Jump to content

podkladki izolacyjne kolektora dolotowego


andre82
 Share

Recommended Posts

Pytanie z cyklu chce wiedzieć.

Czy owe podkładki w n/a też są stosowane czy tylko w silnikach z turbiną?co daje ich zastosowanie? Szukałem ale nie znalazłem na forum nic konkretnego na ten temat.A że planuję kupić mocniejsza imprezę to zanim to nastąpi chcę poszerzyć swą wiedzę o silnikach z turbiną.

Link to comment
Share on other sites

http://ecu-performance.com.pl/2007/02/h ... eatshield/

 

tyle w teorii

 

w praktyce w CRXie miałem coś w ten deseń i po odłączeniu grzania przepustnicy, kolektor był ledwie ciepły a po jeździe (miałem burbo z FMICiem) wręcz chłodny. Wiec suma sumarum cos to daje pytanie tylko jak to sie przeklada na osiągi.

 

Niewatpliwym atutem takich uszczelek jest ich wielorazowosc :) Tylko ze w hondzie wymiana uszczelki pod glowica to kilka godzin roboty a przy turbo bywa ze niektorzy wymieniaja je regularnie :)

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo kumam o jakie "podkładki izolacyjne kolektora dolotowego" się rozchodzi :oops:

Proszę o uświadomienie :roll:

 

 

takie miedziane uszczelki pomiedzy ssacy a glowice zamiast zwyklych uszczelek

 

 

uff

przekopalem watek elba i znalazlem

 

Kolejny mod: GrimmSpeed Phenolic Thermal Manifold Spacer

 

 

 

Spacer zastępuje fabryczną metalową uszczelkę która siedzi pomiędzy głowicą silnika a kolektorem dolotowym (konkretnie trąbkami TGV, wiec dobrze jest razem wymienić, aby nie rozkręcać wszystkiego 2x). Zadaniem spacera jest ograniczenie transferu ciepła z głowicy do kolektora, a tym samym obniżenie temperatury powietrza w dolocie. Firma podaje, że spacer przewodzi od 300 do 600 razy mniej ciepła niż seryjna metalowa uszczelka.

 

 

 

 

Po zainstalowaniu, nasz kolektor po otwarciu maski powinien być zimny (teraz jest gorący). Aby to było możliwe, konieczne jest jednak zrobienie jeszcze jednego moda, bowiem głowica to nie jedyny element, który podgrzewa kolektor

Link to comment
Share on other sites

miedziane ? fiu fiu to się tu nazywa "kawiorowo"? :D

ja tam miałem teflonik (bialy plastik)

 

Uszczelka ma niby za zadanie izolowac kolektor od silnika podczas postoju auta.

Czyli stajemy sobie na kresce czy na jakims 1\4 czy pod swiatlami i czekamy na start i czekamy i czekamy minute czy ile podczas ktorej kolektor sie nagrzewa. Nastepnie ruszamy i kolektor działa jak kaloryfer rozrzedajac powietrze wpadajace do silnika. Prawda jest taka ze pod maską w lato panuje taki żar ze po postoju i tak kolektora nie mozna bylo dotknac.

 

Wiec warto jak masz w dobrej cenie a jak drogo to lepiej cos fajnego kupic :)

Link to comment
Share on other sites

wszystko pięknie ale czy owe uszczelki nie spowodują przegrzewania się głowic? Skoro kolektor nie odbiera ciepła bo jest izolowany wzrośnie temperatura głowic , pytanie jak bardzo i czy nie odbije się to na ich żywotności?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...