Jump to content

Forester 2007. Tandeta czy pech?


Wozniak

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

Zdecydowałem się na opisanie moich perypetii z Foresterem, żeby Dowiedzieć się od forumowiczów czy ja mam pecha, czy może niezawodność Subaru to tylko legenda.

 

Ciekaw jestem również, czy SIP jak zwykle przemilczy moje skargi, czy wreszcie doczekam się jakiejś reakcji z Ich strony.

 

Nie będę się rozpisywał. Wkleję tylko wszystkie zgłoszenia gwarancyjne do serwisu Kocar Przeźmierowo k/ Poznania.

Na końcu opiszę dzisiejszy stan techniczny.

Mój samochód to Subaru Forester 2,0 XA WIN Rok 2007 kupiony 28 maja 2007 u Dilera Kocar Subaru Przeźmierowo k/Poznania.

 

ZGŁOSZENIE NR 1.

Data: 11-07-2007 Przebieg: 5500 km

- Stuki w prawym tylnym kole

 

ZGŁOSZENIE NR 2.

Data: 28-07-2007 Przebieg: 5689 km

-Przegląd po 5000km(nieobowiązkowy)

- wymieniono amortyzator prawy tył(gwarancja)

 

ZGŁOSZENIE NR 3.

Data: 14-12-2007 Przebieg: 15940 km

-Przegląd po 15000

-kontrolka ABS ciągle się zapala (kasacja błędu-gwarancja)

-trzeszczy zawieszenie(nasmarowano powierzchnie guma-metal)

-stuki w zawieszeniu przednim(w subaru tak jest kiedy opada zawieszenie)

-na wolnych obrotach silnik się dławi(stwierdzono nieprawidłowy program sterownika silnika)

-spodek mocy przy 4400 a 4600 obr(stwierdzono nieprawidłowy program sterownika silnika)

ZGŁOSZENIE NR 4.

Data: 14-03-2008 Przebieg: 21443 km

-Wymiana błotnika PZU sprawcy

-wymiana czujnika ABS czyli czujnika G(gwarancja)

-stuki w zawieszeniu (te typy tak mają)

-sprawdzić osłony podwozia(sprawdzono)

-przy 140km/h dudnienie (nie wiadomo co to)

 

ZGŁOSZENIE NR 5.

Data: 15-lipca-2008 Przebieg: 31864 km

-dudnienie prawego zawieszenia po 115km/h(nie wiadomo co to, sprawdzano przy założonych inne felgach i oponach. Jak się nasili to naprawimy)

-stuki amortyzatorów przy zjeżdżaniu nawet z bardzo niskiego krawężnika( te typy tak mają)

 

ZGŁOSZENIE NR 6.

Data: 11-września-2008 Przebieg: 31864 km

-proszę o wymianę żarówek LP,PP świateł mijania(wymieniono na zalecane przez serwis)

-silnik nie wchodzi na obroty w zakresie 2500-3500 obrotów(nic nie zrobiono bo nie chciałem zostawić samochodu w serwisie)

 

ZGŁOSZENIE NR 7.

Data: 25-listopada-2008 Przebieg: 44175 km

-przegląd po 45000

-Stuki w zawieszeniu przy zjeżdżaniu np.: z krawężnika - zgłaszane 3x(nic nie stwierdzono, dopiero gdy pokazałem po raz trzeci to stwierdzono że te typy tak mają)

-Dudnienie w przedniej części samochodu w czasie szybkiej jazdy - zgłaszane 2x(nic nie stwierdzono, dopiero gdy pokazałem po raz drugi to stwierdzono że nie wiadomo co to jest i jak się coś popsuje to będą naprawiać)

-skrzypienie zawieszenia poniżej temperatury powietrza 5 stopni - zgłaszane 2x(tak ma być wyczyszczono i nasmarowano połączenia guma-metal-gwarancja)

-silnik przerywa/szarpie w czasie przyspieszania w zakresie między 2000 a 3500 obr/min -zgłaszane 2x(problem jest znany, zainstalowano nowe oprogramowanie sterownika silnika i wyczyszczono przepustnicę zgodnie z zaleceniem producenta-gwarancja)

ZGŁOSZENIE NR 8.

Data: 03-lutego-2009 Przebieg: ----- km

-do wymiany żarówka PP mijania(wymieniono na zalecaną przez producenta)

 

ZGŁOSZENIE NR 9.

