Jump to content

Testy opon zimowych?


owoc666

Recommended Posts

Eee, ale potem ktoś będzie szukał, a tam WRX w temacie...

 

Postrzelałem trochę po Google'ach, poprivowałem z niektórymi forumowiczami, trochę z doświadczeń rodziców... i to moje typy (wszystkie 205/55/R16 91H):

 

Nokian WR - 339 zł (:shock:);

Michelin Pilot Alpin2 - 483 zł;

Michelin Alpin2 (indeks prędkości T) - 506 zł;

Continental Contiwintercontact TS790 - 547 zł;

GoodYear Eagle U_GW3 - 481 zł.

 

Które z tych, lub inne wasze typy...?

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

NOKIAN WR.

Ekspert wśród opon zimowych. Fiński koncern z wielikimi tradycjami w projektowaniu opon na zimę.

Nowa opona przeznaczona do samochodów osobowych, oraz typu SUV (Sport Utility Vehicles). Innowacyjna technologia konstrukcji sipingów w kierunkowym bieżniku stosowana wcześniej w autach osobowych i ciężarowych wpłynęła na polepszenie przyczepności w zimowych warunkach. Stopniowe ścieranie się bieżnika powoduje otwieranie się rowków przez co gwarantuje zwiększone bezpieczeństwo na oblodzonej nawierzchni. Stworzona z myślą o specyficznych warunkach drogowych Europy Centralnej.

 

Fido__ na tym w zimie jeździ.

Link to comment
Share on other sites

Z tych to każda ale nie Nokian-jak dla mnie. Z testów opon,które w zeszłym roku przeglądałem(różne modele) to Conti,Michelin i Goodyear zawsze w pierwszej piątce-Nokian raczej zamykał stawkę=może nie reguła ale jednak daje do myślenia. No i o tych modelach(każdym) ludzie mieli bardzo dobre opinie.

Link to comment
Share on other sites

Micheliny Alpine 2 -dobre

 

Sorry, że wyciągnę priva. Pisałeś, że one są 'miękkie' i rozwalałeś od jednej, do trzech (w sezonie?). W jakich okolicznościach?

 

A coś takiego: Goodyear ULTRA GRIP 7 - 489 zł...?

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Micheliny Alpine 2 -dobre

 

Sorry, że wyciągnę priva. Pisałeś, że one są 'miękkie' i rozwalałeś od jednej, do trzech (w sezonie?). W jakich okolicznościach?

 

A coś takiego: Goodyear ULTRA GRIP 7 - 489 zł...?

 

Pozdr.

Tak, jak napisałem na priva - w Lagunie. Urządzenie to (w wersji V6AT, z ciężkim silnikiem i skrzynią z przodu) miało nieprawdopodobną skłonność do niszczenia felg i opon. Skojarzenie wagi "przodu" z miękkim zawieszeniem skutkowało dobiciem "do dna" w momencie wpadnięcia w dziurę i rozwaleniem opony i (zazwyczaj) pogięciem felgi przy "wyjściu" z dziury. Laguna się pięknie prowadzi na gładkich autostradach. Dziury, to nie jest jej specjalność.

Micheliny są nieco podobne. Mają miękkie boki. Wystarczy spojrzeć jak wygląda samochód stojący na Alpine - jaka jest wysokość opony na dole, a jaka u góry. Ale trzymają świetnie.

 

Ergo: Opona bardzo dobra, wrażliwa jednak na warunki drogowe. Legacy (przynajmniej OBK) ma idealną charakterystykę zawieszenia na polskie drogi. Alpine powinna wytrzymać na tym zawieszeniu. Ale gwarancji nie dam - nie jeździłem.

Link to comment
Share on other sites

A może po prostu w ogóle odpuść sobie te opony zimowe?

 

Z tego do czego dotarli niemieccy dziennikarze to nagonka na zakładanie opon zimowych jest w dużej części napędzana przez firmy oponiarskie.

 

przepręt pod tytułem : "opony zimowe"

 

Ta sytuacja z oponami przypomina mi inny aktualny przekręt , tym razem dwóch koncernów farmaceutycznych, pod tytułem: "ptasia grypa" :wink:

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

A może po prostu w ogóle odpuść sobie te opony zimowe?

 

Z tego do czego dotarli niemieccy dziennikarze to nagonka na zakładanie opon zimowych jest w dużej części napędzana przez firmy oponiarskie.

 

przepręt pod tytułem : "opony zimowe"

 

Moje osobiste odczucia, nie poparte żadnymi testami są takie, że w temperaturach powyżej zera opony zimowe trzymają:

- na suchym - gorzej

- na wodzie - dużo gorzej niż letnie

Na śniegu i lodzie jednak o niebo lepiej. Dlatego zmieniam zawsze przed Wszystkich Świętych. Na początku listopada zdarza się pierwszy śnieg, a wtedy na letnich jest zgroza...

