SubWRX Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Witam krotki opis autka: kupilem powypadkowe, nie mialem mozliwosci odpalenia wczesniej silnika przed odpaleniem silnik dostal swiezutki olej 5w 40 shell nowy termostat, rozrzad, pompe wody itp podczas odpowietrzania ukladu wszystko bylo w jak najlepszym porzadku silnik ogolnie pracowal ok 2-3 godziny pozniej mial 2 delikatne jazdy probne nastepnie 2 kolejne z wykorzystaniem obrotow do 6 tys problem byl z wysadzaniem plynu gormym korkiem, ale tylko podczas jazdy, nie na postoju temperatura byla ok 1mm ponizej polowy na wskazniku, wentylatory sie zalaczaly prawidlowo ale mimo wszystko wysadzalo plyn do tego po ostatniej przejazdzce zauwazylem ze silnik wydaje z siebie dziwny odglos przy przegazowywaniu ogolnie wciskajac wiecej gazu przy ok 3-4 tys, wyzej balem sie krecic dzis z nocy przy 1 rozruchu cos zagrzechotalo ok 1 sek i sie uspokoilo ale nadal slychac ten stukot przy wyzszych obrotach czy moje obawy sa sluszne ze to panewki?? WRX 2005 100tkm przebiegu..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptkrally Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Tak słychać panewkę Nie zauważyłem twojego linka ale podejrzenie masz niestety chyba trafne Ewentualnie spalanie stukowe ma podobny dźwięk check się świeci? Jaki boost? Ale poczekaj na podpowiedzi bardziej doświadczonych w temacie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubWRX Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 zaden check, nic sie nie swieci, kontrolka smarowania rowniez gasnie prawidlowo auto total seria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 To mi jak padła korbowa, bardzo podobnie, raczej panewkę bym obstawiał. Pod koniec mojego filmiku jest identycznie jak u Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Przy obróconej panewce nie będzie się nic świecić, ani check, ani smarowanie, ani nic innego. Obstawiam podobnie-panewka. Też niedawno przez to przechodziłem ale u mnie zaczęło nagle "stukać tak, jak młotkiem w ścianę", jeszcze głośniej niż w filmiku, do którego link podał ptkrally. Z tym, że u mnie była zupełnie inna sytuacja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Po tym odglosie to bym stawial na panewke, ale takie diagnozowanie przez Internet daje mi pewna minimalna szanse pomylki (choc z tym odlosem, dosc kosztownym, niestety mialem zwyczajnie okazje sie juz zapoznac) Jakbys mial zegar cisnienia oleju pewnie bys wiecej zobaczyl, niz przy samej kontrolce - z reguly cisnienie oleju dosc znacznie spada, byc moze nie ponizej progu, ktory zapala seryjna lampke. Check sie nie zaswieci, bo nie ma nic do tego niestety za bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bysiek Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Współczuje. Ten sam dźwięk pojawił się u mnie pare dni temu. Poszła panewka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Spróbuj zdemontować filter oleju,rozciąć go i zobaczysz czy są tam jakieś opiłki metalu,jeśli tak to możesz śmiało stawiać na panewkę ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Uuu paneweczka. Chyba jeszcze nieobrócona, ale luz ma już spory. Nie męcz silnika i do mechanika, najlepiej na lawecie/holu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kralky Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Jeśli na ciepłym silniku odgłos nie ustaje, to przyłączam się do diagnozy kolegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 echh, te panewki .... nie czekaj za długo z naprawą, najlepiej od razu do warsztatu póki straty są jeszcze małe .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 duzo sie tych "echh" w subaru zaczyna pojawiac . . . niestety :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 duzo sie tych "echh" w subaru zaczyna pojawiac . . . niestety :| nie martw się zygmunt3waza w evie też będą ci się gromadźić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guma Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 problem byl z wysadzaniem plynu gormym korkiem, ale tylko podczas jazdy, nie na postojutemperatura byla ok 1mm ponizej polowy na wskazniku, wentylatory sie zalaczaly prawidlowo ale mimo wszystko wysadzalo plyn te silniki mają to do siebie, czasem uda ci się zalać układ chłodzenia i odpowietrzenie nastąpi praktycznie samoczynnie, a czasem musisz mu pomóc. Ja miałem jeden taki przypadek, gdzie odpowietrzenie układu zajęło mi dwa dni. Identyczne objawy, takie które opisałeś, byłem wręcz przekonany, ze poszła uszczelka pod głowicą, ale zostało to po diagnostyce wykluczone. Zacząłem więc sie bawić- grzanie auta- wentylatory- krótka jazda- zatrzymanie- pompowanie wężami- chwila na ostygnięcie- dolanie płynu i od nowa :roll: I tak dwa dni, w sumie kilkanaście razy, aż się w końcu uspokoił :wink: . Sprawa wygląda w ten sposób, że jesli masz w układzie chlodzenia bańki powietrzne i wraz z cieczą przemieszczaja sie po układzie, w momencie jak dojdą do