Jump to content

Forester - planuje zakup i jestem zielony - pomocy :)


bluedog

Recommended Posts

Witam

 

Mam zamiar kupic Forestera 2006 2.0 i chcialbym zebtrac troche informacji:

 

1. czy ten nowy silnik jest wyraznie dynamiczniejszy od poprzedniego, poniewaz gdzies wyczytalem, ze tamtym trzeba strasznie sie meczyc zeby wyprzedzic tira ;)

2. mam manie na punkcie trzeszczacych plastikow ( nie podejrzewam o to subaru ) i skrzypienia zawieszenia itp wkurzajacych halasow - jak tam z tymi sprawami

3. ile realnie pali nowy silnik 2.0

4. jak z serwisem - mieszkam w Lublinie wiec chodzi konkretnie o Lomianki k. Wawy

5. w jakims watku na forum znalazlem posta o tym, ze tulejki zawieszenia nie wytrzymuja naszych dziur?! ( gdzie jak gdzie ale w takim samochodzie powinny )

6. pytanie kompletnego nowicjusza - w jaki sposob wykorzystuje sie reduktor do zwiekszenia przyspieszenia - zawsze myslalem, ze mozna go wlaczac tylko przy bardzo wolnej jezdzie i sluzy do powolnego pokonywania stromych podjazdow - jak sie to w ogole obsluguje?

7. chcialbym obejrzec jakies fotki( jakos nie moge nic znalezc ) w stylu tych ze zlotu plejad - zeby miec jakies wrazenie odnosnie mozliwosci terenowych - wiem, ze to nie sam. ter. ale chcialbym przed zakupem miec jakies pojecie co sie da z nim zrobic

8 o awaryjnosc sie nie pytam :)

9 nie mam juz pomyslow na nastepne pytania :) - napiszcie co jeszcze jest wazne

 

alterantrywa dla subaru to honda accord - wiem, ze to cos zupelnie innego, ale przynajmniej mam bardzo dobre doswiadczenia, a jakosc wykonania/spasowania i trwalosc zawieszenia sa na bardzo wysokim poziomie - to bedzie samochod na dluzej, wiec takie rzeczy sa dla mnie wazne

 

pozdro

P.

 

ps

fajne macie forum :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam na Forum,

 

ja eksploatuję Forestera od dwóch lat i mam wiele doświadczeń, ale to nie jest (z oczywistych względów) MY'06.

 

Nie wiem, jak wielu forumowiczów zna z praktyki ten nowy model, ale być może już są tacy i będą mogli Ci pomóc.

 

pozdrawiam

:)

 

Jeśli chodzi o ten dylemat: Forester czy Accord, to dla mnie bez wahania Forester. Ale wybór należy do Ciebie :wink:

Link to comment
Share on other sites

2. mam manie na punkcie trzeszczacych plastikow ( nie podejrzewam o to subaru ) i skrzypienia zawieszenia itp wkurzajacych halasow - jak tam z tymi sprawami

 

Nie ma samochodów, które nie trzeszczą na naszych drogach. Nie łudź się, że subaru będzie wyjątkiem i zacznij go lepiej o to podejrzewać.

 

p.s. dziwna alternatywa. Forester vs accord. Już raczej legacy vs accord bardziej pasuje...

Link to comment
Share on other sites

Wiem, ze dziwne porownanie, ale tak akurat mam

accord albo forester

 

Ano dziwne, tym bardziej, że Legacy 2.0 165 KM wygląda smakowicie...

 

7. chcialbym obejrzec jakies fotki( jakos nie moge nic znalezc ) w stylu tych ze zlotu plejad - zeby miec jakies wrazenie odnosnie mozliwosci terenowych - wiem, ze to nie sam. ter. ale chcialbym przed zakupem miec jakies pojecie co sie da z nim zrobic

 

03221.jpg

03196.jpg

trasaplejady20053kn.jpg

 

6. pytanie kompletnego nowicjusza - w jaki sposob wykorzystuje sie reduktor do zwiekszenia przyspieszenia - zawsze myslalem, ze mozna go wlaczac tylko przy bardzo wolnej jezdzie i sluzy do powolnego pokonywania stromych podjazdow - jak sie to w ogole obsluguje?

