż tego że nie dała radę przenieść momentu

a idz ty :P

co ja poradzę że upalam sobie forka :twisted:

nie no, ja nic do Ciebie :mrgreen: Po prostu 6MT jest naprawdę wytrzymała i naprawdę jeśli ją zmielisz to prędzej dopatrywałbym się winy w sobie samym niż w samej skrzyni.

 

az tak zdolny to ja nie jestem

Link to comment
Share on other sites

Piotrek

przede wszystkim to jest koszmarna kasa, przeróbki trochę Cię pociągną, więc naprawdę warto zadać pytanie czy warto...

Po drugie 6MT z STi uchodzi za pancerną, więc jak nie będziesz na każdym skrzyżowaniu walił ze sprzęgła, to zniesie sporo... :wink:

Link to comment
Share on other sites

skrzynia 6mt przenosi dużo, wszelakie przypadki rozpipczenia 6MT były spowodowane "niewłaściwym" :D użytkowaniem... o wytrzymałość na nM nie powinieneś się absolutnie martwić...

 

Przy takiej przekładce wiem że trzeba wymienić sprzęgło, dyfy, wał, półośki, i czy od razu piasty z STI?

 

piasty jak piasty - chcesz ale nie musisz...

 

szukaj skrzyni z DCCD - niestety w tym przypadku będziesz musiał zainwestować w sterownik - tak cirka z 2k pln extra

 

na niezakutym motorze i TD04 (z extrasów np IC z STI + pełen przelot) i skrzyni 6MT, myślę że możesz oczekiwać ok 270/460

Link to comment
Share on other sites

skrzynia 6mt przenosi dużo, wszelakie przypadki rozpipczenia 6MT były spowodowane "niewłaściwym" :D użytkowaniem... o wytrzymałość na nM nie powinieneś się absolutnie martwić...

 

Przy takiej przekładce wiem że trzeba wymienić sprzęgło, dyfy, wał, półośki, i czy od razu piasty z STI?

 

piasty jak piasty - chcesz ale nie musisz...

 

szukaj skrzyni z DCCD - niestety w tym przypadku będziesz musiał zainwestować w sterownik - tak cirka z 2k pln extra

 

na niezakutym motorze i TD04 (z extrasów np IC z STI + pełen przelot) i skrzyni 6MT, myślę że możesz oczekiwać ok 270/460

 

A ty masz które piasty u Siebie?

 

Czyli jedna DCCD jest lepszą opcją :D

Sterowni przy innych kosztach przekładki to nic :wink:

 

Carlos bez hamulsów zawiasu i kucia motoru nie idę dalej niż w moc

a skrzynie wolę zrobić bo obawiam się że seria nie wytrzyma mojego traktowania :oops:

Link to comment
Share on other sites

A ty masz które piasty u Siebie?

 

fifty/fifty :D przód wrx 5x100, tył sti 5x100 - wymieniłem tylne na eSTIajowe po malym [moderator czuwa]-upie z "customowymi" 1/2osiami, ale nie ma o czym gadać - to inna historyja :wink: ... bezpośrednio po przekładce jeździłem na wrx-owych 5x100

 

Carlos bez hamulsów zawiasu i kucia motoru nie idę dalej niż w moc

 

no to dzialaj panie, działaj

 

a skrzynie wolę zrobić bo obawiam się że seria nie wytrzyma mojego traktowania

 

eeee nie chce mi się w to wierzyć, skrzynie w 2.5xt nie były jakoś dramatycznie słabe...

Link to comment
Share on other sites

fifty/fifty przód wrx 5x100, tył sti 5x100 - wymieniłem tylne na eSTIajowe po malym [moderator czuwa]-upie z "customowymi" 1/2osiami, ale nie ma o czym gadać - to inna historyja ... bezpośrednio po przekładce jeździłem na wrx-owych 5x100

hmm to własnie bo jak zmienię piasty na 5x114,3 to musze hamulce odrazu robić i zmieniać felgi :|

 

no to dzialaj panie, działaj

powoli do przodu

 

eeee nie chce mi się w to wierzyć, skrzynie w 2.5xt nie były jakoś dramatycznie słabe...

kopię na światła wszystko co myśli że lodówkę pojedzie

Link to comment
Share on other sites

bakupno

Zacny plan i godny naśladowania. Sam założyłem skarbonkę z napisem 6MT, tyle że póki co pusto tam.

Z mojego doświadczenia widzę, że nawet zwykła skrzynia od s-T wytrzymuje poziom 340Nm i to przy przbiegu ok 300kkm. O 6MT nawet bym się nie martwił :wink:

Mnie w 6MT kuszą właściwości jezdne (trakcja) jakich nabrać może forek. Przy takim momencie jaki mam, wychodzenie z ciasnych zakrętów to bezmyślne mielenie kołami w miejscu.

 

Powodzenia! :D

Link to comment
Share on other sites

eeee nie chce mi się w to wierzyć, skrzynie w 2.5xt nie były jakoś dramatycznie słabe...

Carlos, pozwól, że przedstawię pewną sytuację.

Bardzo prosiłbym również innych użytkowników o - ile to możliwe - odniesienie się do tego.

 

Jadę "pełną parą" na trójce do odcinki.

Zmiana biegu z 3 na 4.

W momencie zmiany biegu muszę wrzucić naprawde dużo siły aby zmienić bieg z trzeciego na czwarty.

Czy coś takiego jest normalne?

Zauważyłem, że coś takiego występuje jedynie w przypadku 3-->4 i to w momencie gdy auto idzie "na maxa".

Normalnie zmiana biegu wymaga użycie normalnej siły.

 

Z większych zmian to w zasadzie tylko re-map i wydech.

Link to comment
Share on other sites

dla tego ja potrzebuję mt6 bo seryjna zabiję

Ja jestem zwolennikiem równości w przyrodzie.

To znaczy: Zginie jedna sztuka - Zastąpi ją inna :)

Chociaż powiem Ci, że zdecydowanie myślę o podobnym zabiegu jak Ty, ale ekhm...cóż... finanse póki co nie te :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...