MARIN Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Witam Mam taki problem z gazem w aucie jak temperatury spadają poniżej zera, to przy jeździe na gazie jak wdepnę gaz mocniej to albo zaszarpie, albo się przełączy na benzynę im większy mróz tym gorzej. Problem nie występuje przy temperaturach dodatnich, a najlepiej się auto zachowuje w temperaturze powyżej stopni 7C Filtry wymienione instalacja też moby prawidłowo ustawiona, żadne błędy mieszanek nie wyskakują instalacja stag 300+ reduktor zavoli s wtryskiwacze magic jet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 na szybko sprawdz to: - za mala wydajnosc reduktora - zle wpity reduktor w uklad chlodzenia - zle skalibrowana instalacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 A tankowałeś na innych stacjach na próbę czy tylko na jednej? Może być kiepski gaz ze zbyt wysoką temp. wrzenia i wtedy nie będzie dost. ciśnienia w zbiorniku żeby sobie wypłynął do reduktora przewodami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIN Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 To gdzie tankuje gaz nie robi na nim zbytniej różnicy ;/ podepnę kabel i zobaczę dzisiaj jakie jest ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Mam taki sam zestaw, tylko reduktor Tomasetti, i wszystko hula jak należy bez względu na temperaturę. Coś z tym twoim reduktorem, albo jego wpięciem w chłodzenie będzie chyba nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 MARIN, ja mam podobnie, mistrz Jako powiedział mi po prostu zgodnie z prawdą - stara instalacja, wtryski mogą nie wydalać, a reduktor choć wydajny, to chłodzi się od owiewającego go powietrza, bo jest bardzo nisko, i stąd ta maniana. Jak go dobrze rozgrzeję na benzynie (nie w trybie "auto" tylko ręcznie przełączę na gaz sporo później niż "auto") to jest zdecydowanie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Ja mam tak w Legacy, dogrzewam silnik do normalnej temperatury na benzynie potem na 5 przy 80 wlaczam hybryde, wlasnie recznie jak pisze tzd i jest ok. Z instalacja jest wszysko ok, szarpanie u mnie nieustaje, bo jest zwiazane z wymiana kabli i swiec co niedlugo zrobie. Jesli chodzi o wlasnie przygasanie i przelaczanie na benzyne to robie w/w operacje. Czemu tak jest, jak jest zimno, niewiem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIN Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 tzd Instalacja stara nie jest ma w tej chwili dokładnie rok, i 15 tyś na niej zrobione, reduktor u mnie znajduję się na górze z lewej strony w komorze silnika w tylnej jej części na grodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 a moze sprobuj na gwrancje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIN Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Na gwarancje mam za daleko ponad 300km a w tygodniu czasu brak Podłączyłem się przed chwilą pod laptopa i się powoziłem generalnie wyskakuję komunikat błędu: Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu – co oznacza iż nastąpiło zapętlenie się wtrysku gazu tzn. podczas trwania wtrysku gazu przyszedł następny wtrysk gazu. JeŜeli sonda lambda w tym czasie kiedy pojawia się ten komunikat jest „bogata” to można zignorować ten błąd w innym przypadku należy zwiększyć dysze wtryskiwaczy co spowoduje zmniejszenie mnożnika. Może to powoduje szarpanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Instalacja stara nie jest hm, pisałem o swojej w Twoim przypadku w takim razie nie pozostaje nic innego, niż mimo wszystko pojechać na gwarancje "brak czasu" to słabe określenie, każdy ma tyle samo czasu, 24h / dobę, tylko każdy inaczej sobą w czasie zarządza spoko, żarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roshi Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Wywal