Jump to content

Problem z LPG w mrozy


MARIN
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam taki problem z gazem w aucie jak temperatury spadają poniżej zera, to przy jeździe na gazie jak wdepnę gaz mocniej to albo zaszarpie, albo się przełączy na benzynę im większy mróz tym gorzej. Problem nie występuje przy temperaturach dodatnich, a najlepiej się auto zachowuje w temperaturze powyżej stopni 7C

Filtry wymienione instalacja też moby prawidłowo ustawiona, żadne błędy mieszanek nie wyskakują

instalacja stag 300+ reduktor zavoli s wtryskiwacze magic jet

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A tankowałeś na innych stacjach na próbę czy tylko na jednej? Może być kiepski gaz ze zbyt wysoką temp. wrzenia i wtedy nie będzie dost. ciśnienia w zbiorniku żeby sobie wypłynął do reduktora przewodami.

Link to comment
Share on other sites

Mam taki sam zestaw, tylko reduktor Tomasetti, i wszystko hula jak należy bez względu na temperaturę.

Coś z tym twoim reduktorem, albo jego wpięciem w chłodzenie będzie chyba nie tak.

Link to comment
Share on other sites

MARIN, ja mam podobnie, mistrz Jako powiedział mi po prostu zgodnie z prawdą - stara instalacja, wtryski mogą nie wydalać, a reduktor choć wydajny, to chłodzi się od owiewającego go powietrza, bo jest bardzo nisko, i stąd ta maniana.

 

Jak go dobrze rozgrzeję na benzynie (nie w trybie "auto" tylko ręcznie przełączę na gaz sporo później niż "auto") to jest zdecydowanie lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak w Legacy, dogrzewam silnik do normalnej temperatury na benzynie potem na 5 przy 80 wlaczam hybryde, wlasnie recznie jak pisze tzd i jest ok. Z instalacja jest wszysko ok, szarpanie u mnie nieustaje, bo jest zwiazane z wymiana kabli i swiec co niedlugo zrobie. Jesli chodzi o wlasnie przygasanie i przelaczanie na benzyne to robie w/w operacje. Czemu tak jest, jak jest zimno, niewiem :roll:

Link to comment
Share on other sites

tzd Instalacja stara nie jest ma w tej chwili dokładnie rok, i 15 tyś na niej zrobione, reduktor u mnie znajduję się na górze z lewej strony w komorze silnika w tylnej jej części na grodzi

Link to comment
Share on other sites

Na gwarancje mam za daleko ponad 300km a w tygodniu czasu brak

Podłączyłem się przed chwilą pod laptopa i się powoziłem generalnie wyskakuję komunikat błędu:

Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu

co oznacza iż nastąpiło zapętlenie się wtrysku gazu tzn. podczas trwania

wtrysku gazu przyszedł następny wtrysk gazu. JeŜeli sonda lambda w tym

czasie kiedy pojawia się ten komunikat jest „bogata” to można zignorować ten

błąd w innym przypadku należy zwiększyć dysze wtryskiwaczy co spowoduje

zmniejszenie mnożnika.

Może to powoduje szarpanie

Link to comment
Share on other sites

Instalacja stara nie jest

hm, pisałem o swojej :mrgreen:

w Twoim przypadku w takim razie nie pozostaje nic innego, niż mimo wszystko pojechać na gwarancje :)

"brak czasu" to słabe określenie, każdy ma tyle samo czasu, 24h / dobę, tylko każdy inaczej sobą w czasie zarządza ;)

spoko, żarty ;)

Link to comment
Share on other sites

tzd,

 

...witam cie tomaszu, jak pewnie pamietasz tez mam instalke na nitro ja ma PRINSA VSI i mam wszystko wyzej opisane objawy i u mnie mimo iz JAKO ustawil temp. na 45c na mozje wyrazne zyczenie auto mimo automatu zdycha na prostj i zadne dodawanie gazu niepomaga. nawet rozgrzanie auta do temp. i pojezdzanie dluzej bywa po recznym odpaleniu na gaz problematyczne az kontrolka CHECK miga a silnik szarpie. owszem jak temp. jest powyzej zera wszystko wraca do normy...a dla niedowiarkow oddalem wtryski KEIHINa do czyszczenia bo sa nierozbieralne i JAKO nie mogl sam, pomoglo tyle ze ladniej kreci na plusowych temp.

