Jump to content

wskazania EGT


artguma

Recommended Posts

może było ale dokładnie się nie doszukałem

jakie powinny być temp. przy snodzie EGT umieszczonej w upipe?

zamontowałem EGT STRI serii DSD (chyba)

na wolnych wskazówka opiera się o min. czyli 200 oC (może być mniej)

podczas jazdy - trasa - nawet ostro to max 500 oC

Link to comment
Share on other sites

Przed strojeniem serysjny uppipe w Forku 2,5 XT został wymieniony na taki bez precata. W nim wówczas siedziała sonda. Nowy, pochodzący z STI nie miał nawet gniazda na tą sondę, więc została ona wyłączona w kompie i wszystko gra i buczy.

Nie ma jakiś dziwnych korekt itp.

Owszem, Forek w AT to nie auto do jakiegoś szczególnego upalania, więc jakoś to wszystko chodzi.

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

U mnie, gdy termopara z czujnika STRI była wpuszczona zbyt płytko w światło kolektora (bo mam w kolektorze, nie w uppipe) - zgodnie z forumowymi sugestiami - 5-10mm - wyniki na zegarze były zdecydowanie zaniżone.

 

Po umieszczeniu zgodnie z instrukcją - czyli czubek termopary trafia mniej więcej w środek przekroju kolektora - wyniki stały się porównywalne z tymi z fabrycznej sondy z uppipe.

Link to comment
Share on other sites

wyniki stały się porównywalne z tymi z fabrycznej sondy z uppipe.

 

możesz coś więcej na ten temat?

fabryczna tak samo dobra czy jednak dodatkowa pokazała coś więcej?

 

Mistral, Ty jesteś przed strojeniem :P

Link to comment
Share on other sites

 

Mistral, Ty jesteś przed strojeniem :P

 

 

Dobrze, że jesteś tego świadomy, bo Ty będziesz go stroił :lol:

 

 

P.S.

Faktycznie doczytałem teraz, że wcześniej nie napisałem, że uppipe był zmieniony pod strojenie na poprzednim silniku.

Na nowym silniku jest seryjna mapa. Uppipe został z STI.

 

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

może było ale dokładnie się nie doszukałem

jakie powinny być temp. przy snodzie EGT umieszczonej w upipe?

zamontowałem EGT STRI serii DSD (chyba)

na wolnych wskazówka opiera się o min. czyli 200 oC (może być mniej)

podczas jazdy - trasa - nawet ostro to max 500 oC

 

To jakoś mało Ci pokazuje. Ja mam w kolektorze i na wolnych jest koło 300 a w trasie 600-800, przy zabawach troszkę więcej. 300 stopni różnicy między kolektorem i uppipe by było? Moje wskazania były porównywalne z tymi branymi z OBD.

Link to comment
Share on other sites

Przed strojeniem serysjny uppipe w Forku 2,5 XT został wymieniony na taki bez precata. W nim wówczas siedziała sonda. Nowy, pochodzący z STI nie miał nawet gniazda na tą sondę, więc została ona wyłączona w kompie i wszystko gra i buczy.

 

Nawet nie trzeba wyłączać - jak jej nie podłączysz, ecu permanentnie będzie przyjmowało, że EGT jest 365 celsjuszy.

Link to comment
Share on other sites

wyniki stały się porównywalne z tymi z fabrycznej sondy z uppipe.

 

możesz coś więcej na ten temat?

fabryczna tak samo dobra czy jednak dodatkowa pokazała coś więcej?

 

Dawno nie porównywałem bezpośrednio. Nie zawsze różne zabawki są powpinane. ;-)

 

Jak pamiętam - odczyty się mniej więcej wyrównały.

 

Zegar ma taką zaletę, że jest widoczny stale, za to sondę ma tylko przy jednym cylindrze, więc trzeba mieć świadomość jakie to niesie za sobą ograniczenia i porównywać też z odczytami fabrycznej. Za to fabryczna (czy też inna, ale w miejscu fabrycznej - uppipe) zawsze pokaże wynik "uśredniony" z wszystkich cylindrów. Ideałem byłyby więc oddzielne sondy w każdym kolektorze, ale deski i słupków nie starczy na zegary. :mrgreen:

 

EDIT:

A precyzując jeszcze odpowiedź na pierwotne pytanie tego wątku: przy źle umieszczonej termoparze też miałem wyniki o jakieś 300st zaniżone.

Link to comment
Share on other sites

przetłumacz

 

Zdania zaczynamy od wielkiej literki i kończymy kropką, purysto Ty. A poza tym daj znać jak we fabryce będziesz...

 

-- 10 mar 2011, o 09:30 --

 

Zegar ma taką zaletę, że jest widoczny stale, za to sondę ma tylko przy jednym cylindrze, więc trzeba mieć świadomość jakie to niesie za sobą ograniczenia i porównywać też z odczytami fabrycznej. Za to fabryczna (czy też inna, ale w miejscu fabrycznej - uppipe) zawsze pokaże wynik "uśredniony" z wszystkich cylindrów. Ideałem byłyby więc oddzielne sondy w każdym kolektorze, ale deski i słupków nie starczy na zegary. :mrgreen:

 

Ale płynie w większości przypadków jeden tłok, nie pamiętam już który. Jak tam wetkniemy sondę, będzie idealnie...

Link to comment
Share on other sites

Czwarty, ZTCW, to jest najcieplejszy cylinder w Subaru.

 

Umieszczenie sondy przy nim (tak właśnie mam) daje rozsądny kompromis (ale to tylko kompromis) - pokazuje globalne problemy. Jednak, jeśli coś się wydarzy np. z wtryskiem na innym cylindrze - EGT z czwartego nic nie da, być może da coś uśrednione. Ale tu właśnie przyda się też odczyt z któregoś cylindra - dla porównania - jeśli np. czwarty cylinder będzie nadal pokazywał wartości w normie, a wyniki z uppipe będą zawyżone - problemów należy szukać przy innym cylindrze.

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
Ja mam w kolektorze i na wolnych jest koło 300 a w trasie 600-800, przy zabawach troszkę więcej

 

Też mam STRI, i u mnie na wolnych jak postoi to też pokaże 200, ale w trasie to 700-800 trzyma...

 

aż mi się wierzyć nie chce w to 500 :|

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...