randolff Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Witajcie, Przymierzam się do wakacji z kampingiem. Czy macie doświadczenia z podróżą legacym z przyczepą kampingową? ew. jakie duże przyczepy mieliście "przyjemość" ciągnąć. Czy są jakieś problemy np. z montażem haka? Będę wdzięczny za opinie i uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 Witam, Napisz coś więcej, jakie to legacy (rocznik), dużo kilometrów planujesz przejechać, góry czy płaskie? Pozdrawiam. Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 randolff, już minie trzeci rok jak ciągam na wakacje Knausa o wadze 1200 kg, generalnie problemów nie ma.Po to Subaru ma reduktor(przynajmniej nasz)by przy większych wzniesieniach usprawnić jazdę :wink: .Z hakiem nie było problemów,zamówiłem i na trzeci dzień był montaż.Generalnie jest super spędzić urlop w "budzie".Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
randolff Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Rocznik Legaca 2006. Kierunek wjazdu jeszcze nie ustalony. Kilometrów na taki wyjazd pewnie trzeba by liczyć ok 3000. Z przyczepami nie miałem jeszcze doświadczeń, za to dwa urlopy spędziłem w kamperze i stąd zajawka na kampingowanie. Tyle że wynajem kampera to drogawa sprawa, więc skoro dysponuję od tego sezonu mocnejszym autem to przymierzam sie do pożyczenia budy. Góry pewnie sie jakieś trafią ale też z przyczepą trzeba bardziej popracować nad trasą - zdarzyło mi się dwa lata temu na spontanie wybrać taką drogę na granicy włosko-autriackiej, że zapewne z budą takich agrafek bym nie pokonał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 randolff, Twój Legac ma reduktor? Bo w zasadzie to jest najistotniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
randolff Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Tak, ma reduktor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 No a jezeli nie ma reduktora to co? np moc nie ma znaczenia w tego typu wyjazdach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Nie powinienes miec problemow jesli masz reduktor. Czesto ciagne przyczepke 2t za forkiem o takiej samej mocy ale w dyszlu. I to na dlugich trasach. Prowadzi sie bardzo stabilnie nawet z dwuosiowka. Powyzej 150 troche plywa ale jak ciagnik jest dociazony to da sie jechac i wiecej. Uwaga na przyczepe powyzej wagi auta potrzebujesz odpowiednie prawko. Jesli jezdziles z przycepkami nawet malymi to ok. Jesli nie to musisz wykazac pewnym talentem bo jazda wymaga pewnych umiejetnosci nawet przy jezdzie do przodu. Uwaga niektore przycepy kie maja inhibicji hamulca najazdoweg a to jest problem przy manewrach tylem i trzeba w wiekszosci przypadkow odpinac przyczepe. Czest szkole pracownikow w tym temacie i wiem co sprawia trudnosci. 1 cofanie na lusterkach 2 start pod gorke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
randolff Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Dzięki za info, to już wiem że lagaś daje rade A co do prawka to male pytanie oftopikowe - pisałeś że prawko na przyczepy wymagane jest jeśli ciągnie się przyczepę o masie większej niż samochód? A prawko ma też związek z ilością osi w przyczepie? Czy to samo z siebie wychodzi że te wieloosiowe są zwykle cięższe od ciągnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 No a jezeli nie ma reduktora to co? np moc nie ma znaczenia w tego typu wyjazdach ? Znaczenie ma moment obrotowy i to by nie spalić sprzęgła. Po prostu na reduktorze naprawdę łatwo się rusza, nawet nogi na gazie nie trzeba trzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 A prawko ma też związek z ilością osi w przyczepie? Czy to samo z siebie wychodzi że te wieloosiowe są zwykle cięższe od ciągnika? Uprawnienia do kierowania Art. 87. 1. Kierującym może być osoba, która osiągnęła wymagany wiek i jest sprawna pod względem fizycznym i psychicznym oraz spełnia jeden z warunków określonych w pkt 1-3: 1) posiada wymagane umiejętności do kierowania w sposób niezagrażający bezpieczeństwu ruchu drogowego i nienarażający kogokolwiek na szkodę oraz wymagany dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem; 2) odbywa, w ramach szkolenia, naukę jazdy odpowiednio przystosowanym pojazdem pod nadzorem instruktora; 3) zdaje egzamin państwowy odpowiednio przystosowanym pojazdem pod nadzorem egzaminatora. 2. Osoba niepełnosprawna pod względem fizycznym może być kierującym, jeżeli w wyniku badania lekarskiego nie stwierdzono przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem. 3. Nie wymaga się uprawnienia do: 1) kierowania rowerem, motorowerem lub pojazdem zaprzęgowym od osoby, która ukończyła 18 lat; 2) prowadzenia kolumny pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt. Art. 88. 1.Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii. 2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania: 1) kategorii A - motocyklem; 2) kategorii A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW; 3) kategorii B: a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla, pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t, c) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym; 4) kategorii B1 - trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla; 5) kategorii C - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym; 6) kategorii C1 - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym; 7) kategorii D - autobusem, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym; 8) kategorii D1 - autobusem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym; 9) kategorii T - ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym; 10) kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą; 11) kategorii C1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii C1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego; 12) kategorii D1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii D1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego. 3. Prawo jazdy: 1) kategorii B i C+E lub B i D+E - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii B+E; 2) kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E; 3) kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką; 4) kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami). 4. (uchylony). 5. (uchylony). 6. Żołnierz w czynnej służbie wojskowej może kierować pojazdem specjalnym i używanym do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej: 1) na podwoziu kołowym lub zespołem pojazdów specjalnych składających się z pojazdu kołowego i przyczepy specjalnej, jeżeli ukończył z wynikiem pozytywnym kurs z zasad eksploatacji i kierowania pojazdem specjalnym i używanym do celów specjalnych w wojskowym ośrodku szkolenia kierowców i posiada: a) prawo jazdy, które uprawnia do kierowania: - kategorii B - pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t oraz zespołem pojazdów składających się z pojazdu specjalnego i używanego do celów specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t oraz pojazdem specjalnym wolnobieżnym, - kategorii C - pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, łącznie z przyczepą specjalną oraz używaną do celów specjalnych, o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, - kategorii C+E - zespołem pojazdów specjalnych oraz używanych do celów specjalnych określonych odpowiednio w kategorii B lub C, łącznie z przyczepą specjalną oraz używaną do celów specjalnych, pozwolenie do kierowania: - kategorii B - pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t oraz zespołem pojazdów składających się z pojazdu specjalnego i używanego do celów specjalnych i przyczepy specjalnej oraz używanej do celów specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy przyczepy specjalnej oraz używanej do celów specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t oraz pojazdem specjalnym wolnobieżnym, - kategorii C - pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t łącznie z przyczepą specjalną oraz używaną do celów specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, - kategorii C+E - zespołem pojazdów specjalnych oraz używanych do celów specjalnych określonych w kategorii C, łącznie z przyczepą specjalną, - kategorii D - autobusem specjalnym lub pojazdem specjalnym wolnobieżnym łącznie z przyczepą specjalną oraz używaną do celów specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t; 2) na podwoziu gąsienicowym lub zespołem pojazdów specjalnych składającym się z pojazdu gąsienicowego i przyczepy specjalnej oraz używanej do celów specjalnych, jeżeli ukończył z wynikiem pozytywnym kurs z zasad eksploatacji i kierowania pojazdem specjalnym i używanym do celów specjalnych w wojskowym ośrodku szkolenia kierowców i posiada prawo jazdy kategorii B, C, C1, T lub pozwolenie do kierowania pojazdem kategorii B, C, C+E, D; 3) w razie konieczności ewakuacji zagrożonego mienia jednostki wojskowej, pojazdem specjalnym i używanym do celów specjalnych, na rozkaz dowódcy jednostki wojskowej, każdy żołnierz, jeżeli posiada prawo jazdy lub pozwolenie do kierowania pojazdem co najmniej kategorii B i umiejętność kierowania danym pojazdem. 7. Minister Obrony Narodowej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu, uwzględniając konieczność posiadania szczególnych kwalifikacji przez żołnierzy w czynnej służbie wojskowej kierujących pojazdami specjalnymi i używanymi do celów specjalnych, określi, w drodze rozporządzenia, wzór i opis świadectwa ukończenia kursu z zasad eksploatacji i kierowania pojazdem specjalnym i używanym do celów specjalnych w wojskowym ośrodku szkolenia kierowców, uwzględniającego rodzaj ukończonego kursu i rodzaj pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Panowie! Rzeczywista masa ciągniętej przyczepy nie może przekraczać rzeczywistej masy pojazdu, a zestaw przy kat. B 3,5 tony przy kategorii B+E 7 ton przy zachowaniu pierwszego warunku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 jak widac mozna to opisac prosciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 W ubiegłym roku jeździłem trochę z przyczepą (TEC, 4,2 m długości, ok. 1000 kg). Outback, silnik 2,5 l plus reduktor. Żadnych problemów Jeśli jeszcze nawierzchnia równa, to można śmigać śmiało ze stałą prędkością 120 km/h płynnie i bez żadnych przeszkód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cerbera Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Ciesz sie kolego ze nie masz legasia w dyszlu bo bys sprzeglo w 2 min zalatwił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Ciesz sie kolego ze nie masz legasia w dyszlu bo bys sprzeglo w 2 min zalatwił grubo sie mylisz chyba ze sadzisz po wlasnym poziomie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 sadzisz po wlasnym poziomie jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cerbera Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 tak tak kolejny najlepszy naj naj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się