kamson Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Witam, Może ktoś z Was przerabiał ów temat? Chce podwyższyć tył tylko nie bardzo wiem jakie by do niego pasowały. Może ktoś wie jaka firma , numer . itp??? Moze od jakiegos innego wyzszego samochodu .....?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Moze tu Ci pomoga? http://www.pospring.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 można kupić nakładki/podkładki pod seryjne mocowanie amora, można zwiększyć przeswit od 5mm do ..... wszystko zelezy od szpilek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Podkladki pod sprezyny to jest dobry pomysl - i finansowo niezle to wyglada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 też o tym myślałem tylko chyba z PL nie bardzo są do dostania takie podkładki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Trzeba poszukac u tych co robia np. do Jeepow - jesli srednica sprezyny przypasuje to moze podejda? -- N mar 06, 2011 10:43 pm -- Znalazlem takiego co robi do Jeepow - moze warto z nim pogadac... http://www.jeepnieci.pl/misiek87/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 są też okrągłe, profilowane gumy do wepchnięcia w sprężynę od góry. U mnie podniosło na 1 palec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 poszukaj w technicznym, w wątku foresterów. Koledzy coś kombinują z liftowaniem forków. Czytałem coś, że zakłada się springi Ironman. a swoją drogą, po co chcesz podnosić autko?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 http://allegro.pl/subaru-dystanse-do-po ... 76228.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 oryginalne, czyli homologowane i firmowane przez Subaru ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Ale skoro mozna kupic to gites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamson Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Dzieki Panowie za podpowiedzi...ale mi chodzi tylko i wyłącznie o spręzyny. nie mam czasu i nie chce mi sie kombinowac z dystansami, gumami i innymi w sumie pseudorozwiazaniami. Nie wierze ze nie ma wyższych sprężyn, ktore pasuja do mego szerszenia:)....a chce tylko tył podwyższyc, a czemu??....bo u nas na płn-wsch to się przydaje;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 To trzeba było napisać, że chcesz skok zawieszenia zmieniać, a nie podnosić auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamson Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 ...eeee.....to spreżyna wyższa tyłu truchu nie podniesie? Pytanie do Ciebie Aflinta:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Powinno podnieść, kwestia ile luzu masz na amortyzatorze po posadzeniu auta kołami na ziemi. Zbyt długa sprężyna, która spowoduje, że amor będzie maksymalnie wysunięty może znacznie pogorszyć przyczepność auta na nierównościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 a czy amor pracujący w innym niż powinien zakresie nie umrze wcześniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 To już inna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamson Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 okej Panowie...to już wiem, ze sie da i dzieki Wam za te odpowiedzi.....pozostaje wiec jedyne pytanie, a mianowice: Jakie sprezyny(model, moze od innego samochodu) pasowały by do mojego subuka tak abym otworzył str allegro, znalazł podane, kliknął "zamow" i byl pewny iż bedzie gut po zamontowaniu. Zna ktos odpowiedz?? 8) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 od WRX do 2002, ale niech ktoś potwierdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 outback jest już fabrycznie wyższy od swojego brata - legacy, właśnie o chyba te 4cm...więc jeżeli masz wrażenie, że Twój jest za niski, może być, że opadł na zawieszeniu (często dzieje się po zamontowaniu w bagażniku ciężkiej butli LPG) dlatego wypada chyba poszukać sprawnych sprężyn od OBK, a na pewno nie podniesiesz go springami od WRXa jak sugeruje gourmet, ani od żadnego innego modelu, na pewno nie od sedana, bo OBK ma fabrycznie najwyższe zawieszenie ze wszystkich modeli Subaru sugeruję porównać wysokośc auta z kilkoma innymi podobnymi autami, zanim zaczniesz eksperymentować ze sprężynami od innych aut, co może zresztą skończyć się smutno, bo amortyzator i jego siła tłumienia jest dobierana w fabryce do sprężyny, czy raczej odwrotnie, i zamontowanie wyższych i twardszych, ale o niezbadanej twardości spreżyn może spowodować poniesienie auta, ale i sporą różnicę w jego prowadzeniu, patrz - skakanie jak piłka - przy za miękkim/lekko zużytym amortyzatorze i twardej bo wysokiej sprężynie doraźne podniesienie auta osiagniesz przy pomocy sugerowanych wcześniej podkładek gumowych i innych tego typu druciarstw, a na pewno musisz zwrócić uwagę na to, że nie da się dowolnie i w nieskończoność podnosić zawieszenia, bo zmienia się kąt pracy półosiek, przegubów, wału napędowego, co może zwiększyć ich awaryjność, zobacz, że np. terenówki podnosi się poprzez podniesienie nadwozia na ramie, a podniesienie na zawieszeniu wymaga przeróbek wielu elementów zawieszenia, nie tylko samych sprężyn w Ełku masz doświadczonego offroadowca ze swoim warsztatem, który buduje terenówki do extremy, jak chcesz dam Ci kontakt na PW, może on coś na miejscu pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilka_liter Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 a znacie może wymiary takich podkładek jak tez z allegro. konkretnie chodzi o tył, bo nieco siedzi możliwe że tak jak sugeruje motorOla przez butle, a może dlatego że wcześniej miał pneumatyczne zawieszenie, ale poprzedni właściciel zmienił na zwykłe( bilstein jakiś). Mam możliwość zrobienia takiego cuda z dowolnego materiału (może teflon?) dlatego jeżeli ktoś zna wymiary to będę wdzięczny za podzielenie się tą wiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Podkladki sa o tyle dobre, ze w miare sie je latwo montuje i demontuje... Mozna tez zastosowac pompowane amortyzatory np. B6 na tyl i wtedy sam bedziesz dobieral wysokosc i twardosc... Problem polega na tym ze pewnie ty ca;yczas jezdzisz i auto jest Ci potrzebne na codzien... a tu trza by bylo rozebrac i poszukac odpowiednich materialow... Bo watpie aby ktos liftowal OBK przed toba z tych wzgledow ktore opisal motorOla, Ja mam jeszcze Jeepa Grand Cherokee i tam lift do 2 cali uzyskuje sie wlasnie poprzez wlozenie podkladek pod sprezyny - natomiast kazdy wiekszy lift od 2 cali wymaga modyfikacji chocby przedniego walu... Powyzej 4' to juz modyfikacja zawieszenia... itd moim zdaniem podkladki sa OK bo niezmieniasz charakterystyki twardosci sprzyny, a amor ...mysle ze zakres jego pracy ma tolerancje co najmniej 1 cala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 a znacie może wymiary takich podkładek jak tez z allegro. konkretnie chodzi o tył, bo nieco siedzi możliwe że tak jak sugeruje motorOla przez butle, a może dlatego że wcześniej miał pneumatyczne zawieszenie, ale poprzedni właściciel zmienił na zwykłe( bilstein jakiś). Mam możliwość zrobienia takiego cuda z dowolnego materiału (może teflon?) dlatego jeżeli ktoś zna wymiary to będę wdzięczny za podzielenie się tą wiedzą. gdybyś robił, rób x2 - wezmę komplecik do mojego GL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 chyba by trza było rozebrać macPersona zwymiarować i dorobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 jak trzeba, mam wyjęty amorek przód, mogę coś pomierzyć. Tył też mam, tylko w innej lokalizacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się