Data: 06-lutego-2009 Przebieg: 50040 km

-brak stopów, bezpiecznik sprawny(wymieniono włącznik stopów-gwarancja)

 

ZGŁOSZENIE NR 10.

Data: 05-maja-2009 Przebieg: 58380 km

-trudności w uruchomieniu silnika zimnego i ciepłego-długo kręci(nie stwierdzono)

-Stuki w zawieszeniu przy zjeżdżaniu np.: z krawężnika - zgłaszane 4x(wymieniono gumy przedniego stabilizatora-gwarancja)

-Dudnienie w przedniej części samochodu w czasie szybkiej jednostajnej jazdy - zgłaszane 3x(jazda próbna, podejrzenie łożysk w skrzyni biegów)

-silnik przerywa/szarpie w czasie przyspieszania w zakresie między 2000 a 3500 obr/min -zgłaszane 3x(problem jest znany, wyczyszczono przepustnicę zgodnie z zaleceniem producenta-gwarancja)

-stuki trzeszczenie zawieszenia w czasie wolnej jazdy i skręcania na asfalcie - zgłaszane 1x(skrzypienie amortyzatorów i klocków hamulcowych)

 

ZGŁOSZENIE NR 11.

Data: 25-maja-2009 Przebieg: 59540 km

-przegląd po 59000 km

-trudności w uruchomieniu silnika zimnego i ciepłego-długo kręci 2x(nie stwierdzono)

-Stuki w zawieszeniu przy zjeżdżaniu np.: z krawężnika - zgłaszane 5x(tak ma być)

-Dudnienie w przedniej części samochodu w czasie szybkiej jednostajnej jazdy - zgłaszane 4x(jazda próbna, podejrzenie łożysk w skrzyni biegów, wymiana łożysk wałka skrzyni biegów)

-silnik przerywa/szarpie w czasie przyspieszania w zakresie między 2000 a 3500 obr/min -zgłaszane 4x(problem jest znany, wyczyszczono przepustnicę zgodnie z zaleceniem producenta-gwarancja)

-stuki trzeszczenie zawieszenia w czasie wolnej jazdy i skręcania na asfalcie - zgłaszane 1x(skrzypienie amortyzatorów i klocków hamulcowych, wymieniono klocki hamulcowe-odpłatnie)

ZGŁOSZENIE NR 12.

Data: 03-listopada-2009 Przebieg: 75020 km

-do wymiany żarówka PP mijania(wymieniono na zalecaną przez producenta)

 

ZGŁOSZENIE NR 13.

Data: 17-listopada-2009 Przebieg: 76250 km

-przegląd po 75000 km

-wycieki w napędach (wymiana zimeringów skrzyni biegów i lewej półosi-gwarancja)

-sygnał dźwiękowy nie działa (wymiana-gwarancja)

-silnik przerywa/szarpie w czasie przyspieszania w zakresie między 2000 a 3500 obr/min -zgłaszane 5x(problem jest znany, wyczyszczono przepustnicę zgodnie z zaleceniem producenta-gwarancja)

 

ZGŁOSZENIE NR 14.

Data: 26-listopada-2009 Przebieg: 75800 km

-do wymiany żarówka LP mijania(wymieniono na dostarczone prze zemnie Narvę, do dzisiaj świecą)

 

ZGŁOSZENIE NR 15. KONIEC GWARANCJI

Data: 20-maja-2010 Przebieg: 90732 km

-przegląd po 90000 km

-Stuki w zawieszeniu przy zjeżdżaniu np.: z krawężnika - zgłaszane 7x(tak ma być)

-Dudnienie w przedniej części samochodu w czasie szybkiej jednostajnej jazdy - zgłaszane 6x(nie wiadomo skąd się bierze)

-silnik przerywa/szarpie w czasie przyspieszania w zakresie między 2000 a 3500 obr/min -zgłaszane 6x(problem jest znany, wyczyszczono przepustnicę zgodnie z zaleceniem producenta-gwarancja)

-stuki trzeszczenie zawieszenia w czasie wolnej jazdy i skręcania na asfalcie - zgłaszane 1x(wymieniono gumy stabilizatorów i łącznika stabilizatora lewego-gwarancja)

-głośne stuki zawieszenia w czasie wolnej jazdy po nierównościach(wymieniono gumy stabilizatorów i łącznika stabilizatora lewego-gwarancja)

-stuki w przekładni kierowniczej w czasie skręcania powodujące większy niż normalnie opór w kole kierownicy(wymieniono gumy stabilizatorów i łącznika stabilizatora lewego-gwarancja)

