Jump to content

czy stuki w zawieszeniu przy parkowaniu to musi być wiskoza?


szamcio11

Recommended Posts

Witam

Pacjent - Legacy MY06, manual.

Objawy - przy parkowaniu, przy skręconych kołach słychać wyłącznie na zewnątrz lekkie stuki. W środku cisza, w czasie jazdy cisza, żadnych szarpań, tylko te stuki na zewnątrz na parkingu.

Po przeczytaniu postów z podobnymi objawami - wyłania się poblem z wiskozą.

Ale co może uszkodzić wiskozę - zakładając spokojną jazdę, wręcz emerycką, bez upalania, zawracania na ręcznym, lataniu bokami itp. bez wycieków, uderzeń???

I czy mam sie już obawiać drogiej naprawy, czy spokojnie czekać do dowiedzin mechanika?

Czy dalsza jazda może coś pogorszyć????

Pozdr

szamcio

Link to comment
Share on other sites

Miałem ten problem kiedyś. Diagnoza - wiskoza. Po naprawie (wymianie) zostałem poinformowany, że jazda z czymś takim "pogarsza" (psuje) skrzynię biegów. To, że nie słyszysz tego przy większych prędkościach nie oznacza również, że problem wtedy nie występuje.

Link to comment
Share on other sites

Objawy - przy parkowaniu, przy skręconych kołach słychać wyłącznie na zewnątrz lekkie stuki.

Może to jednak tylko przekładnia stuka?

Ale co może uszkodzić wiskozę - zakładając spokojną jazdę, wręcz emerycką, bez upalania, zawracania na ręcznym, lataniu bokami itp. bez wycieków, uderzeń???

Inne koła na przedniej i inne na tylnej osi.

I czy mam sie już obawiać drogiej naprawy, czy spokojnie czekać do dowiedzin mechanika?

Jak stuki są na maksymalnie skręconych kołach na nierównej nawierzchni, to raczej obstawiam stuki przekładni, jak na gładkim asfalcie, to może przegub strzela? Wiskoza to najmniej prawdopodobna przyczyna.

Link to comment
Share on other sites

Objawy - przy parkowaniu, przy skręconych kołach słychać wyłącznie na zewnątrz lekkie stuki.

Może to jednak tylko przekładnia stuka?

Podpinam się pod wypowiedź aflinta, uważam, iż jest to wysoce prawodpodobne :(.

Przeguby bardziej piszczą niż stukają ale ....trzeba sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

koła takie same przód i tył.

Generalnie autem jeździ żona, i jak ostatnio parkowała przy mnie, to usłyszałem to właśnie.

na przejażdzce cisza - żadnych stuków w środku

Usłyszałem to na asfalcie, przy parkowaniu tyłem prostopadle do jezdni, zarówno przy skręcaniu w przód jak i w tył

Czyli trzeba sprawdzić u mechanika

Ale pozostaje pytanie - co ewentualnie mogło uszkodzić wizkozę w trakcie spokojnej jazdy???

szamcio

Link to comment
Share on other sites

Usłyszałem to na asfalcie, przy parkowaniu tyłem prostopadle do jezdni, zarówno przy skręcaniu w przód jak i w tył

Czyli trzeba sprawdzić u mechanika

Ale pozostaje pytanie - co ewentualnie mogło uszkodzić wizkozę w trakcie spokojnej jazdy???

Może jednak przegub? Stuka zarówno przy kołach skręconych w lewo ja i w prawo? Jazda do przodu i tyłu?

Link to comment
Share on other sites

Usłyszałem to na asfalcie, przy parkowaniu tyłem prostopadle do jezdni, zarówno przy skręcaniu w przód jak i w tył

Czyli trzeba sprawdzić u mechanika

Ale pozostaje pytanie - co ewentualnie mogło uszkodzić wizkozę w trakcie spokojnej jazdy???

Może jednak przegub? Stuka zarówno przy kołach skręconych w lewo ja i w prawo? Jazda do przodu i tyłu?

szamcio kukni z góry z komory silnika, nie trzeba się czołgać :P czy nie masz uszkodzonych gumowych osłon przegubów wewnętrznego i zewnętrznego lub opasek ich zaciskających, wokół przegubów musisz mieć suchutko, żadnych wycieków smarów...

Link to comment
Share on other sites

Inne koła na przedniej i inne na tylnej osi.

 

a czy koła muszą mieć inny rozmiar? czy wystarczy nawet inny model opon o tych samych wymiarach ale innym bieżniku?

 

ja ostatnio chyba lekko przyjarałem wiskozę jak ruszałem szybko i wyjeżdżałem z zaśnieżonego pobocza- lewe koła były już na asfalcie a prawe jeszcze na śniegu- jak dałem kitę to trochę zaśmierdziało...

Link to comment
Share on other sites

a czy koła muszą mieć inny rozmiar? czy wystarczy nawet inny model opon o tych samych wymiarach ale innym bieżniku?

Raczej należałoby sprowadzić to pytanie do: czy obwód kół jest identyczny? A ten zależy też od stopnia zużycia bieżnika. Wiskozę zabija długotrwała różnica prędkości obrotowych osi powodująca "łapanie" wiskozy. Podczas tego "łapanie" na skutek tarcia może nastąpić przegrzanie wiskozy i albo sklei na amen, albo przestanie trzymać zupełnie, albo takie pośrednie strzelanie.

ja ostatnio chyba lekko przyjarałem wiskozę jak ruszałem szybko i wyjeżdżałem z zaśnieżonego pobocza- lewe koła były już na asfalcie a prawe jeszcze na śniegu- jak dałem kitę to trochę zaśmierdziało...

To raczej sprzęgło.

Link to comment
Share on other sites

Są jeszcze kości czy jak sie to nazywa w zawieszeniu z przodu i to też może stukać.. Sa z plastiku, kosztują coś około 200 zł jak mi mówiono w pewnej firmie i lubią czasem stukać. Ale najlepiej jechać do mechanika.

Link to comment
Share on other sites

okeyten, łączniki? Nie wiem, fachowcy od Subaru oceniają na oko na podnośniku, ja tego nie potrafię. Ale jak przejedziesz na skos po łagodnym (bez kantów) progu zwalniającym - nie szybko ale też nie za wolno (tak 10-15km/h) to powinieneś słyszeć dosyć mocne puknięcie w przedniej części auta (czasem można to określić krasnoludkiem walącym młotkiem w podłużnice) - to są dźwięki wydawane przez padnięte łączniki. Przód zazwyczaj pada szybciej niż tył (zupełnie odwrotnie jak amortyzatory).

Link to comment
Share on other sites

no właśnie, ostatnio byłem na przeglądzie i badałem amorki, mają jeszcze bardzo wysoką sprawność i generalnie niby wszystko ok ale jak przejeżdzam po skosie to dochodzą mnie dziwne dzwięki z tyłu auta, nie jest to raczej klasyczne stuknięcie ale bardziej metaliczny trzask :? , muszę to skonsultować na podnośniku

EDIT

a buda to kombi i to z kratą, więc może gdzieś tutaj tkwi ten trzask :?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

A ja się podepnę, jeżeli można.

Mam stuki przy puszczaniu gazu, na biegu, takie solidne puk i dwa małe puk puk. Tylko na zimnym. Jak się zrobi ciepły to jakby ustaje. Byłem na przeglądzie jakiś czas temu i niby mam stabilizatory do wymiany, ale to inny rodzaj pukania jest( taki głuchy cichy, na bruku to słychać). A co z tymi dużymi pukami? Mam się bać? jakieś propozycje?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...