 

...ale ja garazuje pod golym niebem !!!

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

ppmarian,

 

zawsze wydawalo mi sie iz instalacja PRINS to gorna polka i problemow nie bedzie, a tu rozczarowanie ze BRC dziala lepiej a moze to nasze uturbione silniki nie bardzo lubia zimno na gaziku ??? bo widze iz osoby ktore pisza iz u nich jest ok. albo nie garazuja na zewnatrz albo nie maja turbo ...

...nie wiem co dokladnie jest problemem, ale JAKO nie moze tego ogarnac ...

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

bo widze iz osoby ktore pisza iz u nich jest ok. albo nie garazuja na zewnatrz albo nie maja turbo ...

 

Tomek, u mnie jest OK a jest i turbo i również nie garażuję. Instalacja BIGAS (wtryski i reduktor) na elektronice KME (wbrew pozorom, tj. arcyprostym parametrom daję radę). Jeżeli wywala Ci CHECKa to nie jeździj na gazie, do momentu usunięcia usterki dotyczącej LPG.

 

Check miga tylko przy wypadaniu zapłonów... Przyczyn może być kilka, ja bym obstawiał (jak zwykle) luzy zaworowe

 

Nie bardzo widzę związek pomiędzy "wypadającymi" zapłonami a niewłaściwym luzem zaworowym. Dodam, z własnego doświadczenia, że LPG sprzyja kasacji jakichkolwiek luzów na zaworach wydechowych (tzw. podparte zawory). Dodatkowo, przy niewłaściwych luzach zaworowych silnikiem zaczyna rzucać (bądź w ogóle przygasa) przy zejściu z obrotów (do wartości rpm właściwych dla biegu jałowego). O tym Tomek nie wspomina. Ja na miejscu Tomka załatwiłbym sobie wtryski (choćby na podmiankę i na test). Jak to nie pomoże, zająłbym się reduktorem.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

tadaoando,

 

fakt mam N/A

 

ale subaru mimo ze swoj domek 40m2 to bardzo czesto stoi pod chmurka z mojego lenistwa :)

 

jedyna roznica to odleglosc po jakiej przelacza sie na LPG (temp zew. -20stC) w przypadku garazownia to 500-1000m w przypadku noclegu pod chmurka 1500-2000m

 

w foresterze i outbaku mam taka sama instalaje BRC

 

w starym forestrze tez mialem BRC (zrobiłem ~100kkm) ale z racji mniejszego silnika był to troche "niższy" model instalacji

 

z wszystkich jestem bardzo zadowolony

Link to comment
Share on other sites

 

Check miga tylko przy wypadaniu zapłonów... Przyczyn może być kilka, ja bym obstawiał (jak zwykle) luzy zaworowe

 

Nie bardzo widzę związek pomiędzy "wypadającymi" zapłonami a niewłaściwym luzem zaworowym.

 

Grzegorz, nie wnikając w mechanizmy - regulacja luzów załatwiła mi problem z missfire na wszystkich cylindrach, miganiem kontrolki i przygasaniem (tak zinterpretowałem "auto mimo automatu zdycha na prostj").

Link to comment
Share on other sites

Grzegorz, nie wnikając w mechanizmy - regulacja luzów załatwiła mi problem z missfire na wszystkich cylindrach, miganiem kontrolki i przygasaniem (tak zinterpretowałem "auto mimo automatu zdycha na prostj").

