Skocz do zawartości

System lokalizacji auta - Keratronik w Subaru


Bazyli

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem Subaru i, pewno jak wielu z Was, także systemu Keratronika, który jest montowany obligatoryjnie w samochodach sprzedawanych w Polsce. System ten wyposażony jest w odbiornik GPS oraz GSM i pozwala w razie konieczności lokalizować auto a nawet nawiązać łączność z kierowcą.

I tutaj nasuwają mi się pytania:

Jaki nr komórkowy ma urządzenie zainstalowane w moim samochodzie?

Czy istnieje jakiś sposób ażeby się tego dowiedzieć?

Czy znając ten numer da się na niego po prostu dodzwonić z zewnątrz?

Gdzie w Subaru jest zamontowane to urządzenie i czy posiada swoją kartę SIM?

W jakiej sieci to działa: Plus, Era, Orange...?

W ogóle, czy możecie się podzielić jakimiś informacjami na temat tego systemu?

 

Uważam, że my użytkownicy (i właściciele) za mało wiemy na ten temat. A jest to jakby nie było pluskwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

w moim legacy MY08 sprzet zamontowano chyba pod deską w centralnej części.

Co do urządzenia ja mam mieszane uczucia

Z jednej strony jest dużo plusów - możliwośc szybkiego zlokalizowania auta, wezwania pomocy itp...

zniżka na ubezpieczenia /w niektórych firmach/ ale akurat ja mam fatalne doświadczenia jeśli chodzi o keratronik

Opisywałem zresztą to w dziale pytań do dyrekcji. U mnie padła centralka i miałem duże problemy z wymianą na gwarancji - ładnych kilka miesięcy

umawiania się na wymianę itd.... serwis się starał ale gdzieś w keratroniku chyba wszycy mieli to gdzieś

Cud się zdażył dopiero po wpisie na forum - centralka pojawiła się w ciągu kilku dni w serwisie.

 

Przez rok od uruchomienia system działa za darmo - możesz potestowac czy ci pasuje. Polecam sprawdzic co jakis czas czy działa - tak u mnie poprzedni właściciel zorientował się że centralka nie działa- co później potwierdził serwis.

Nr karty SIM powinien byc gdzieś w papierach do systemu /karta chyba do PLUSA/ w II generacji - nie pamiętam dokładnie ale wiem że nastąpiła zmiana - w mojej piewszej centralce /tej zepsutej - I generacja// była z innej sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam następujące doświadczenia:

1. Po odebraniu samochodu w grudniu 2010 świeciła się nieprzerwanie (po uruchomieniu zapłonu) czerwona lampka na panelu Keratronika

2. Od trzech tygodni lampka się nie świeci. Zapala się na 5 sekund po uruchomieniu zapłonu i po tych 5 sekundach gaśnie

W instrukcji wyczytałem, że jak się świeci, to można nawiązać połączenie głosowe z Keratronikiem a jak się nie świeci, to połączenia głosowego nawiązać nie można. Zostawiłem sprawę licząc, że jak sama zgasła, to się może sama zapali.

3. Wczoraj zadzwonił do mnie Pan z Keratronika z informacją, że mają połączenie SMSowe z moim samochodem natomiast satelita go nie widzi. Poinformowałem, że samochód aktualnie odpoczywa w garażu podziemnym.

Wykorzystując kontakt z Keratronikiem zapytałem o nieświecenie czerwonej lampki. Pan mi wyjaśnił, że jak się owa lampka nie świeci to jest ok a jak świeci, to urządzenie jest w trybie serwisowym (czyli ma nie świecić wg Pana z Keratronika)

A więc jak ma być szanowni koledzy i koleżanki? :shock:

Pod koniec marca (jak wrócę do kraju) przetestuję łączność z Keratronikiem - już się na to umówiliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest od początku tak, że dioda zapala się na chwilę po włączeniu stacyjki, po czym gaśnie.

O działaniu systemu dowiaduję się zawsze podczas wymiany opon, ponieważ zawsze zapomnę wcześniej zadzwonić i dezaktywować system.

Jak tylko auto się uniesie na podnośniku, zaraz mam telefon z interwencją. Wynika z tego, że jednak Keratronik nie śpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie opon podnosisz cały samochód czy najpierw jedną stronę i wymieniasz po tej stronie opony a później drugą?

Ja nie zgłosiłem Keratronikowi wymiany opon i nie zadzwonili że mają alarm.

W serwisie powiedziano mi, że jak się równo podnosi cały samochód, to Keratronik może nie zaalarmować centrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej po jednej stronie, jak cały samochód równo się podniesie to raczej mało prawdopodobne że coś zaalarmuje, no chyba że są czujniki lewitacyjne :mrgreen: Ale chyba rzadkie są kolizje że auto z jakiś przyczyn przestanie podlegać grawitacji i zacznie się unosić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie opon podnosisz cały samochód czy najpierw jedną stronę i wymieniasz po tej stronie opony a później drugą?

Ja nie zgłosiłem Keratronikowi wymiany opon i nie zadzwonili że mają alarm.