- w czasie skręcania w lewo i włączenia migacza gasną na kilka sekund światła mijania i postojowe(nie stwierdzono)

-prosimy o sprawdzenie smaru na przegubie lewym przednim(naprawiono-gwarancja)

- prosimy o sprawdzenie łącznika stabilizatora lewego przedniego(naprawiono-gwarancja)

- prosimy o sprawdzenie uszczelniacza wybieraka biegów(naprawiono-gwarancja)

- prosimy o sprawdzenie poduszki wspornika tylnego dyferencjału(naprawiono-gwarancja)

- prosimy o zlikwidowanie wycieków z amortyzatora tylnego lewego(wymieniono-gwarancja)

- prosimy o zlikwidowanie tarcia amortyzatora tylnego prawego(naprawiono-gwarancja)

-prosimy o usunięcie przykrego zapachu z wentylacji, prawdopodobnie konieczna konserwacja klimatyzacji(naprawiono-odpłatnie)

 

ZGŁOSZENIE NR 16.

Data: 02-lipca-2010 Przebieg: 94530 km

-Dudnienie w przedniej części samochodu w czasie szybkiej jednostajnej jazdy - zgłaszane 7x(nie wiadomo skąd się bierze)Narastające w czasie skrętu w lewo(stwierdzono te objawy)

--silnik przerywa/szarpie w czasie przyspieszania w zakresie między 2000 a 3500 obr/min -zgłaszane 7x(nic nie zrobiono)

 

ZGŁOSZENIE NR 17.

Data: 02-lipca-2010 Przebieg: 97371 km

-naprawa dudnienia w przedniej części samochodu zgodnie z ustaleniami z właścicielem serwisiu(zamieniono półosie prawą na lewą i lewą na prawą i stwierdzono że jak mi będzie bardzo przeszkadzało dudnienie to trzeba będzie wymienić półoś.

-proszę o sprawdzenie pisków łożyska lub napinaczy pasków w silniku (wymieniono pasek klimatyzacji-odpłatnie)

 

PO TYGODNIU OKAZAŁO SIĘ ŻE PISK W SILNIKU TO BYŁ ZACIERAJĄCY SIĘ KOMPRESOR KLIMATYZACJI I W KOŃCU KLIMATYZACJA ULEGŁA CAŁKOWITEJ AWARII.

 

Oczywiście było już po gwarancji więc wysłano mnie do zaprzyjaźnionego serwisu klimatyzacji gdzie stwierdzono że problem ten jest normalny w foresterze i trzeba kupić nowy kompresor (około 4500pln, wymienić chłodnicę i przewody i filtry itd.). Kupiłem używany kompresor, wiedząc że opiłki z obiegu klimatyzacji i tak spowodują jego zatarcie w ciągu roku. Po prostu włączam klimatyzację kiedy jest to naprawdę niezbędne.

 

WYMIANA PÓŁOSI NAPĘDOWEJ PRZEDNIEJ NA NOWĄ-ODPŁATNIE, BO PRZECIEŻ JEST JUŻ PO GWARANCJI.

 

ZGŁOSZENIE NR 18.

Data: 16-grudnia-2010 Przebieg: 104819 km

-przegląd po 10500 km

-samochód nie trzyma toru jazdy coś jest nie tak z układem kierowniczym

--proszę o sprawdzenie szczelności układu paliwowego w tylnej części samochodu, intensywny zapach benzyny po stronie wlewu paliwa zgłaszane 2x (poprawiono uszczelkę-bezpłatnie)

-Dudnienie w przedniej części samochodu w czasie szybkiej jednostajnej jazdy – zgłaszane 8x(nie wiadomo skąd się bierze)

-silnik przerywa/szarpie w czasie przyspieszania w zakresie między 2000 a 3500 obr/min -zgłaszane 8x(problem jest znany, wyczyszczono przepustnicę zgodnie z zaleceniem producenta-gwarancja)

Uświadomiono mi fakt, że silnik jest źle „zmapowany” przez producenta samochodu i że tak już będzie zawsze, że samochód będzie się nierównomiernie rozpędzał. I że należy jak najczęściej czyścić przepustnicę. Szkoda tylko, że nikt nie uświadomił mi tego w czasie zakupu samochodu.

Usterka ta jest niebezpieczna w czasie wyprzedzania, gdyż samochód czasami przyspiesza od razu a czasami „zastanawia” się 2 sekundy czy przyspieszyć czy nie.

