Skocz do zawartości

SPRĘŻYNY LEGACY III - SIEDZI TYŁ


LEGA-CY-CY

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

... http://www.youtube.com/watch?v=sekbbPQt ... re=related

Dystans jest, ale pytanie co ze zbieżnością. Hipotetycznie przy dystansie długości np. 85mm kąt koła zmienia się aż o 10stopni, czy jest aż tyle pola manewru na ustawienie prawidłowej zbieżności?

 

-- Pn lip 25, 2011 8:07 am --

 

Może chodzi tu bardziej o geometrię zawieszenia niż o zbieżność, sorry za niefachowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Trochę odgrzeje temat. Próbował ktoś wsadzić same sprężyny tylne od Forka? Boję się że jak założę nowe oryginalne od legacy to i tak siądzie bo mam butlę LPG. Do tego czasami jak ciągne lawete z wyścigówką to mam jeszcze zawalony bagażnik kołami, a wtedy to prawie progami po ziemi. Wiem że amor z legasia ma krótszy skok od forka ale biorąc pod uwagę że mam dodatkoy ciężar to napięcie tej sprężyny powinno być na tyle duże żeby nie uszkodzić amorka. Ktoś próbował?

 

Oczywiście ja mam Legacy II ale nie będę zakładał osobnego posta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIG J też to przerabiałem tylko żę w Legacy III mam firmę budowlaną i kufer wciąż na ful ,z tyłu dwoje ludzi tak że strach zjechać z równej drogi.Problem rozwiązałem w następujący sposób: znajomy tokarz wytoczył mi tuleje( nie zapisałem sobie średnicy)o wysokości 3 cm.Oprócz tego 4 dłuższe śruby do mocowania kolumny do karoserii i 2h roboty. Teraz autko załadowane ,butla gazu full i poziom jakby był pusty. Co dla mnie najważniejsze to brak ingerencji w oryginalną charakterystykę zawiechy a jedynie środek ciężkości się przesuwa.Całkowity koszt 60pln tuleje i chyba 10pln za utwardzone śruby. pozdrawiam Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Przerabiałem temat w imprezie kombi, gdzie dołożylem butlę i hak. Teraz mam to samo w legacy III i zrobię dokładnie tak samo. Zdjęcia z imprezy jeszcze, słaba jakość - ale widać o co chodzi. Kupiłem dwa kawałki twardego plastiku i wyciąłem w nim odpowiednie dziury. Do tego wybiłem stare śruby z poduszek i przyspawałem odpowiednie dłuższe.

DSC02375.jpg

DSC02376.jpg

DSC02377.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

Ja w swoim Legacy dorobiłem podkładki pod tylne mocowanie sprężyny (talerzyk) opiera się on o bolec w amortyzatorze więc nie było problemu :)

Nowa tulejka (4cm) opiera się o ten bolec a talerzyk opiera się o tulejkę. Polecam

 

tak siedział tył

 

10472797_477836062351262_881298669275314

 

tak jest teraz

10526038_479959732138895_801333614339171

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odgrzewam temat.

Czy ktoś z Was powie mi jaką średnicę mają sprężyny w sedanie i kombi ?

W obu autach opadł tył i pomyślałem podkładkach pomiędzy sprężyne a kielich albo alternatywnie podkładkę pomiędzy amortyzator a budę.

Jeszcze nie wiem, który sposób wybiorę dlatego zbieram informację....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jestem na tym samym etapie i jedyną opcję (przynajmniej w jakimś normalnym budżecie) jaką znalazłem to to -> https://www.motointegrator.pl/produkty/366598-sprezyna-zawieszenia-tyl-lesjofors-4288330#mi

To jest zamiennik serii, ale wzmocniony (zresztą 100 droższa od standardu).


Oczywiście jest to do legacy III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając wypowiedzi na forum i w ogóle to co jest dostępne również doszedłem do wniosku, że należy polecić Lesjofors 4288330. Tylko czy po założeniu tył po pewnym czasie nie siądzie bo jak ma oklapnąć to lepiej dać podkład/dystans 5cm między mocowanie amortyzatora, a budę i mieć raczej spokój.

BartZ - dorzucisz jeszcze jakieś informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to lepiej dać podkład/dystans 5cm między mocowanie amortyzatora, a budę i mieć raczej spokój.
Ja tak zrobiłem w moim byłym Gacusiu i przelatałem ponad 100kkm i było ok. Tak ,że polecam takie rozwiązanie. Mi tokarz dorobił po 50pln na stronę+ 2 dłuższe śruby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając wypowiedzi na forum i w ogóle to co jest dostępne również doszedłem do wniosku, że należy polecić Lesjofors 4288330. Tylko czy po założeniu tył po pewnym czasie nie siądzie bo jak ma oklapnąć to lepiej dać podkład/dystans 5cm między mocowanie amortyzatora, a budę i mieć raczej spokój.

BartZ - dorzucisz jeszcze jakieś informacje?

Bardzo bym chciał, ale... nic więcej nie wiem. U mnie jeszcze jest wszystko ok, ale jak auto jest pełne, to zaczynam haczyć tu i ówdzie, a wsadzenie butli mu nie pomoże.

Przypuszczam, że przy tych sprężynach wysokość nie ulegnie zmianie (zakładając, że ori są zdrowe), natomiast "osiadanie" będzie dużo mniejsze. 

Teraz pytanie, co chcemy osiągnąć - wyżej czy sztywniej? 

Jeżeli wyżej to tak jak pisze tedimy, jeżeli twardziej to zostają sprężyny.

Jedno mogę jeszcze dodać, zrobiłem kiedyś dokładnie taki myk w carinie e. Wymieniłem seryjne sprężyny na jakieś utwardzone (nie pamiętam nazwy, holenderski producent, dedykowane oczywiście do tego modelu) i to rozwiązało problem. Dupa przestała siadać i przestałem szorować tłumikiem o asfalt ;)

 

Jest też opcja wsadzenia całego zawiasu z OBK. Pasuje P&P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mam podkładki w Legacy III i od ok 2 tygodni w Dziadku w obu autach 40mm i jestem zadowolony. Co do sztywności wydaje mi się, że zawieszenie jest trochę twardsze, bo po włożeniu dystansu 40mm sprężyna jest trochę ściśnięta (na stałe) przez co zawieszenie jest trochę twardsze - chyba że to subiektywne odczucie.

Pozdrawiam.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie miałem komplet Bilsteina B4 z bi turbo i było rewelacyjnie pod wzgledem prześwitu jak i prowadzenia.

Polecam , choć ciężko zdobyć.

No to pojechałeś teraz ;)

 

Nie wiem jak ze sprężynami, ale amory są dostępne - ok. 700 zł sztuka (nowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używkę , po małym przebiegu, tak mi powiedzieli w serwisie Bilstaina, to był komplet wraz ze sprężynami i mocowaniami, auto poszło w górę 3cm. Przy komplecie osób i bagażu, nie było widać różnicy, prowadzenie-jak po szynach, zupełnie inne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używkę , po małym przebiegu, tak mi powiedzieli w serwisie Bilstaina, to był komplet wraz ze sprężynami i mocowaniami, auto poszło w górę 3cm. Przy komplecie osób i bagażu, nie było widać różnicy, prowadzenie-jak po szynach, zupełnie inne auto.

Też o tym słyszałem. Podobno zmienia auto nie do poznania. Ten amor zdaje się jest na grubej sztycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...