W serwisie powiedziano mi, że jak się równo podnosi cały samochód, to Keratronik może nie zaalarmować centrali.

 

 

Wystarczy lekka zmiana poziomowania auto i jest alarm. Prewencja przed złodziejami z lawetą.

Odnośnie lokalizacji centralki to jedną z podstawowych zasad jest nieinformowanie klienta gdzie ona jest. Żeby nie mógł podzielić się tą wiedzą ze złodziejami.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie jednak pytanie: czy znając nr tel. komórkowego zainstalowanej karty SIM można się z zewnątrz normalnie dodzwonić do samochodu na zestaw głośnomówiący Keratronik?

W jaki sposób można dowiedzieć się jaki się ten numer ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie jednak pytanie: czy znając nr tel. komórkowego zainstalowanej karty SIM można się z zewnątrz normalnie dodzwonić do samochodu na zestaw głośnomówiący Keratronik?

W jaki sposób można dowiedzieć się jaki się ten numer ma?

 

 

nie prościej zadzwonić do Keratronika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie jednak pytanie: czy znając nr tel. komórkowego zainstalowanej karty SIM można się z zewnątrz normalnie dodzwonić do samochodu na zestaw głośnomówiący Keratronik?

W jaki sposób można dowiedzieć się jaki się ten numer ma?

 

 

 

posiadacze OTB 2010 wersja z navi nie maja tego problemu - dzwoni sie do nich na ich komórkę i odzywa sie głosnomówiący zaintalowany w aucie - który zreszta jest doskonałej jakości.

 

Po co dzwonić na karte z Keratronika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nieprzyjemność zlawetowania mojego cudeńka. W ferworze walki zapomniałem powiadomić o tym fakcie Keratronika.

Po załadowaniu samochodu nie było żadnej reakcji z ich strony. Telefon z pytaniem czy wiem co się z min dzieje dopiero po rozładowaniu.

W związku z tym są dwie, niezbyt dobrze świadczące o Keratroniku, możliwości:

pierwsza - zareagowali dopiero po 30 min od zgłoszenia (jeśli było to zgłoszenie z załadunku),

druga - zareagowali natychmiast (przy rozładunku), ale nie było rekcji podczas załadunku.

 

Zastanawiam się czy jest sens zawracania sobie głowy takim monitoringiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadacze OTB 2010 wersja z navi nie maja tego problemu - dzwoni sie do nich na ich komórkę i odzywa sie głosnomówiący zaintalowany w aucie - który zreszta jest doskonałej jakości.

 

ja mam wersję bez navi i też odzywa się u mnie głośnomówiący :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie jednak pytanie: czy znając nr tel. komórkowego zainstalowanej karty SIM można się z zewnątrz normalnie dodzwonić do samochodu na zestaw głośnomówiący Keratronik?

W jaki sposób można dowiedzieć się jaki się ten numer ma?

 

 

 

posiadacze OTB 2010 wersja z navi nie maja tego problemu - dzwoni sie do nich na ich komórkę i odzywa sie głosnomówiący zaintalowany w aucie - który zreszta jest doskonałej jakości.

 

Po co dzwonić na karte z Keratronika?

 

W wersjach bez NAVI również ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nieprzyjemność zlawetowania mojego cudeńka. W ferworze walki zapomniałem powiadomić o tym fakcie Keratronika.

Po załadowaniu samochodu nie było żadnej reakcji z ich strony. Telefon z pytaniem czy wiem co się z min dzieje dopiero po rozładowaniu.

W związku z tym są dwie, niezbyt dobrze świadczące o Keratroniku, możliwości:

pierwsza - zareagowali dopiero po 30 min od zgłoszenia (jeśli było to zgłoszenie z załadunku),

druga - zareagowali natychmiast (przy rozładunku), ale nie było rekcji podczas załadunku.

 

Zastanawiam się czy jest sens zawracania sobie głowy takim monitoringiem.

 

 

można złożyć reklamację w tej kwestii. takie przypadki nie powinny się zdarzać. Do mnie zadzwonili w trakcie pakowania OBK na lawetę. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Bronic firmy Keratronok .Mogę się mylić, ale gdzieś czytałem, możliwe że w ulotce którą to otrzymałem wraz z zakupem samochodu.

1.W trakcie jazdy działa tylko czujnik monitorujący przeciążenia.

2.Po wyjęciu kluczyka i zamknięciu centralnego zamka z pilota zaczyna działać czujnik zmiany położenia.

 

Nasuwa mi się wniosek, że nasze samochody są monitorowane dopiero od chwili zamknięcia z pilota. Z otwartymi zamkami możemy je przestawiać do woli.

 

Mam też pytanie: W czasie jazdy zacinają migać diody na panelu sterowania efekt podobny jak zgłaszmy, że auto wstawiamy na serwis z tą różnicą że nie słychać sygnały łączącego się telefonu . Na początku próbowałem dowiedzieć się o co biega. Keratronik sprawdzał parametry i twierdził, że jest wszystko OK. więc odpuściłem temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...