 

Data 18-grudnia-2010

AWARIA ŁOŻYSKA WYCISKOWEGO SPRZĘGŁA.

W TYM MOMENCIE MIAŁEM JUZ SERDECZNIE DOŚĆ ASO SUBARU.

 

ZGŁOSZENIE NR 1 DO PROFESJONALNEGO SERWISU RAJDOWEGO.

Data 19-grudnia-2010

Samochód na lawecie został zawieziony do naprawy.

-wymiana łożyska na nowe.

-stwierdzono znaczne zużycie układu wydechowego

-stwierdzono znaczne zużycie układu wydechowego

 

ZGŁOSZENIE NR 2 DO PROFESJONALNEGO SERWISU RAJDOWEGO.

Data 01-marca-2010

-samochód nie trzyma toru jazdy coś jest nie tak z układem kierowniczym( końcówki drążków kierowniczych mocno wyrobione. Zostały wymienione na nowe.)

-Dudnienie w przedniej części samochodu w czasie szybkiej jednostajnej jazdy (okazało się że druga półoś miała również luzy na przegubie. Została wymieniona na używaną i dudnienie zniknęło)

- awaria podświetleń tablicy rozdzielczel(wymieniono żarówki)

-stuki w klapie bagażnika(wyregulowano)

-wymiana tarcz i klocków hamulcowych(wymieniono)

-dziwny zapach w kabinie(łożyska prawego koła zatarte-wymieniono) poza tym stwierdzono brak smaru w półosi którą wymieniał ASO subaru. Cały ten smar znajdował się na katalizatorze spalin.

 

Pozostawiam ten cały opis usterek i napraw bez komentaża.

Myślę że warto żeby potencjalni klienci znali tą sprawę.

Sami oceńcie poziom obsługi i poziom samochodu.

 

Pozdrawiam wszystkich miłośników subaru.

 

Dopisek z 10 marca 2011

Niestety Serwis rajdowy powymieniał co było zużyte, ale dudnienie pozostało;

Dzisiaj wróciło, prawdopodobnie po rozluźnieniu tego zo skręcili przy ostatniej wizycie.

Sprawa nadal pozostaje nierozwiązana. Tak jak brak płynnego przyspieszania i nietrzymanie toru jazdy.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

XA to znaczy, że to SH? Pierwszy rok produkcji. Pewnie tzw grzech wieku dziecięcego...wszystkie auta to mają.

Faktycznie pech i faktycznie już po trzecim zgłoszeniu, trza było zrzucić ze skały i kupić nowy ;-)

Link to comment
Share on other sites

ZGŁOSZENIE NR 1 DO PROFESJONALNEGO SERWISU RAJDOWEGO.

 

w zasadzie to tylko adresu brakuje..... :mrgreen:

 

byłem w kilku "profesjonalnych serwisach rajdowych" ale aut z ulicy nie przyjmowali :roll: ..a tu widze , że i półoś używka sie znalazła i klapę potrafią ustawić a i osłone przegubu wymienić , drążki kierownicze też...no no...pewnie i ceny przystępne... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wozniak,

nie gniewaj się ale to co opisujesz to są jakieś drobiazgi. To jest SUBARU, tu się mają prawo takie popierdółki sypać. Grunt, że jeździ i skręca :mrgreen:

 

Poza tym jesteś troszkę "przesugestywny", przykłady :

 

1.

ZGŁOSZENIE NR 1 DO PROFESJONALNEGO SERWISU RAJDOWEGO.

Data 19-grudnia-2010

Samochód na lawecie został zawieziony do naprawy.

-wymiana łożyska na nowe.

-stwierdzono znaczne zużycie układu wydechowego

-stwierdzono znaczne zużycie układu wydechowego

 

 

Dwukrotnie się ten układ zużył ? :mrgreen:

 

2.

- awaria podświetleń tablicy rozdzielczel(wymieniono żarówki)

Brzmi poważnie a to się przecież kilka (nie wiem dokładnie ile bo nie piszesz, najmniejsza wartość "kilku" to dwa) żarówek przepaliło, utrząsło. No bez przesady ;-)

 

3.

-trzeszczy zawieszenie(nasmarowano powierzchnie guma-metal)

No trzeszczy, w SUBARU wszystko trzeszczy, skrzypi ale jedzie :mrgreen:

 

Generalnie, dużo przypadłości ma charakter onomatopeiczny : a to trzeszczy, a to dudni, a to stuka.