pompy wody robi się poduszka, wirnik pompy sie kręci, ale cieczy nie przepycha dalej, woda w układzie stoi w miejscu, przegrzewa się i wyrzuca przez korek. Co do samego stuku, to tylko diagnoza w warsztacie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekn1 Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 Najprawdopodobniej panewka:/ szczegolnie ,ze to 05 silnik znany z tego, ze mu latwo te panewki sie psuja. ...Ale jest jeszcze jedna szansa, ze to cos innego. wspomniales, ze robiles rozrzad takze sprawdz jeszcze czy moze napinacz ci sie nie poluzowal. Czytalem pare przypadkow w ktorych dzwiek identyczny do panewki okazywal sie loznym napinaczem. Wiem,ze najprawdopodobniej juz by pasek przeskoczyl dawno jak by byl luzny ten napinacz ale sprawdz go ! PS: Mam nadzieje, ze kupiles to auto po dobrej cenie bez odpalania silnika nawet przed kupnem;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubWRX Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 no niestety kupilem w normalnej cenie do tego robielm auto typowo "pod siebie" i nie oszczedzalem w kosztach... wiem juz napewno ze panewka co bardziej doradzacie?? probowac reanimowac czy wymianiac silnik?? duzo sie nasluchalem o problemach z remontem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 duzo sie nasluchalem o problemach z remontem... A jakies to problemy mozna miec z prawidlowo przeprowadzonym remontem? Chcesz miec pewnosc co masz pod maska - remont. Chcesz po taniosci, ale z ryzykiem, kup uzywany silnik na zamiane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_poz Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Jak zrobisz remont na nowych częściach, to wiesz co masz. Ważne żeby robił to ktoś, kto ma wiedzę i doświadczenie w tego typu silnikach :!: Kupisz nowy-używany silnik i znów może się pojawić ten sam problem po jakimś czasie :| Koszt remontu, a kupna i przełożenia drugiego silnika wychodzi podobnie. Z tego, co się orientuję to ok. 4-5 tyś zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darcyn Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Najprawdopodobniej panewka:/ szczegolnie ,ze to 05 silnik znany z tego, ze mu latwo te panewki sie psuja. możesz rozwinąć myśl... tylko w o5r czy w 03-05, 01-05, 96-05???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekn1 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 ^^ Chodzi o tzw. Bugeye czyli w US 02-05 modele. Radze unikac w tych silnikach "cienkich" olejow 5W-30 slabej jakosci jak Mobil 1. SubWRX- jak najbardziej remont i od razu zakuj go:] Tylko tak jak inny radza, musi to robic ktos kto sie na SUBARU DOBRZE zna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 SubWRX- jak najbardziej remont i od razu zakuj go:] A po co i w jakim celu od razu zakuwać do w miare seryjnego auta :?: Ja wiem ze sie to stało modne ostatnio, ale bez przesady, ja nie widzę żadnego celu zakuwania silnika w wrx-e o w miare seryjnej mocy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 SubWRX- jak najbardziej remont i od razu zakuj go:] A po co i w jakim celu od razu zakuwać do w miare seryjnego auta :?: Ja wiem ze sie to stało modne ostatnio, ale bez przesady, ja nie widzę żadnego celu zakuwania silnika w wrx-e o w miare seryjnej mocy :roll: SubWRX posłuchaj wujka carfit-a :wink: Użytkowanie na co dzień zakutego silnika wcale nie jest takie różowe, jak mogłoby się wydawać, szczególnie jeżeli jeździsz głównie po mieście na krótkich odcinkach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekn1 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 SubWRX- jak najbardziej remont i od razu zakuj go:] A po co i w jakim celu od razu zakuwać do w miare seryjnego auta :?: Ja wiem ze sie to stało modne ostatnio, ale bez przesady, ja nie widzę żadnego celu zakuwania silnika w wrx-e o w miare seryjnej mocy :roll: No to juz zalezy od celow wlasciciela i od jego planow na przyszlosc. Ja zakladam ,ze wiekszosc posiadaczy tych samochodow bedzie sie bawic predzej czy pozniej w zwiekszanie mocy:] Jak SubWRX nawet nie mysli o tym w dalekiej przyszlosci to pewnie nie ma sensu zakowac, ale jak cos mu po glowie lata ,ze moze kiedys to czemu nie jak juz silnik bedzie rozebrany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Nawet zwiększając moc nie za zawsze jest sens zakuwać. O ile się nie idzie w jakieś grube moce typu 350+ KM - z tym, że to się już robią wówczas generalnie duże koszta i wybór tłoków to tylko jedna z kwestii. Przy przeciętnym, nawet upalanym WRX w granicach 300-320KM chyba nie bardzo raczej jest sens iść w kuciznę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekn1 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Zgadzam sie^^ Ale zakladajac ,ze bedzie mial w planach nieco wiecej mocy to wsadzenie kutych tlokow w seryjnych rozmiarach plus lozyska to zaden problem i male koszta a najslabszy element w silniku masz juz z glowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się