Jump to content

PO HOLOWANIU NA MROZIE PROBLEM (auto ciągle na biegu)


kain13
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie, otóż:

 

Auto stało 2 dni na dużym mrozie (ok. -15 - -22) i padł akumulator. Próbowałem odpalić je na 2biegu, jednak nie dało rady. Co mnie zdziwiło - przy holowaniu wskaźnik temperatury poszedł na maxa do góry - oczywiscie skonczyłem holowanie. powtórzyłem i znów to samo. Dałem spokoj.

 

Naładowałem akum. i silnik odpalił i.. odpalałem go z wciśniętym sprzęgłem, odpuszczam sprzęgło NA LUZIE a auto chce jechać. Przy odpaleniu był początkowo jakiś świst, jednak po chwili (kilku sek.) zacichał i się skończył. Auto ciągle chce jechać, mimo że jest na luzie, przełączam biegi - wszystko normalnie - auto stoi z wciśniętym sprzęgłem, rusza gdy je puszcze. Włączam na luz, puszczam sprzęgło - auto rusza.

 

Wiecie o co może chodzić? Spróbować się przejechać i wciskać sprzęgło z nadzieją że odpuści, czy coś może się popsuć??? Boje się, abym nie popsuł silnika/skrzyni???

 

Dzięki za odp.

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie, otóż:

 

Auto stało 2 dni na dużym mrozie (ok. -15 - -22) i padł akumulator. Próbowałem odpalić je na 2biegu, jednak nie dało rady. Co mnie zdziwiło - przy holowaniu wskaźnik temperatury poszedł na maxa do góry - oczywiscie skonczyłem holowanie. powtórzyłem i znów to samo. Dałem spokoj.

 

Naładowałem akum. i silnik odpalił i.. odpalałem go z wciśniętym sprzęgłem, odpuszczam sprzęgło NA LUZIE a auto chce jechać. Przy odpaleniu był początkowo jakiś świst, jednak po chwili (kilku sek.) zacichał i się skończył. Auto ciągle chce jechać, mimo że jest na luzie, przełączam biegi - wszystko normalnie - auto stoi z wciśniętym sprzęgłem, rusza gdy je puszcze. Włączam na luz, puszczam sprzęgło - auto rusza.

 

Wiecie o co może chodzić? Spróbować się przejechać i wciskać sprzęgło z nadzieją że odpuści, czy coś może się popsuć??? Boje się, abym nie popsuł silnika/skrzyni???

 

Dzięki za odp.

 

 

całkiem niegłupio by było jakbyś jeszcze napisał, co to za auto.

wygląda na baaaardzo gęsty olej, albo wodę.... w skrzyni albo na jakąś awarię, najlepiej jednak będzie chyba jak podjedziesz do warsztatu, który ogarnia Subaru

Link to comment
Share on other sites

Stawiam na gęsty olej. Jak mój Opelek ustąpił miejsca w garażu słusznej marce to przy dużych mrozach też ma tendencje do jechania na luzie. Wystarczy przytrzymać delikatnie na hamulcu przez kilka chwil i jest ok ( gęstniejący olej przy bardzo niskich temperaturach ). Jeśli to nie pomoże to wizyta w warsztacie.

Link to comment
Share on other sites

jeszcze nie nagrzewałem auta, więc tego nie wiem. Obawiałem się, czy ruszając autem w takiej sytuacji czegoś nie rozwalę.

Pewne jest, że olej ostro gęstnieje przy tych mrozach, bo po długim staniu ciężko dźwignia biegów chodzi, po chwili jazdy wraca do normy.

 

Mechanik z SUbaru powiedział mi, abym rozgrzał silnik, przejechał się, kilka razy strzelił sprzęgłem i powinno być ok, więc popróbuje..

Link to comment
Share on other sites

Rozgrzej auto spokojna jazdą. Ale sprzęgłem nie strzelaj dopóki nie będzie pewności, że to gęsty olej. Swoją drogą jeśli objawy znikną to mimo wszystko polecam zmienić olej. U mnie nawet przy -27 skrzynia działała prawidłowo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...