Wybacz ale moim skromnym zdaniem są to po stokroć pierdołki. Sądzę, że kupiłeś sobie po prostu auto nie dla siebie. Może jakieś AUDI, Mercedes, Renóweczka jakaś mięciutko, cichy Rzepocik. Dlaczego SUBARU ????

 

:mrgreen:

 

Pozdrawiam (i jeszcze raz - nie gniewaj się)

 

Grzegorz

 

PS. Swoją drogą to zastanawiające - ostatnia usterka miała miejsce w grudniu 2010, mamy marzec 2011 - czemu żeś tak długo zwlekał z tym alarmującym postem ? Wiesz jak wielu nabywców w międzyczasie mogło zostać nieszczęśliwymi tylko dlatego, że tak zwlekałeś ?

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

No tak ale mój SG jest z 2002 więc sam początek, a takich cudów nie miałem

 

Pamietaj , ze nie dowiesz się nic o warunkach eksploatacji tego auta - (zawieszenie :idea: ) wiec trudno sie odnieść...z "trudem" ale jednak te 100 tyś w trzy lata przejechal..... :wink: . Potem skonczyła sie gwarancja.....

Link to comment
Share on other sites

a SKODA
Bardzo zgrabny, niezawodny i miły wozik :mrgreen:
PS. Taka z motorkiem 1,9 SDI.... :twisted:
Wolno, wolniej... SDI :mrgreen:

I JAKI EKONOMICZNY :mrgreen:

 

DOBRA KOŃCZĘ TO NABIJANIE SIĘ :oops:

CHODŹ CIĘŻKO SIĘ OPRZEĆ :shock:

Link to comment
Share on other sites

Wozniak, już ci kolega napisał

nie gniewaj się ale to co opisujesz to są jakieś drobiazgi.

 

a swoja drogą napisz jak używałeś auta bo o tym ani słowa nie raczyłeś napisać :roll:

Link to comment
Share on other sites

"- silnik przerywa/szarpie w czasie przyspieszania w zakresie między 2000 a 3500 obr/min -zgłaszane 8x (problem jest znany, wyczyszczono przepustnicę zgodnie z zaleceniem producenta-gwarancja)"

 

A tak swoją drogą to trochę drażni (nie chcę napisać wulgarnego słowa), mam to samo tylko w zakresie 2500-3000 obr/min. Nikt nie wymyślił innego rozwiązania poza "problem znany - wyczyszczono i ma być świetnie przez 5000 km" - bo u mnie to średnio takie przebiegi (auto po gwarancji - czyszczenie 60 zł) ;-)

 

Natomiast frajda z jazdy nadal jest ;-)

 

Pozdrawiam Michał

Link to comment
Share on other sites

"- silnik przerywa/szarpie w czasie przyspieszania w zakresie między 2000 a 3500 obr/min -zgłaszane 8x (problem jest znany, wyczyszczono przepustnicę zgodnie z zaleceniem producenta-gwarancja)"

 

A tak swoją drogą to trochę drażni (nie chcę napisać wulgarnego słowa), mam to samo tylko w zakresie 2500-3000 obr/min. Nikt nie wymyślił innego rozwiązania poza "problem znany - wyczyszczono i ma być świetnie przez 5000 km" - bo u mnie to średnio takie przebiegi (auto po gwarancji - czyszczenie 60 zł) ;-)

 

Natomiast frajda z jazdy nadal jest ;-)

 

Pozdrawiam Michał

i to jest zdrowe podejście

naprawić i cieszyć się jazdą :)

Link to comment
Share on other sites

pechowo ;)

ale te usterki zawieszenia to wskazują, że auto było katowane trochę czy nie:)?

u mnie przerywał między 2500-3000 obr/min. jak lałem 98, albo 100 V power, wgrali mi nowego softa, wlewam teraz tylko 95 i jest ok od 20 000.

Link to comment
Share on other sites

z opisu problemów wynika że zdecydowana większość z tych licznych zgłoszeń to 3 tematy: amory i szarpanie między 2500 a 3500 obrotów, zatem można powiedzić - normalka :wink: , zawias - to już wszystko zależy od stylu jazdy, jak ktoś szaleje w terenie albo na dziurach nie uważa to i gąsienice w czołgu uszkodzi :mrgreen: zatem forek normalny, a nie żaden trefny egzemplarz, tylko kierownik czuły na stuki puki :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...