Jump to content

Czy impreza ma z tyłu zawieszenie wielowachaczowe?


ptkrally

Recommended Posts

Chodzi o Impreze z rocznika 2001-2003r. Poszedł zakład i nie możemy znaleźć nigdzie w necie odpowiedzi jaki typ zawieszenia był montowany w tych rocznikach...

1 mówi że to wielowachaczowe

2 że to belka :shock: :wink:

 

Proszę o szybką odpowiedź a jak zostanie to poparte linkiem stawiam pomuka...

Link to comment
Share on other sites

A no to o dwóch zapomnialem nawet :)

EDIT: o niczym nie zapomnialem, wszystko jasne, przeciez nawet na obrazku jest napisane - ze sa dwa rozne typy wahacza, jeden taki z mocowaniem stabilizatora, drugi bez :)

Jest 6 wahaczy.

 

Aczkolwiek musze przyznac, ze tego "trzeciego na strone", to chyba na zdjeciu zlokalizowac nie umiem :)

 

73088075.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/1053/73088075.jpg

 

Widze po dwa wahacze na strone poprzeczne i jeden wleczony. Gdzie mi sie jeszcze cos ukrywa? ;)

Link to comment
Share on other sites

Oszukali Was i wymontowali :lol:

 

a może tego wcale nie ma, na opposed jakoś tak z boku to namalowali...

tym niemniej odpowiedź brzmi nadal "tak, jest wielowahaczowe" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

belka to raczej nie.Do rozstrzygnięcia zakładu potrzeba definicji wahacza :) .

Ten skośny niektórzy nazywają drążkiem reakcyjnym.Ale i tak zostają min 2 na stronę.Wyrok jako ostateczny wydałem ja-respect i flaszka mi się nalezy-może być ta o którą poszedł zakład....

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o Impreze z rocznika 2001-2003r. Poszedł zakład i nie możemy znaleźć nigdzie w necie odpowiedzi jaki typ zawieszenia był montowany w tych rocznikach...

1 mówi że to wielowachaczowe

2 że to belka

Nie wiem czy to bedzie dla ciebie dobra wiadomosc, ale obie odpowiedzi sa zle. Impreza do 2008 roku miala na wszystkich kolach zawieszenie typu MacPherson. Zawieszenie wielowachaczowe bylo z tylu dopiero od 2008 roku. Nie wiem jak wygladalo zawieszenie z tylu w Imprezie przednionapedowej i czy w ogole byl taki model dostepny w 2001-2003, czasem jednak w samochodach FWD stosuje sie belke skretna z tylu.

To ze na zdjeciach powyzej widac duzo rurek i drazkow, wcale nie oznacza ze jest to zawieszenie wielowachaczowe.

Link to comment
Share on other sites

To ze na zdjeciach powyzej widac duzo rurek i drazkow, wcale nie oznacza ze jest to zawieszenie wielowachaczowe.

 

Widać niektórzy chcą mi flaszkę odebrać :evil:

No trzeba jak widać definicję wahacza ustalić.Ale jeśli 2 na strone to trzeba przyznać że dosłownie dwuwahaczowe.No jeśli przyjąć że muszą być 2 wahacze jeden nad drugim to OK.

(takie coś było np.w starej Dacii 1300 i chyba w Poldku/Fiacie) :)

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Wielowahaczowe.

 

Nazywane też wielodrążkowym. Polega na zastosowaniu kombinacji wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, skośnych i drążków. Co prawda każdy producent stosuje swoje rozwiązania, ale często spotykanym układem jest zastosowanie dolnego wahacza wzdłużnego i dwóch drążków poprzecznych. Do dolnego zamocowany jest amortyzator wraz ze sprężyną. Ma to zapewnić jak najmniejsze zmiany kątów zbieżności i pochylenia pod wpływem zmian obciążenia pojazdu i jego ruchu.

 

Hm... byc moze to kwestia wlasnie nazewnictwa albo jakichs innych detali, ale ten opis mi w sumie pasuje do tego, co widze na zalaczonym obrazku z tylu.

Link to comment
Share on other sites

Wielowahaczowe.

 

Nazywane też wielodrążkowym. Polega na zastosowaniu kombinacji wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, skośnych i drążków. Co prawda każdy producent stosuje swoje rozwiązania, ale często spotykanym układem jest zastosowanie dolnego wahacza wzdłużnego i dwóch drążków poprzecznych. Do dolnego zamocowany jest amortyzator wraz ze sprężyną. Ma to zapewnić jak najmniejsze zmiany kątów zbieżności i pochylenia pod wpływem zmian obciążenia pojazdu i jego ruchu.

