SLEPSON Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Witam, jak w temacie: czy takie łożysko w "silniczku" klimy jest częścią wymienną? Dla uściślenia mówię, że mowa o łożysku na którym kręci się całe to kółko napędzane przez jeden z pasków klinowych. Ogólnie pytanie brzmi może trywialnie, bo łożyska są zazwyczaj częściami wymiennymi, ale jak zgłosiłem problem piszczącego łożyska to mi chłopaki z bajecznej powiedzieli, że tego się nie wymienia... Dosmarowali tylko, ale znów zaczyna się upierdliwe popiskiwanie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Jak dwa lata temu interesowałem się podobną wymianą w Lagunie to powiedzieli mi w serwisie klimy że da się zrobić ale ekonomicznie nieopłacalne :!: może w subaru się to opłaci :!: Żeby samemu zrobić to trzeba mieć specjalne ściągacze i maszynę żeby gaz chwycić i póżniej znowu nabić :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Jak dwa lata temu interesowałem się podobną wymianą w Lagunie to powiedzieli mi w serwisie klimy że da się zrobić ale ekonomicznie nieopłacalne :!: może w subaru się to opłaci :!: Żeby samemu zrobić to trzeba mieć specjalne ściągacze i maszynę żeby gaz chwycić i póżniej znowu nabić :!: naopowiadali Ci bzdur, , można wymienić łożysko, jak i całe sprzegiełko z łożyskiem , nawet bez sciagania komprersora i spuszczania czynnika z układu 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Witam, Pozwole sobie troche napisać bo znam się w tematyce klimatyzacji W Subaru Legacy jest o tyle fanie że kompresor mamy na wierzchu z kołem pasowym skierowanym w stronę zderzaka gdzie jest dużo miejsca Aby koło pasowe zdjąć należy najpierw sciągnąć tarczę dociskową(zabierak) przykręcaną srubą bodajrze 6 zatem kluczem 10 mm ją powinieneś odkręcić, tarcza jest osadzana na wieloklinie i sama nie zejdzie (zapieczona) należy ją zdjąć sciągaczem z 3 srubkami które wkręca się w ten docisk a 4 wkręcając w miejsce sruby trzymającej tarczkę spowoduje wyciąganie tarczki. Nie wolno tego robić łyżkami czy srubokrętami na zasadzie dzwigni bo wykrzywi się tarcza i bedzie nieużyteczna. tu link do podejrzenia jak taki ściągacz wygląda: http://www.klimatyzacja-samochodowa.inf ... xwidth=360 po zdjęciu tarczki należy uważać na podkładkę dystansową żeby nie zgineła, brak jej spowoduje że bedzie tarcza ocierać o koło i ulegnie zniszczeniu napęd. Następnie należy zdjąć pierścień zegera który zabezpiecza koło na szyjce kompresora, jżeli nie zdejmiesz tego pieścienia to ściągając koło uszkodzisz czop kompresora na którym osadzone jest koło. Pamiętać należy że pierścień zegera z jednej strony jest fazowany a z drugiej płaski, należy zapinać zawsze płaskim do łożyska z fazką do tarczki inaczej może spowodować wypięcie się pierścienia i uszkodzenie napędu. Po zdjęciu pierścienia można koło zdjąć ściągaczem dedykowanym do kół lub łyżkami zapierająć się o korpus kompresora (należy to robiuć delikatnie uważając na elektromagnes który jest pod kołem). po zdjęciu koła kładziemy je na prasie na tuleji opierająć rantem w którym jest osadzone łożysko i wyciskamy łożysko stemplem dopasowanym jeżeli nie oprzemy koła na tuleji to podczs wyciskania koła moe nam sie ono pokrzywić i bedzie do wyrzucenia. w kompresorach subaru montowany jest zazwyczaj DKS15 (kompresor) a w tych kompresorach łożysko ma wymiar 35x55x20 koszt takiego łożyska wacha się od 25 do nawet 75 zł w zależności od producenta. przy wciskaniu nowego łożyska tzeba pamiętać aby wciskać stemplem który obejmuje zewnętrzną bierznie łożyska , nie wolno wciskać stemplem mniejszym niż zewnętrzny rant łożyska (przy wciskaniu mniejszym stemplem uszkodzimy bierznie łozyska z kulkami i łożysko będzie hałasować oraż grzać się co doporowadzi do zatracia łożyska)po wbiciu łożyska należy je zabezpieczyć poprzeż zanitowanie rantu koła (najlepiej do tego użyc punktaka lub stępla dedykowanego do zaciskania łożyska). Brak zacisnięcia łożyska może skutkowć przesuwaniem się koła na kompresorze w stronę tarczy dosciskowej i uszkodzeniem całego napędu. Teraż można założyc koło na kompresor delikatnie pobijąc młotkiem GUMOWYM !!!! Następnie zabezpieczamy koło pierscieniem zegera (pamiętająć o stronie płaskiej i fazowanej) wkładamy podkładkę dystansową do środka tarczy i osadzamy ją na wale kompresora dobijając delikatnie młotkiem GUMOWYM !!! I dokręcamy tarczkę srubą z siła okolo 35 Nm wczesniej smarując srubę klejem do srub. Prawidłowa szczelina powinna wynościc od 0,35 do 0,65 mm w ten sposób oszczedzasz na robociznie w warsztacie około 150 zł na łozysku około 25 zł na sciąganiu i napełnianiu czynnika około 120 zł na demontarzu elementu samochodou i monatrzu około 100 zł mam nadzieje że pomogłem 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLEPSON Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 ipsx82 - takie wyjaśnienie to ja lubię Idzie pomuk, a ja się zaczynam zastanawiać, czy sam się tym nie zająć, bo już miałem szukać "klimiarza"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 naopowiadali Ci bzdur, , można wymienić łożysko, jak i całe sprzegiełko z łożyskiem , nawet bez sciagania komprersora i spuszczania czynnika z układu 8) carfit- Czy w