 

Ponoć w Foresterze jest bardziej 'terenowy', ale w Legacu - sprzęgło, reduktor w górę i ogień! Auto szybciej wkręca się na obroty, ja parę razy wykorzystałem jadąc na dwójce baaardzo powolutku (~20 km/h) i zaczynając wyprzedzanie. Czasem na trasie, zamiast redukcji biegu.

 

8 o awaryjnosc sie nie pytam

 

Jak to Gal ładnie kiedyś ujął, że Subaru to auto stosunkowo mało awaryjne, a nie zupełnie nieawaryjne. Ale jego opinia dot. OBK H6, więc może być trochę inna.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Od roku używam Forysia wiec Ci coś napiszę bo skromnie tu na razie. Z tą męką z wyprzedzaniem to bez przesady- auto jeżdzi bardzo porównywalnie do aut z segmentu średniego z silnikami 1,8-2,0 -od niektórych nieco lepiej od niektórych nieco gorzej ale to ta klasa. Porównywałem ze znajomym Legasia 2,0 z Hondą Accord 2,0 -oba kombi i różnicy nie było-jeżdziły bardzo podobnie-może Honda nieco lepiej(może?)- Forek jest nieco słabszy ale bardzo nie odstaje- ma mocny dół. Gorsza wiadomość,że ten MY 06 jeździ ponoć tylko nieco lepiej i swoje przewagi okazuje dopiero przy wiekszych prędkościach ale ja nie jeździłem tym sprzetem i to znam tylko z opowieści osób trzecich. W skrócie MY06 pewnie będzie porównywalnie jeździł do takiej Hondy jw. Co do niskiej jakości elementów zawieszenia to nie słuchaj podszeptów złych ludzi, po roku użytkowania nic mi nie wiadomo o trzeszczeniu plastików,pracy serwisu(na szczęście) i innych zasadzkach. Z minusów- kiepskie radio(ponoć w nowym jest lepsze ale coś mi się wierzyć nie chce), spalanie niefajne ale może w nowym jest lepiej, chyba tyle- ale to wszystko z perspektywy modelu deczko starszego.

Link to comment
Share on other sites

Co do reduktora-można go używać do prędkości 140km/h, wciska się sprzęgło i podnosi dźwignię koło ręcznego. Do wyprzedzania można sobie poużywać choć tu jego roli bym nie przeceniał bo można również zredukować bieg, czasem tak stosuję reduktor ale raczej dla zabawy lub przerwania monotoni w jeździe. Przydaje się w terenie, w zimie i na stromych i bardzo krętych podjazdach- ostatnio miałem okazję pojeździć trochę po takich drogach i chwaliłem sobie ten wynalazek bardzo.

Link to comment
Share on other sites

dziekuje wszystkim

 

bylem dzisiaj w lomiankach i obejrzalem sobie samochod. W telewizji wydaje sie wiekszy ;))

no ale w koncu to tak na prawde kompakt - w sumie powinien wystarczyc.

Moj wybor accord/subaru bierze sie stad, ze do hondy mam przekonanie z praktyki, kosztuje tyle samo i jest duza. Forester wpadl mi do glowy ostatnio, w sumie u nas przez ponad polowe roku albo pada albo pada snieg - wiec duzy plus. Zastanawiam sie tylko czy za prawie 100.000

nie jest to mimo wszystko za maly samochod. Z drugiej strony naped 4x4, reduktor itd.

Kurcze obejrzalem go sobie i dalej nie wiem co robic. Jezdze szybko i to, ze accord ma 9.1 do setki ma dla mnie znaczenie. Z dugiej strony For. ma 9.7 czyli praktycznie to samo. Tylko, ze jest mniejszy itd itd.

 

I badz tu madry czlowieku :)

 

jesli macie jakies uwagi, czy pomysly jak wyjsc z tego impasu :) to piszcie

 

przepraszam za chaos w wypowiedzi ;)

pozdro

Link to comment
Share on other sites

jesli macie jakies uwagi, czy pomysly jak wyjsc z tego impasu :) to piszcie

 

Kup hondę. Legac jest droższy od accorda. Zresztą wszystkie te auta to dupowozy. Jeśli ma dla Ciebie znaczenie przyspieszenie, to nie pchaj się w auta, które nie przyspieszają.