gaz, jezdzij na benzynie i bedzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 tzd, ...witam cie tomaszu, jak pewnie pamietasz tez mam instalke na nitro ja ma PRINSA VSI i mam wszystko wyzej opisane objawy i u mnie mimo iz JAKO ustawil temp. na 45c na mozje wyrazne zyczenie auto mimo automatu zdycha na prostj i zadne dodawanie gazu niepomaga. nawet rozgrzanie auta do temp. i pojezdzanie dluzej bywa po recznym odpaleniu na gaz problematyczne az kontrolka CHECK miga a silnik szarpie. owszem jak temp. jest powyzej zera wszystko wraca do normy...a dla niedowiarkow oddalem wtryski KEIHINa do czyszczenia bo sa nierozbieralne i JAKO nie mogl sam, pomoglo tyle ze ladniej kreci na plusowych temp. ...ale ja garazuje pod golym niebem !!! tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 mam kompa BRC P&D, reduktor BRC MAX, wtryski zółte nawet w najwikesze mrozy ponizej 20stC silnik przelacza sie na LPG przy 35stC plynu chlodniczego i nie ma zadnego problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 ppmarian, zawsze wydawalo mi sie iz instalacja PRINS to gorna polka i problemow nie bedzie, a tu rozczarowanie ze BRC dziala lepiej a moze to nasze uturbione silniki nie bardzo lubia zimno na gaziku ??? bo widze iz osoby ktore pisza iz u nich jest ok. albo nie garazuja na zewnatrz albo nie maja turbo ... ...nie wiem co dokladnie jest problemem, ale JAKO nie moze tego ogarnac ... tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 [ az kontrolka CHECK miga a silnik szarpie. Check miga tylko przy wypadaniu zapłonów... Przyczyn może być kilka, ja bym obstawiał (jak zwykle) luzy zaworowe :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 bo widze iz osoby ktore pisza iz u nich jest ok. albo nie garazuja na zewnatrz albo nie maja turbo ... Tomek, u mnie jest OK a jest i turbo i również nie garażuję. Instalacja BIGAS (wtryski i reduktor) na elektronice KME (wbrew pozorom, tj. arcyprostym parametrom daję radę). Jeżeli wywala Ci CHECKa to nie jeździj na gazie, do momentu usunięcia usterki dotyczącej LPG. Check miga tylko przy wypadaniu zapłonów... Przyczyn może być kilka, ja bym obstawiał (jak zwykle) luzy zaworowe Nie bardzo widzę związek pomiędzy "wypadającymi" zapłonami a niewłaściwym luzem zaworowym. Dodam, z własnego doświadczenia, że LPG sprzyja kasacji jakichkolwiek luzów na zaworach wydechowych (tzw. podparte zawory). Dodatkowo, przy niewłaściwych luzach zaworowych silnikiem zaczyna rzucać (bądź w ogóle przygasa) przy zejściu z obrotów (do wartości rpm właściwych dla biegu jałowego). O tym Tomek nie wspomina. Ja na miejscu Tomka załatwiłbym sobie wtryski (choćby na podmiankę i na test). Jak to nie pomoże, zająłbym się reduktorem. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 tadaoando, fakt mam N/A ale subaru mimo ze swoj domek 40m2 to bardzo czesto stoi pod chmurka z mojego lenistwa jedyna roznica to odleglosc po jakiej przelacza sie na LPG (temp zew. -20stC) w przypadku garazownia to 500-1000m w przypadku noclegu pod chmurka 1500-2000m w foresterze i outbaku mam taka sama instalaje BRC w starym forestrze tez mialem BRC (zrobiłem ~100kkm) ale z racji mniejszego silnika był to troche "niższy" model instalacji z wszystkich jestem bardzo zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Check miga tylko przy wypadaniu zapłonów... Przyczyn może być kilka, ja bym obstawiał (jak zwykle) luzy zaworowe Nie bardzo widzę związek pomiędzy "wypadającymi" zapłonami a niewłaściwym luzem zaworowym. Grzegorz, nie wnikając w mechanizmy - regulacja luzów załatwiła mi problem z missfire na wszystkich cylindrach, miganiem kontrolki i przygasaniem (tak zinterpretowałem "auto mimo