Imprezie też można wymienić to sprzęgiełko bez problemu? Byłem dzisiaj nabić i przeczyścić klimę, ale sprężarka się nie włączyła (szwankowała od kilku dni). Z tego co zaobserwowałem to właśnie to sprzęgiełko zaczęło bardzo ciężko chodzi (Tomasz555- dzięki za telefoniczną diagnozę ) i trzeba będzie albo je wymienić albo całą sprężarkę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 ipsx82 super :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Do FAQ'u technicznego z tym :!: ipsx82, profi post 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 carfit- Czy w Imprezie też można wymienić to sprzęgiełko bez problemu? dokładnie tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 carfit- Czy w Imprezie też można wymienić to sprzęgiełko bez problemu? dokładnie tak samo Dzięki. Teraz tylko trzeba zdiagnozować czy to to sprzęgło właśnie czy może łożysko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Zaki, ale co dzieje się pod maską jak załączasz klimę w kabinie ?? Bo jeśli kompletnie nic się nie dzieje to stawiałbym na sprzęgło elektromagnetyczne. Jeśli natomiast sprzęgło zapina ale sprężarka działa z dużym oporem dodatkowo wydając dźwięki zużycia to wskazywałoby to na łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Zaki, ale co dzieje się pod maską jak załączasz klimę w kabinie ?? Bo jeśli kompletnie nic się nie dzieje to stawiałbym na sprzęgło elektromagnetyczne. No właśnie klima w ogóle się nie włącza! Nie wiem ile to dziadowskie sprzęgiełko może kosztować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Witam ponownie Koszt takiego sprżegiełka w ASO około 2000 zł koszt takiego sprzegiełka w nieautoryzowanym sklepie około 450 zł ale zanim cokolwiek zaczniesz kupować najpierw podepnij się miernikiem pod elektromagnes w tym sprzęgle i sprawdź jak jest oporność cewki - prawidłowa wartość powinna być od 3,5 do 5 oma jesli jest inna wartość to cewka uwalona a jak mieści się w tym zakresie to bym szukał problemu gdzie indziej: czujnik cisnienia wentylator skraplacza panel sterujący pozdrawiam Henryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubelt Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Witam wszystkich. W moim outbacku 08 zaczeły wydobywać się dziwne dzwięki z kompresora klimy - piszczenie/szuranie. Przy załaczeniu klimy występuje odczuwalne obciązenie silnika. Jak odłącze sprzęgło klimy, dziwnych dzwięków nie wydaje Dodatkowo na osłonie silnika i kole pasowym sprężarki pojawił się rdzawo czerwonawy nalot/pyłek. serwis jak to serwis .. albo albo a najlepiej samochód zmienić Czy tarcza sprzęgiełka jest wymienialna (bez elektromagnesu) czy też objawy wskazują w 100% na zatarte łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Pozwolę sobie znowu trochę opisać objawy podane wyżej Oczywiście to tylko sugestie które nie muszą być 100% diagnozą bo na odległość to tylko pizze się zamawia ale postaram się pomóc. Łożysko na pewno nie jest zatarte bo jak by było to by piszczał pasek tak mocno że aż by się zapalił i rozerwał. Tak samo odpada nam problem z elektromagnesem bo jak by był padnięty to by nie załączał napędu a kompresor by nie stawiał oporu dla silnika. Gdyby tarcza była urwana to by hałasował napęd gdy klima jest nieużywana, zatem i ta teza nie ma bytu tutaj. Niepokoją cy jest ten rdzawy pyłek który może świadczyć o 2 przyczynach: pierwsze to to że tarcza i koło są przegrzane od palenia się (prawdopodobnie za duża szczelina pomiędzy tymi elementami) a druga przyczyna to uległ uszkodzeniu zet ochraniający kulki w łożysku powodując wyciek smaru i powoli łożysko się przyciera (ale takie łożysko hałasuje też gdy klimatyzacja nie działa) aż w pewnym momencie zatrze się i powstanie objaw który opisałem na samej górze. Dobrze by było zdjąć pasek i zakręcić samym kołem przy wyłączonym silniku i posłuchać czy szumi czy nie oraz sprawdzić luz poprzeczny koła czy nie jest za duży, tolerancja takiego luzu to max 0,3 mm (jeśli to wina łożyska to ten luz będzie większy niż te 0,3 mm) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubelt Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Dzięki za info. Pierwszy ciepły dzień i będe testował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Byłem dzisiaj w ASO z klimatyzacją, sprzęgiełko załączało i co ok 10 secund rozłączało sprężarkę i tak w kółko. Po sprawdzeniu okazało się że miałem ok 330 czynnika a powinno być 450. Układ został dobity i po sprawdzeniu było ok. Przejechałem ok 20km i znowu zaczęło się to samo czyli załącza na ok 10 sec i rozłącza. Klimatyzacja chłodzi dobrze. Prawdopodobnie jest jeszcze przytarte łożysko bo coś lekko wyje i Panowie powiedzieli że to łożysko od klimy ale ze to na tą chwilę jeszcze nic strasznego. Co Waszym zdanie może być przyczyną tego że ciągle rozłącza i załącza kompresor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 19 godzin temu, Michał Górski napisał: Co Waszym zdanie może być przyczyną tego że ciągle rozłącza i załącza kompresor? Tak ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 5 godzin temu, palmall napisał: Tak ma być. Serio? Tak ma co 10 sekund pytakac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się