 

Albo potem przynajmniej nie marudz, że to nie jedzie.

Link to comment
Share on other sites

jesli macie jakies uwagi, czy pomysly jak wyjsc z tego impasu :) to piszcie

 

Kup hondę. Legac jest droższy od accorda. Zresztą wszystkie te auta to dupowozy. Jeśli ma dla Ciebie znaczenie przyspieszenie, to nie pchaj się w auta, które nie przyspieszają.

 

Albo potem przynajmniej nie marudz, że to nie jedzie.

 

Jeśli chcesz być zadowolony zaraz po zakupie to kup Accorda.

To auto jest najbardziej dopracowane i ma najlepsze plastiki. Będziesz zadowolony z tego zakupu.

 

Jeśli kupisz Legacy to będziesz super zadowolony w kwietniu 2006. Teraz zapłacisz więcej, ale w okresie mroźnych i śnieżnych miesięcy docenisz, że tego auta nie trzeba pchać i jedzie mnie więcej tam gdzie chcesz, a nie tam gdzie chciałaby matka-natura.

 

Jeśli chcesz być zadowolony za trzy lata, to kup Forestera, bo w tym czasie docenisz jego funkcjonalność i niezawodność.

 

Jeśli sam nie zabijesz Forestera, to on nigdy Cię nie zawiedzie.

 

Tak więc, jak wcześniej napisałem, wybór należy do Ciebie 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja też bym polecał Legacy zamiast forestera, znacznie przestronniejszy, nie ma może takiego prześwitu i zwisy z obu stron nieco większe - ale nie szukasz chyba terenówki :)

Jeżeli jesteś na 100% pewein, ze subaru - kup legaca, jeżeli nie jesteś pewien, kup accorda. I poczytaj jeszcze w pytaniach do dyrekcji i na forum technicznym o ewentualnych problemach związanych z nowym legacy. Nie wszyscy mają problemy, ale jednak kilka osób sporo jeżdżących ma n tym polu kilka uwag.

Link to comment
Share on other sites

Według mojej skromnej opinii Subarak może zaskoczyc większość nowych nabywców,bo daje ponadprzeciętną trakcję dzięki AWD i świetne zawieszenie zdające egzamin na polskich "off-road'ach". Jesli chodzi o osiągi to poraz kolejny napiszę,że osiągi silników 2.0 słabo wypadają w konfrontacji np.z Accordem...niestety to jest muł!Albo pogodzisz się z marnymi osiągami,albo zakupisz mocniejszą wersję, która naprawdę pozwoli wykorzystać napęd AWD

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz być zadowolony zaraz po zakupie to kup Accorda.

To auto jest najbardziej dopracowane i ma najlepsze plastiki. Będziesz zadowolony z tego zakupu.

 

Jeśli kupisz Legacy to będziesz super zadowolony w kwietniu 2006. Teraz zapłacisz więcej, ale w okresie mroźnych i śnieżnych miesięcy docenisz, że tego auta nie trzeba pchać i jedzie mnie więcej tam gdzie chcesz, a nie tam gdzie chciałaby matka-natura.

 

Jeśli chcesz być zadowolony za trzy lata, to kup Forestera, bo w tym czasie docenisz jego funkcjonalność i niezawodność.

 

Jeśli sam nie zabijesz Forestera, to on nigdy Cię nie zawiedzie.

 

Tak więc, jak wcześniej napisałem, wybór należy do Ciebie 8)

 

Ta wypowiedz jest chyba najbardziej tarfna.

A tak odemnie to odpowiedz sobie na pytanie jakie kryteria miało by spełniać to auto.

Zależy do czego to auto ma Ci służyć. Jeżeli dużo będziesz jeździł po mieście i po dobrych drogach to kup Hondę lub Legacy ( chyba trochę więcej pali od Hondy). Natomist jeżeli będziesz eksploatował auto w różnych warunkach drogowych to polecam Forestera

 

ps.Reduktor to bardzo praktyczne urządzenie podczas jazdy w mieście oraz w terenie.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie kup Legaca. Ten nowy 2.0/165km nie jest już jakoś totalnie mułowaty. Kręci do 7500 (zazdroszczę, mój tylko do 7000). Z 4-napędu i handlingu będziesz zachwycony. Tego nie da się opisać.

