Jump to content

Sprzęgło?????


Maluski

Recommended Posts

Witam! Forester 2.0D 16tys.przebiegu MY10.Problem wygląda następująco...sprzęgło działa niby dobrze ale na rozgrzanym silniku raz łapie jak powinno a raz przy samej podłodze.Czasami na światłach aż ciężko wrzucić bieg a już na następnych pedał łapie delikatnie w połowie.Można jezdzić pół dnia i jest ok. a w pewnym momencie pedał łapie przy podłodze puszcza łapie znowu wyżej.

W ASO stwierdzili że jest ok.Niestety ja mam wątpliwośc????(nowy soft dawno wgrany)

Link to comment
Share on other sites

Witam! Forester 2.0D 16tys.przebiegu MY10.Problem wygląda następująco...sprzęgło działa niby dobrze ale na rozgrzanym silniku raz łapie jak powinno a raz przy samej podłodze.Czasami na światłach aż ciężko wrzucić bieg a już na następnych pedał łapie delikatnie w połowie.Można jezdzić pół dnia i jest ok. a w pewnym momencie pedał łapie przy podłodze puszcza łapie znowu wyżej.

W ASO stwierdzili że jest ok.Niestety ja mam wątpliwośc????(nowy soft dawno wgrany)

 

Zacznij od wymiany płynu. Jak mi się tak działo (ale w benzyniaku) to jak ręką odjął.

Jeśli trzymasz podczas jazdy nogę na pedale sprzęgła (nawet leciutko!) zamiast na podnóżku, to się oducz. Moja żona się dziwiła, że jej w Vectrze tempomat nie działa, a jak jeździ Imprezą, to ma problemy z biegami. Po parokrotnym pokazaniu błędu i jednej zjebce tempomat się naprawił a sprzęgło imprezowe działa jak ta lala :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jazda bardzo spokojna i delikatna.Jaki płyn mam wymienić????

 

Ten od pompki sprzęgła. Jest taki sam jak hamulcowy. W WRX razem z odpowietrzeniem zajęło to pół godziny i z 50 złotych, a sprzęgło później jak nowe :)

Link to comment
Share on other sites

Płyn sprawdzony i jest ok.Autko ma rok i 16tys.więc płyn jest jeszcze świeży.Dziwne że na zimnym lub delikatnie rozgrzanym silniku sprzęgło pracuje dobrze.Natomiast po trasie kiedy zjeżdżam na światła problem się zaczyna.Raz działa normalnie a raz bierze przy samej podłodze (jakby pedał się przykleił) wyżej puszcza i w połowie łapie tak jak powinien.Tarcza się nie ślizga i nic nie przypala.Finalnie ruszam tak że puszczając sprzęgło szarpnie odpuści i znowu złapie.A może koło dwumasowe????

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczął od wymiany płynu zanim zainwestujesz więcej w koło. Każdy płyn hamulcowy jest higroskopijny tzn. chłonie wodę i traci swoje właściwości. Nawet po roku. Z resztą powinno się go co roku wymieniać. Ja w swoim układzie hamulcowym wymieniłem płyn i auto zaczęło o niebo lepiej hamować, nawet nie przypuszczałem, że taka wymiana będzie odczuwalna.

Link to comment
Share on other sites

Płyn sprawdzony i jest ok.Autko ma rok i 16tys.więc płyn jest jeszcze świeży.Dziwne że na zimnym lub delikatnie rozgrzanym silniku sprzęgło pracuje dobrze.Natomiast po trasie kiedy zjeżdżam na światła problem się zaczyna.Raz działa normalnie a raz bierze przy samej podłodze (jakby pedał się przykleił) wyżej puszcza i w połowie łapie tak jak powinien.Tarcza się nie ślizga i nic nie przypala.Finalnie ruszam tak że puszczając sprzęgło szarpnie odpuści i znowu złapie.A może koło dwumasowe????

 

To nie koło. Na Twoim miejscu wymieniłbym płyn bez względu na opinię po jego sprawdzeniu - to są grosiki a objawy jak dla mnie pokazują właśnie na jego przegrzanie w przeszłości. Miałem podobne i u mnie pomogło... I też nie wierzyłem w wymianę, wydawało mi się, że tego się nie wymienia bo i po co.

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś taką sytuację wstyd :oops: się przyznać :

W czasie długiej trasy podczas zmiany biegów pojawił się zgrzyt, stukot w końcowej fazie wciśnięcia sprzęgła. W głowie pojawiło się przerażenie :cry: co się dzieje przecież to nowy samochód czyżby znany problem ze sprzęgłem, ale to przecież benzyna. Czym bliżej celu tym dziwne zjawisko się nasilało w końcu pojawił się problem z wbiciem pierwszego biegu. Myślę sobie cos nawaliło telefon do asistans.

A tu nagle olśnienie PODWINOŁ SIĘ DYWANIK pod pedał sprzęgła i uniemożliwił całkowite wciśnięcie pedału. Więc go szybko poprawiłem i stał cie cud :lol: wszystko wróciło do normy.

Sprzęgło w moim Forku bierze stosunkowo nisko wymaga wciśnięcia do podłogi stąd te nietypowe objawy dziwnej usterki .

Wprawny kierownik jest wstanie w czasie jazdy zmieniać biegi w sytuacji awaryjnej bez sprzęgła wystraszy zgrać obroty silnika z prędkością jazdy. Nie polecam tego sposobu jazdy synchronizatory dostraja po czterech literach że hej. Napisałem o tym że jest możliwość jazdy i zmiany biegów bez całkowitego wysprzęglenia nie można natomiast wbić jedynki na postoju.

Tak więc sam się niemiłosiernie skopałem. Ale to przecież nie ten wątek.

 

Ps. Opisuje swoją przygodę i nie chcę niczego sugerować.

Link to comment
Share on other sites

ja akurat mialam przygode w GieTeku po trasie okolo 350km bardzo ciezko wchodzili glownie 1 i 2, podejechalam do mechanika. Na wylaczonym silniku biegi pieknie wchodza a na odpalonym nie. Pozniej miala swoje dni jednego dnia wogole nie wchodzily innego dnia jak gdyby nigdy nic-- niestety sprzeglo do wymiany :cry:

Link to comment
Share on other sites

ja akurat mialam przygode w GieTeku po trasie okolo 350km bardzo ciezko wchodzili glownie 1 i 2, podejechalam do mechanika. Na wylaczonym silniku biegi pieknie wchodza a na odpalonym nie. Pozniej miala swoje dni jednego dnia wogole nie wchodzily innego dnia jak gdyby nigdy nic-- niestety sprzeglo do wymiany :cry:

 

to mieliście to samo co ja :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

W GT'ku mialem ten sam problem.

 

Byl problem z wysprzeglikiem i pompa sprzegla. Objawy byly wlasnie takie mieszane, przy roznych temperaturach. Nie wiem ktora to z trzech rzeczy - bo wymienilem wszystko na raz włącznie z płynem. Jak ręką odjał.

 

Wiec wymiane sprzegła to zdecydowanie bym sobie zostawil na koniec. Szczegolnie z przebiegiem 16 tys km...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...