 

Hm... byc moze to kwestia wlasnie nazewnictwa albo jakichs innych detali, ale ten opis mi w sumie pasuje do tego, co widze na zalaczonym obrazku z tylu.

Przeczytaj to co zacytowales i przyjrzyj sie zdjeciom jeszcze raz.

Link to comment
Share on other sites

Wielowahaczowe.

 

Nazywane też wielodrążkowym. Polega na zastosowaniu kombinacji wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, skośnych i drążków. Co prawda każdy producent stosuje swoje rozwiązania, ale często spotykanym układem jest zastosowanie dolnego wahacza wzdłużnego i dwóch drążków poprzecznych. Do dolnego zamocowany jest amortyzator wraz ze sprężyną. Ma to zapewnić jak najmniejsze zmiany kątów zbieżności i pochylenia pod wpływem zmian obciążenia pojazdu i jego ruchu.

 

Hm... byc moze to kwestia wlasnie nazewnictwa albo jakichs innych detali, ale ten opis mi w sumie pasuje do tego, co widze na zalaczonym obrazku z tylu.

Przeczytaj to co zacytowales i przyjrzyj sie zdjeciom jeszcze raz.

 

Tak tylko nie pasują mi 2 "równoległe" wahacze no chyba że 2 drążki tworzą 1 wahacz..

Link to comment
Share on other sites

Tak tylko nie pasują mi 2 "równoległe" wahacze no chyba że 2 drążki tworzą 1 wahacz.

Mysle ze tak wlasnie jest. Kazdy z tych drazkow ma na kazdym koncu jedna wspolna os obrotu.

Link to comment
Share on other sites

No trzeba jak widać definicję wahacza ustalić.Ale jeśli 2 na strone to trzeba przyznać że dosłownie dwuwahaczowe

 

No ten mój argument to trudny do zbicia.Nawet jeśli geometrycznie działa jak 1-wahaczowe.

Są 2 bo po prostu można je wymontować i będą 2 części - choć wszystko jest kwestia definicji zawieszenia i wahacza (flaszkę trzymam mocno) :D

Link to comment
Share on other sites

Wielowahaczowe.

 

Nazywane też wielodrążkowym. Polega na zastosowaniu kombinacji wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, skośnych i drążków. Co prawda każdy producent stosuje swoje rozwiązania, ale często spotykanym układem jest zastosowanie dolnego wahacza wzdłużnego i dwóch drążków poprzecznych. Do dolnego zamocowany jest amortyzator wraz ze sprężyną. Ma to zapewnić jak najmniejsze zmiany kątów zbieżności i pochylenia pod wpływem zmian obciążenia pojazdu i jego ruchu.

 

Hm... byc moze to kwestia wlasnie nazewnictwa albo jakichs innych detali, ale ten opis mi w sumie pasuje do tego, co widze na zalaczonym obrazku z tylu.

Przeczytaj to co zacytowales i przyjrzyj sie zdjeciom jeszcze raz.

 

 

Dobra, juz czaje o co Ci chodzi, faktycznie.

Link to comment
Share on other sites

0711_sccp_24_z_+2008_subaru_impreza+new_suspension.jpg

Tu jest zawias z Imprezy 2008. Na zdjeciu widac gorny wahacz i dolny wahacz (ktory sklada sie z kilku drazkow), do ktorego (tak jak w definicji przytoczonej przez AMI) jest przykrecony amortyzator. W poprzedniej Imprezie nie ma gornego wahacza i amortyzator jest przykrecony do piasty a nie do wahacza.

Link to comment
Share on other sites

Muszę tym razem przyznać Kubie racje :wink: :D . Jest dokładnie tak jak Kuba pisze, wielowachaczowe zawieszenie jest od 08. pomimo ze we wczesniejszych imprezach też było kilka wachaczy , ale to był prawie klasyczny McPerson :roll:

Link to comment
Share on other sites

MacPerson na 100% tak jak pisze Kuba i Carfit. Te zawieszenie cechuje się tym że sam amortyzator jest odpowiedzialny za prowadzenie koła czyli przenosi część sił bocznych i wzdłużnych na nadwozie. W zawieszeniu wielo-wahaczowym amortyzator odpowiada tylko za tłumienie drgań zawieszenia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...