Ja akurat jeżdżę H6/3.0. Mimo różnych tu opisywanych wad i narzekań, dla mnie to jest najlepsze na świecie auto bez względu na cenę. Gdybym miał do wydania 1 mln$, to też bym kupil Legaca. Wiadomo, nie ma aut perfekcyjnych pod każdym względem, mnie akurat strasznie spasowało, z różnych względów. Model 2.0 w sumie niewiele (no... poza silnikiem) różni się od 3.0, a cena podzielona przez dwa.

Link to comment
Share on other sites

Gdybym miał do wydania 1 mln$, to też bym kupil Legaca

Ja w podobnym przypadku kupiłbym może nie Lagacy,ale napewno Subaru!!!Uważam,że Subaru robi duży błąd ograniczając jazdy testowe swoimi samochodami. Ciężko przekonać kogoś do Subaru (nawet rekomendacjami w prasie i np. na naszym forum) bez prób "organoleptycznych", które potrafią zrobić naprawdę wrażenie :!:

Link to comment
Share on other sites

Zaraz, co wy z tym 'mułem'. Nowy ma 165 KM, o 10 więcej niż Honda.

 

Moment wprawdzie o 3 Nm niższy, ale osiąga go przy 3200 obr/min, a Honda swoje 190 Nm przy 4500 obr/min. I Legac ma AWD. Za to Honda jest większa w środku.

 

A różnica w cenie - naprawdę nieznaczna.

Link to comment
Share on other sites

Honda 155 km/ 190 nm 11.5 do setki. spalanie 8.8 cena 100900pln

Legacy 165 km 187nm 9.8 do setki spalanie 9. cena 100400pln.

 

Jakis czas temu mialem Accorda - tego dlugiego, dwa modele wstecz. Bylem zadowolony, potem mialem saaba, bylem jeszcze barzdzeij zadowolony, bo lepiej jezdzil, teraz mam subaru, jestem JESZCZE bardziej zadowolony. Bo jeszcze lepiej jezdzi.

Wniosek - Honda o dwa szczeble nizej.

I o dziwo wszystkie trzy auta mi na szosie tak samo palily - przy ostrej jezdzie.

Ale sie zastanow nad jednym - czy w Lublinie masz serwis Hondy?

Bo SUbaru masz w Warszawie. Jesli co chwila bedziesz musial zaiwaniać do stolicy sie swrewisowac, to szalu dostaniesz. Chyba ze tu bywasz czesto. I blizej masz Kopra serwis i jest jeszcze cos nowego na Pradze.

Link to comment
Share on other sites

Arno, skąd Ci się wzięło 11.5 do setki dla dwulitrowego Accorda????

 

W kwitach, o ile kojarzę, ma coś poniżej 10 dla sedana i chyba 10.1 dla kombi. W praktyce, jak wnioskuję po odbytej niegdyś przejażdżce, coś koło tego.

Link to comment
Share on other sites

Arno, skąd Ci się wzięło 11.5 do setki dla dwulitrowego Accorda????

 

W kwitach, o ile kojarzę, ma coś poniżej 10 dla sedana i chyba 10.1 dla kombi. W praktyce, jak wnioskuję po odbytej niegdyś przejażdżce, coś koło tego.

 

Pewnie zerknął w dane dla automatu. Tamten się wolno zbiera.

Link to comment
Share on other sites

Zaraz, co wy z tym 'mułem'. Nowy ma 165 KM, o 10 więcej niż Honda.

 

Moment wprawdzie o 3 Nm niższy, ale osiąga go przy 3200 obr/min, a Honda swoje 190 Nm przy 4500 obr/min. I Legac ma AWD. Za to Honda jest większa w środku.

 

A różnica w cenie - naprawdę nieznaczna.

 

Na papierze wszystko wygląda ładnie. Trzeba by się przejechać tym nowym legacem. Jechał ktoś?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...