Jump to content

Jak sprawdzać poziom oleju w WRX?


wodnik
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

Pytanie zapewne zdziwi wielu... Nie umiem sprawdzić poziomu oleju w SI WRX. Tak, wiem, że do tego służy bagnet, umiem go nawet wyciągnąć, ale nie udaje mi się odczytać poziomu oleju.. Olej jest porozmazywany na bagnecie i za diabła nie da się nic z tego odczytać. Wycieranie bagnetu, ponowne wsadzanie i wyjmowanie niewiele pomaga.

 

Jest na to jakiś patent? Czy wymaga większego treningu?

 

To nie jest moje pierwsze auto :-) W poprzednich (różne hondy) nie było z tym najmniejszego problemu, nawet nie trzeba było wycierać bagnetu; po dłuższym postoju na bagnecie wyraźnie był zaznaczony poziom oleju.

 

No i dlaczego bagnet jest wykonany z ciemnego materiału... Na jasnym przecież lepiej widać. No ale na to już inna sprawa i na to pytanie nie oczekuję odpowiedzi ;-)

 

Zatem - jak sprawdzić rzetelnie pozoiom oleju?

 

pzdr;

krzysztof

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie, ze względu na specyficzną konstrukcję silnika, także odczyt poziomu oleju wymaga specyficznego podejścia :) Najlepiej odczytać poziom oleju z rana, auto powinno stać na równej powerzchni - wszelki przechyły potrafią znacznie zmienić wynik odczytu. Wyciągnij bagnet, wytrzyj do sucha i wsadź z powrotem. Wyciągnij jeszcze raz, i postaraj się dostrzec niedostrzegalną granicę :) Dla ułatwienia powiem, ze jedna strona bagnetu może być sucha a druga może być mokra - to ze względu na jego ułożenie w silniku. Na bagnecie są nawiercone dwa otwory, tak długo jak ten dolny będzie zalany przez olej to jest OK :)

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej odczytać poziom oleju z rana, auto powinno stać na równej powerzchni - wszelki przechyły potrafią znacznie zmienić wynik odczytu.

 

To wiem, od zawsze tak robię.

 

Wyciągnij bagnet, wytrzyj do sucha i wsadź z powrotem. Wyciągnij jeszcze raz, i postaraj się dostrzec niedostrzegalną granicę :) Dla ułatwienia powiem, ze jedna strona bagnetu może być sucha a druga może być mokra - to ze względu na jego ułożenie w silniku. Na bagnecie są nawiercone dwa otwory, tak długo jak ten dolny będzie zalany przez olej to jest OK :)

 

To wszystko wiem. Problem polega na tym, że bagnet jest pomazany olejem, nie sposób dostrzeć granicy poziomu.

 

Kiedyś w VTEC'u pozwoliłem, by zaświecił się Oil Check... Nie chcę powtórzyć błędu, dlatego jestem na tym punkcie trochę przeczulony..

 

Jakieś dodatkowe rady?

 

pzdr;

krzysztof

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej odczytać poziom oleju z rana, auto powinno stać na równej powerzchni - wszelki przechyły potrafią znacznie zmienić wynik odczytu.

 

To wiem, od zawsze tak robię.

 

Wyciągnij bagnet, wytrzyj do sucha i wsadź z powrotem. Wyciągnij jeszcze raz, i postaraj się dostrzec niedostrzegalną granicę :) Dla ułatwienia powiem, ze jedna strona bagnetu może być sucha a druga może być mokra - to ze względu na jego ułożenie w silniku. Na bagnecie są nawiercone dwa otwory, tak długo jak ten dolny będzie zalany przez olej to jest OK :)

 

To wszystko wiem. Problem polega na tym, że bagnet jest pomazany olejem, nie sposób dostrzeć granicy poziomu.

 

Kiedyś w VTEC'u pozwoliłem, by zaświecił się Oil Check... Nie chcę powtórzyć błędu, dlatego jestem na tym punkcie trochę przeczulony..

 

Jakieś dodatkowe rady?

 

pzdr;

krzysztof

 

z tym ze Vtec wcina olej hektolitrami,w WRX-ie nie ma az tak zle :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...