automatu zdycha na prostj"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Grzegorz, nie wnikając w mechanizmy - regulacja luzów załatwiła mi problem z missfire na wszystkich cylindrach, miganiem kontrolki i przygasaniem (tak zinterpretowałem "auto mimo automatu zdycha na prostj"). Gwidonie drogi, mi również i to już dwukrotnie (niestety boleśnie dla kieszeni) :wink: Potwierdzam, że przy LPG, niemalże na wszystkie boleczki, uniwersalną kuracją jest regulacja luzów zaworowych. Jeno, w przypadku Tomka, obstawiam inną przyczynę. Tomek chyba całkiem niedawno miało robione luzy zaworowe ale choinka wie, może już mi się wszystko miesza (leżę właśnie w wyrku z 39C ciepełka, chyba mi się tłoki topią ). Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Grzesiek_67, ...oj grzsiu, no sie kuruj chlopie. a co do luzow to tez obstawiam co innego gdyz autko pracuje rowno na gaziku jak juz zdecyduje sie na nim jechac. nie poszarpuje jesli juz sie zalaczy i po chwlili wachania check przestanie migac, auto dostaje wtedy kopa jak cholerka... w momecie przelaczenia recznego na gazik obroty spadaja, wciskam gaz w podloge silnik wchodzi na obroty 4, 5tys. ale nadal zwalnia, check pomiga 1-3sec. naraz przestaje migac i szarpac i auto dostaje kopa odpowiadajacego wlasnie 5tys. obrotow. i wszystko pracuje wtedy jak nalezy rowniutko i nawet po gwaltownym hamowaniu rowniutko spada wskazowka obrotow i rowniutko sie zatrzymuje a silnik pracuje tak jak powinien. nagorzej iz JAKO nie ma pomyslu co zrobic ??? ...a co do wtryskow to wrocily z czyszczenia (bo KEIHINy si nie rozbiera) i puki bylo cieplutko to nawet oszczedniej sie zachowywaly , az tu naraz -10, -15, -20 autko calymi dniami pod golutenka chmorka i problemy wrocily ... ...w palanach wymiana filtrow, rurek oraz pewnie kabli bo jezdze nim juz po poprzedniej wymianie 2lata. tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Gwidonie drogi, mi również i to już dwukrotnie (niestety boleśnie dla kieszeni) :wink: Potwierdzam, że przy LPG, niemalże na wszystkie boleczki, uniwersalną kuracją jest regulacja luzów zaworowych. Jeno, w przypadku Tomka, obstawiam inną przyczynę. Tomek chyba całkiem niedawno miało robione luzy zaworowe ale choinka wie, może już mi się wszystko miesza (leżę właśnie w wyrku z 39C ciepełka, chyba mi się tłoki topią ). Pozdrawiam Grzegorz Niedobrze, jak się taki tłok stopi... :wink: Grzegorz, rychłego powrotu do zdrowia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 tadaoando, Gwidon, dzięki za życzenia ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Grzesiek_67, ...to jak masz jakies domniemania co do choroby forka ? tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 tadaoando, no to współczuję. Jeżeli wywala Ci CHECKa to nie jeździj na gazie, do momentu usunięcia usterki dotyczącej LPG Problem w tym, że np u mnie nie wiadomo gdzie leży przyczyna. Byłem u Roberta z okazji Barbórki no i jeździł trochę Junkersem i niby wszystko jest ok, wg parametrów. Wspominał, że może luzy, że może wtryski, że może reduktor jest za nisko i pęd powietrza go owiewa i chłodzi. przy niewłaściwych luzach zaworowych silnikiem zaczyna rzucać (bądź w ogóle przygasa) przy zejściu z obrotów No ja właśnie to mam, na razie delikatnie. Jak jest ciepły, to czy gaz, czy benzyna, nie ma takich problemów. Na zimno za to problem jest wyłącznie na LPG. Na benzynie - ideał. regulacja luzów załatwiła mi problem z missfire na wszystkich cylindrach, miganiem kontrolki i przygasaniem A więc czyżby mnie to czekało. Fakt, luzy były robione co najmniej 25k km temu... Grzesiek_67, zdrowiej Chłopie! Taka zima, a Ty w wyrku, zamiast Forkiem w śniegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się