Jump to content

subaru impreza GT 96.. podgrzewanie przepustnicy i krokowego


HubiSubi

Recommended Posts

Witam

Konkretny temat. Co ma na celu podgrzewanie przepustnicy i silniczka krokowego. Czy chodzi o ekologie czy ma to jeszcze inne zastosowanie... Co się będzie działo jak się tego nie podłączy?

Link to comment
Share on other sites

Możesz odłączyć,zimą możesz podłączyć z powrotem ale pamiętaj żeby zrobić przepływ między odłączonymi przewodami bo jest on integralny z reszta układu chłodzącego.Nie wolno zaślepiać tych przewodów,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

cel to ekologia a co jeszcze to mozesz poczytac tu viewtopic.php?f=21&t=142141&view=unread#unread

bawilem sie w takie rzeczy ale po latach :) doszedlem do wniosku ze gra nie warta swieczki.

poki jezdzi to nie ruszac :) a takie pol srodki gucio daja.

pomijajac ze mi raz bajpas strzelil woda wyciekla i silnik sie zagotowal to tyle z konkretnych efektow :)

a i jeszcze w zime gazociąg zle mi pracowal na niskich obrotach :)

Link to comment
Share on other sites

czyli... są przypuszczenia ale nikt nie jest pewien na 100 % w jakim celu to zamontowano... znaczy się znowu będzie trzeba przetestować samemu:)

Link to comment
Share on other sites

Tak na chłopski rozum to według zasad termodynamiki potrzebne jest podgrzewanie ponieważ przepustnica będzie zamarzać lub też pokrywać się szronem. To może powodować zakłócenia w jej pracy. Powietrze przed przepustnicą ma większe ciśnienie niż te za przepustnicą. Podczas rozprężania się (podczas przepływu przez przepustnicę) powietrze pobiera energię z otoczenia przez co ochładza je. Przy zimnym silniku i dużym podciśnieniu w kolektorze temperatura zespołu przepustnicy może spaść poniżej 0C i najprawdopodobniej spada. Wszystko opisuje równanie Bernoulliego jak dobrze pamiętam ze szkoły. Płyn chłodniczy wcale nie musi być gorący wystarczy żeby przepływał przez obudowę aby temu zamarzaniu zapobiec. Tak ja to rozumiem

Link to comment
Share on other sites

Głównie chodzi o podgrzanie powietrza, efektem jest szybciej rozgrzewający się silnik, za czym idzie ekologia :wink: Przerabiając auta do sporu gdzie szuka się każdego konia, to się wywala żeby dodatkowo nie podgrzewac i tak już ciepłego powietrza. Ale w codziennych warunkach jest bardziej przydatne niż jego brak :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...