Skocz do zawartości

Chce podwyższyć subuka ze 4 cm (out. 97r)..Jakie Sprężyny??


kamson

Rekomendowane odpowiedzi

Springi jak dorabiac to z grubszego drutu ok 0.9 do 1.1 mm grubszy brac

 

Jesli dystanse to w wawce przy trasie tounskiej i obozowej jest firma maja cnc dorobja je dowolnej wysokosci tylko drogo wychodzi moze ktos ma znajomego z forum z dostepem do cnc???? Wybijamy szpilki z górnego mocowania sprezyny dajemy nowe dluzsze przykrecic je mozna nakretka teflonowa tylko w dystansie trzeba miejsce na nakretke zrobic nakladamy dystansik i gotowe

 

przy podnoszeniu pow 4cm cm za bardzo geometria sie wychyla i przednie przeguby dostaja w kosc slabe sa i tyle

 

jesli forek jest podniesiony mozna go jeszcze podniesc o ok 1,5cm wiekszymi ponami 225/70/15 (super sa conti cross conact A/T (błoto)lub geolandar a/t-s (szutry trawa )tylko trzeba felgi z et 35 albo mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie sklada ze pracuje na cnc ale w drewnie... zalezy w jakim stopie to trzeba wykonac

 

 

aluminium lub stal w drewnie sa za małe obroty i nie ma chlodzenia za pewne

 

-- 29 mar 2011, o 17:13 --

 

teflon?

 

takie nakretki z ringirm plastykowym co sie nie odkreca i nie trzeba podkladek dawac(jak w koncowkach w zawieszeniu)

sorki za okreslenie teflonowe ale tam chyba jest domieszka jakas tego teflonu moze na tym plastyku ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam,

interesuje mnie podwyższenie zawieszenia w konkretnym modelu - Subaru Forester S-turbo z 2001 roku.

Znajomy mechanik coś wspomniał, że ma zapewne gwintowane amortyzatory i pewnie te dwa, trzy centymetry będzie można go podnieść. Nie wiem czy to prawda, ale zależy mi na tym żeby to zrobić bez stosowania dodatkowych przeróbek, podkładek itp. Auto jest dość długie i nawet przy przejeżdżaniu przez progi spowalniające obciera spodem, trochę to wkurzające, nie mówiąc już o tym, że wypad na ryby i jazda bezdrożami  to już prawdziwa udręka, moc ma bo to 177 KM ale samochód można łatwo uszkodzić.

Reasumując : czy Forester S turbo z 2001 ma regulowane zawieszenie i czy można go podnieść o kilka centymetrów bez stosowania podkładek, wymiany amortyzatorów i sprężyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Będzie odkop stulecia :D ale mam do Was zapytanie (i prośbę jednocześnie) - od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Legacy Outbacka II 2.5 z 1999 roku. Mam wrażenie, że auto - z racji swojego wieku (choć odczuć też, ale nie znam się...) ma padnięte sprężyny i siedzi trochę za nisko. Czy mógłby ktoś z Was - posiadaczy Outbacków II - zmierzyć odległość od środka felgi do rantu błotnika? Chodzi oczywiście o przód i tył. Będę wdzięczny za wymienienie się spostrzeżeniami.

 

Natchnęło mnie to po tym, jak kolega @Fala wrzucał na forum zdjęcia sprowadzonego przez siebie Outbacka i pisał, że auto stoi na fabrycznym zawieszeniu.

 

Poniżej zdjęcia wspomnianego auta (C) Fala. ;) 

Fala_01.jpg

Fala_02.jpg

Fala_03.jpg

Edytowane przez Dj Brabus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę w seledynowym pewnie pojutrze ale nie wiem, czy nie będą juz podkładki włożone.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dj Brabus napisał:

Nawet jeśli założysz podkładki, to też bardzo Cię proszę pomierz, bo też mam zamysł zrobić u siebie (2 cm).

 

Orajt ;)

 

1 godzinę temu, Dj Brabus napisał:

też mam zamysł zrobić u siebie (2 cm).

U mnie 2 cm właśnie -->

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomierzę, bo moje popodnoszone na oponie i podkładkach, ale:

 

Kiedyś, jak '99 był jeszcze niepodniesiony, w przypływie gotówki kupiłem nowe sprężyny KYB. Po wymianie podniósł się o całe 7mm. Tyle usiadł oryginał przez ca. 15 lat. Do fabryki brakowało jeszcze przeszło centymetra, ale za to odpowiada zbiornik lpg. Wymiary "jak to z fabryki wyjechało" brałem z jakiejś niemieckojęzycznej strony.

Stare oryginały rozkułem na zimno o jakieś 2-3 cm, ale jakoś nie było czasu założyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dj Brabus napisał:

@Fala dobry człowieku, a czy mógłbyś powiedzieć jeszcze jaki rozmiar felgi (zwłaszcza ET) i opony siedzi na tym niebieskim Oboku? Będę Ci bardzo wdzięczny. :)

 

Stal to standard, a alu nie ma żadnego opisu...

Opony -  fabryczny rozmiar w obu przypadkach, czyli 215/60/16

 Zielony już jeździ i ma ubite tylne sprężyny (243.000km)

WP_20190215_17_22_26_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówi  Clarkson: and then I found this :biglol:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam, znam ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zapytanie do ludzi mądrych - jak to jest z zawieszeniem SLS w Outbacku II (1999-)? Bo Legacy wychodziły na pneumatyce, ale Outback? Ja u siebie mam klasyczne amortyzatory ze sprężynami (auto z 1999 roku) - tak ma być? Chcę kupić nowe sprężyny i nie chcę, żeby się okazało, że tył nie będzie pasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na foto są SLS, a co fabryka dała sprawdzić można po VIN

 

Moim zdaniem jak masz obecnie klasyczne amortyzatory, dokup do nich sprężyny do wersji bez SLS i po temacie, chyba że wcześniej ktoś wywalił SLS i niestety zostawił od nich sprężyny (wtedy wóz siedziałby tyłem), to będą jeszcze potrzebne górne mocowania do kompletu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę temat, bo jestem na etapie liftu i wymiany sprężyn - jak rozumiem to, co wyciągnąłem z samochodu, to są amortyzatory z SLS, a ja kupiłem sprężyny do wersji z klasycznymi amortyzatorami?

 

Pytanie - czy te amortyzatory z SLS nie powinny być jakoś "podpięte" kabelkiem czy cuś? 

03.thumb.JPG.b7ee9a7cdb7aedce84a44b79bab8b32d.JPG04.thumb.JPG.2c30ab7c7c47b8ba921a8fad2a633a9c.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...