 

Gwidonie drogi, mi również i to już dwukrotnie (niestety boleśnie dla kieszeni) :wink: Potwierdzam, że przy LPG, niemalże na wszystkie boleczki, uniwersalną kuracją jest regulacja luzów zaworowych. Jeno, w przypadku Tomka, obstawiam inną przyczynę. Tomek chyba całkiem niedawno miało robione luzy zaworowe ale choinka wie, może już mi się wszystko miesza (leżę właśnie w wyrku z 39C ciepełka, chyba mi się tłoki topią :mrgreen::mrgreen::mrgreen: ).

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67,

 

...oj grzsiu, no sie kuruj chlopie. a co do luzow to tez obstawiam co innego gdyz autko pracuje rowno na gaziku jak juz zdecyduje sie na nim jechac. nie poszarpuje jesli juz sie zalaczy i po chwlili wachania check przestanie migac, auto dostaje wtedy kopa jak cholerka... w momecie przelaczenia recznego na gazik obroty spadaja, wciskam gaz w podloge silnik wchodzi na obroty 4, 5tys. ale nadal zwalnia, check pomiga 1-3sec. naraz przestaje migac i szarpac i auto dostaje kopa odpowiadajacego wlasnie 5tys. obrotow. i wszystko pracuje wtedy jak nalezy rowniutko i nawet po gwaltownym hamowaniu rowniutko spada wskazowka obrotow i rowniutko sie zatrzymuje a silnik pracuje tak jak powinien.

nagorzej iz JAKO nie ma pomyslu co zrobic ???

...a co do wtryskow to wrocily z czyszczenia (bo KEIHINy si nie rozbiera) i puki bylo cieplutko to nawet oszczedniej sie zachowywaly , az tu naraz -10, -15, -20 autko calymi dniami pod golutenka chmorka i problemy wrocily ...

...w palanach wymiana filtrow, rurek oraz pewnie kabli bo jezdze nim juz po poprzedniej wymianie 2lata.

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

Gwidonie drogi, mi również i to już dwukrotnie (niestety boleśnie dla kieszeni) :wink: Potwierdzam, że przy LPG, niemalże na wszystkie boleczki, uniwersalną kuracją jest regulacja luzów zaworowych. Jeno, w przypadku Tomka, obstawiam inną przyczynę. Tomek chyba całkiem niedawno miało robione luzy zaworowe ale choinka wie, może już mi się wszystko miesza (leżę właśnie w wyrku z 39C ciepełka, chyba mi się tłoki topią :mrgreen::mrgreen::mrgreen: ).

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Niedobrze, jak się taki tłok stopi... :wink: Grzegorz, rychłego powrotu do zdrowia.

Link to comment
Share on other sites

tadaoando, no to współczuję.

 

Jeżeli wywala Ci CHECKa to nie jeździj na gazie, do momentu usunięcia usterki dotyczącej LPG

Problem w tym, że np u mnie nie wiadomo gdzie leży przyczyna. Byłem u Roberta z okazji Barbórki no i jeździł trochę Junkersem i niby wszystko jest ok, wg parametrów. Wspominał, że może luzy, że może wtryski, że może reduktor jest za nisko i pęd powietrza go owiewa i chłodzi.

 

przy niewłaściwych luzach zaworowych silnikiem zaczyna rzucać (bądź w ogóle przygasa) przy zejściu z obrotów

No ja właśnie to mam, na razie delikatnie. Jak jest ciepły, to czy gaz, czy benzyna, nie ma takich problemów.

Na zimno za to problem jest wyłącznie na LPG. Na benzynie - ideał.

 

regulacja luzów załatwiła mi problem z missfire na wszystkich cylindrach, miganiem kontrolki i przygasaniem

A więc czyżby mnie to czekało. Fakt, luzy były robione co najmniej 25k km temu...

 

Grzesiek_67, zdrowiej Chłopie!

Taka zima, a Ty w wyrku, zamiast Forkiem w śniegu ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...