BIG J Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Znalazłem ciekawy filmik o podnoszeniu zawieszenia więc wklejam link. Co prawda mam obawy co do takiego podejścia jak w filmie ale jest to jakaś opcja. http://www.youtube.com/watch?v=sekbbPQt ... re=related Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEGA-CY-CY Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 ... http://www.youtube.com/watch?v=sekbbPQt ... re=related Dystans jest, ale pytanie co ze zbieżnością. Hipotetycznie przy dystansie długości np. 85mm kąt koła zmienia się aż o 10stopni, czy jest aż tyle pola manewru na ustawienie prawidłowej zbieżności? -- Pn lip 25, 2011 8:07 am -- Może chodzi tu bardziej o geometrię zawieszenia niż o zbieżność, sorry za niefachowość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIG J Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Coś ten link nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEGA-CY-CY Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 To jest skopiowany Twój link, nie wiem czemu nie działa, ale nie ma to tu znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIG J Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Trochę odgrzeje temat. Próbował ktoś wsadzić same sprężyny tylne od Forka? Boję się że jak założę nowe oryginalne od legacy to i tak siądzie bo mam butlę LPG. Do tego czasami jak ciągne lawete z wyścigówką to mam jeszcze zawalony bagażnik kołami, a wtedy to prawie progami po ziemi. Wiem że amor z legasia ma krótszy skok od forka ale biorąc pod uwagę że mam dodatkoy ciężar to napięcie tej sprężyny powinno być na tyle duże żeby nie uszkodzić amorka. Ktoś próbował? Oczywiście ja mam Legacy II ale nie będę zakładał osobnego posta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 BIG J też to przerabiałem tylko żę w Legacy III mam firmę budowlaną i kufer wciąż na ful ,z tyłu dwoje ludzi tak że strach zjechać z równej drogi.Problem rozwiązałem w następujący sposób: znajomy tokarz wytoczył mi tuleje( nie zapisałem sobie średnicy)o wysokości 3 cm.Oprócz tego 4 dłuższe śruby do mocowania kolumny do karoserii i 2h roboty. Teraz autko załadowane ,butla gazu full i poziom jakby był pusty. Co dla mnie najważniejsze to brak ingerencji w oryginalną charakterystykę zawiechy a jedynie środek ciężkości się przesuwa.Całkowity koszt 60pln tuleje i chyba 10pln za utwardzone śruby. pozdrawiam Tadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Czy ktoś wie czy występują jakieś zamienniki gum pod mocowania amorów? Zwykłe nie żadne podwyższające. Znalazłem tylko górne mocowania w kompletach http://www.iparts.pl/auto-czesci/mocowa ... 00371.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 A moze cos takiego jesli jest do III: http://www.fastwrx.com/sabusp1.html Z tym kombinowaniem sprezyn to nie jest tak, ze moze drastycznie zmienic charakterystyke modelu jazdy...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeed Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Przerabiałem temat w imprezie kombi, gdzie dołożylem butlę i hak. Teraz mam to samo w legacy III i zrobię dokładnie tak samo. Zdjęcia z imprezy jeszcze, słaba jakość - ale widać o co chodzi. Kupiłem dwa kawałki twardego plastiku i wyciąłem w nim odpowiednie dziury. Do tego wybiłem stare śruby z poduszek i przyspawałem odpowiednie dłuższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Witam Zeed a czy twoje podkładki pasowały by do legacy II 94r 4wd ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinKabat Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Trochę dawno to było ale może ktoś zrobił takie coś w większej ilości? Kupiłbym do mojego wagonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łukaszbstok Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Ja w swoim Legacy dorobiłem podkładki pod tylne mocowanie sprężyny (talerzyk) opiera się on o bolec w amortyzatorze więc nie było problemu Nowa tulejka (4cm) opiera się o ten bolec a talerzyk opiera się o tulejkę. Polecam tak siedział tył tak jest teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Odgrzewam temat. Czy ktoś z Was powie mi jaką średnicę mają sprężyny w sedanie i kombi ? W obu autach opadł tył i pomyślałem podkładkach pomiędzy sprężyne a kielich albo alternatywnie podkładkę pomiędzy amortyzator a budę. Jeszcze nie wiem, który sposób wybiorę dlatego zbieram informację.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Znajomy szuka rozwiązania na tył w stylu wstawienia tzw. wzmocnionych sprężyn. Także kto w ten sposób zaradził problemowi i jakiej firmy kupił sprężyny? Czy po takiej operacji po pewnym czasie tył znowu nie opadł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Jestem na tym samym etapie i jedyną opcję (przynajmniej w jakimś normalnym budżecie) jaką znalazłem to to -> https://www.motointegrator.pl/produkty/366598-sprezyna-zawieszenia-tyl-lesjofors-4288330#mi To jest zamiennik serii, ale wzmocniony (zresztą 100 droższa od standardu). Oczywiście jest to do legacy III. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Przeglądając wypowiedzi na forum i w ogóle to co jest dostępne również doszedłem do wniosku, że należy polecić Lesjofors 4288330. Tylko czy po założeniu tył po pewnym czasie nie siądzie bo jak ma oklapnąć to lepiej dać podkład/dystans 5cm między mocowanie amortyzatora, a budę i mieć raczej spokój. BartZ - dorzucisz jeszcze jakieś informacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 to lepiej dać podkład/dystans 5cm między mocowanie amortyzatora, a budę i mieć raczej spokój. Ja tak zrobiłem w moim byłym Gacusiu i przelatałem ponad 100kkm i było ok. Tak ,że polecam takie rozwiązanie. Mi tokarz dorobił po 50pln na stronę+ 2 dłuższe śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Przeglądając wypowiedzi na forum i w ogóle to co jest dostępne również doszedłem do wniosku, że należy polecić Lesjofors 4288330. Tylko czy po założeniu tył po pewnym czasie nie siądzie bo jak ma oklapnąć to lepiej dać podkład/dystans 5cm między mocowanie amortyzatora, a budę i mieć raczej spokój. BartZ - dorzucisz jeszcze jakieś informacje? Bardzo bym chciał, ale... nic więcej nie wiem. U mnie jeszcze jest wszystko ok, ale jak auto jest pełne, to zaczynam haczyć tu i ówdzie, a wsadzenie butli mu nie pomoże. Przypuszczam, że przy tych sprężynach wysokość nie ulegnie zmianie (zakładając, że ori są zdrowe), natomiast "osiadanie" będzie dużo mniejsze. Teraz pytanie, co chcemy osiągnąć - wyżej czy sztywniej? Jeżeli wyżej to tak jak pisze tedimy, jeżeli twardziej to zostają sprężyny. Jedno mogę jeszcze dodać, zrobiłem kiedyś dokładnie taki myk w carinie e. Wymieniłem seryjne sprężyny na jakieś utwardzone (nie pamiętam nazwy, holenderski producent, dedykowane oczywiście do tego modelu) i to rozwiązało problem. Dupa przestała siadać i przestałem szorować tłumikiem o asfalt Jest też opcja wsadzenia całego zawiasu z OBK. Pasuje P&P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 U siebie miałem komplet Bilsteina B4 z bi turbo i było rewelacyjnie pod wzgledem prześwitu jak i prowadzenia. Polecam , choć ciężko zdobyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Witam, ja mam podkładki w Legacy III i od ok 2 tygodni w Dziadku w obu autach 40mm i jestem zadowolony. Co do sztywności wydaje mi się, że zawieszenie jest trochę twardsze, bo po włożeniu dystansu 40mm sprężyna jest trochę ściśnięta (na stałe) przez co zawieszenie jest trochę twardsze - chyba że to subiektywne odczucie. Pozdrawiam. Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 U siebie miałem komplet Bilsteina B4 z bi turbo i było rewelacyjnie pod wzgledem prześwitu jak i prowadzenia. Polecam , choć ciężko zdobyć. No to pojechałeś teraz Nie wiem jak ze sprężynami, ale amory są dostępne - ok. 700 zł sztuka (nowe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Kupiłem używkę , po małym przebiegu, tak mi powiedzieli w serwisie Bilstaina, to był komplet wraz ze sprężynami i mocowaniami, auto poszło w górę 3cm. Przy komplecie osób i bagażu, nie było widać różnicy, prowadzenie-jak po szynach, zupełnie inne auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Kupiłem używkę , po małym przebiegu, tak mi powiedzieli w serwisie Bilstaina, to był komplet wraz ze sprężynami i mocowaniami, auto poszło w górę 3cm. Przy komplecie osób i bagażu, nie było widać różnicy, prowadzenie-jak po szynach, zupełnie inne auto. Też o tym słyszałem. Podobno zmienia auto nie do poznania. Ten amor zdaje się jest na grubej sztycy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Grubością niczym sie nie różniły od KYB Exel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Grubością niczym sie nie różniły od KYB Exel. Aha. A jeździłeś na tej KYB? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się