 

Nie wiem również, czy koncerny oponiarskie zarabiają lepiej dzięki zimówkom - zdzieram zwykle 1-2 komplety opon w roku. Co za różnica dla firmy Michelin, czy kupię dwa komplety letnich, czy letnie i zimowe?

Ta sytuacja z oponami przypomina mi inny aktualny przekręt , tym razem dwóch koncernów farmaceutycznych, pod tytułem: "ptasia grypa" :wink:

 

Te dwa najbardziej, ale parę innych się jeszcze na tej panice pożywi... 8)

Link to comment
Share on other sites

NOKIAN WR.

Ekspert wśród opon zimowych. Fiński koncern z wielikimi tradycjami w projektowaniu opon na zimę.

Nowa opona przeznaczona do samochodów osobowych, oraz typu SUV (Sport Utility Vehicles). Innowacyjna technologia konstrukcji sipingów w kierunkowym bieżniku stosowana wcześniej w autach osobowych i ciężarowych wpłynęła na polepszenie przyczepności w zimowych warunkach. Stopniowe ścieranie się bieżnika powoduje otwieranie się rowków przez co gwarantuje zwiększone bezpieczeństwo na oblodzonej nawierzchni. Stworzona z myślą o specyficznych warunkach drogowych Europy Centralnej.

 

Fido__ na tym w zimie jeździ.

 

Jeździłem też na Continental Contiwintercontact TS790 - 547 zł. Jeśli chcesz płacić 200 PLN więcej za sztukę, to czemu nie. Dla mnie ów continental jest całkowicie porównywalny z nokianem. Nawet jest podobnie głośny na suchym.

Link to comment
Share on other sites

taka mantra, do znudzenia. Przed snem 10 razy proszę: www.adac.de

 

Eeee tam. Adac lubi niemieckie opony a i warunki u nich w zimie raczej nieporównywalne, bo wszystko odśnieżone. Więc raczej mało adekwatne są te ichnie testy.

Wnioski trzeba wyciągac samemu jaka opon będzie lepsza w głębokim śniegu, jaka w polskich warunkach. Samo sie nie zrobi.

Link to comment
Share on other sites

Potwornie jest chwalony nowy Dunlop. Ale sa klopoty z dostepnoscia w niektorych rozmiarach.

Zdecydowalem sie wlasnie na Goodyeara.

Kupujac opony trzeba tez sprawdzic co sie stanie kiedy sie jedna rozwali, za ile tygodni sciagna opone zza granicy.

Mialem na Zime Nokiany - SUPER!

Ale dzis sie okazalo w warsztacie, ze najechalem gdzies na kraweznik. Nuie ma Polsce rozmiaru.

W zwiazku z tym zkiana decyzji, i Good yeary, bo skoro Dunlopow nie ma, to moze i kiedy indziej nie byc, ale kto to w sumie wie.

Sinatra zreszta spiewal - it was a very good year....

Link to comment
Share on other sites

Potwornie jest chwalony nowy Dunlop. Ale sa klopoty z dostepnoscia w niektorych rozmiarach.

Zdecydowalem sie wlasnie na Goodyeara.

Kupujac opony trzeba tez sprawdzic co sie stanie kiedy sie jedna rozwali, za ile tygodni sciagna opone zza granicy.

Mialem na Zime Nokiany - SUPER!

 

Ja wlaśnie dzisiaj kupilem i zalozylem nowego Dunlopa.

Taki cieply sloneczny dzien jest idealny, zeby wybrac sie po opony zimowe.

Dostalem gratis gaz :D

 

U mnie rozmiar to 215/60R16, czyli bardzo nietypowy, jednak jakoś się udało.

Wydaje mi się, że sklepy oponiarskie mają mniej towaru niż w ubiegłych latach.

 

Arno masz rację, żeby zwracać uwagę, czy dana opona jest łatwo dostępna. Sam chciałem kupić bardzo egzotyczny model, ale nie byłoby możliwoci dokupienia szybko 1 sztuki, gdybym coś rozwalił. Dlatego wybrałem Dunlopa, który jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem również, czy koncerny oponiarskie zarabiają lepiej dzięki zimówkom - zdzieram zwykle 1-2 komplety opon w roku. Co za różnica dla firmy Michelin, czy kupię dwa komplety letnich, czy letnie i zimowe?

 

Ja też robię duże przebiegi i muszę często wymieniać opony, więc to dla mnie nie jest jakiś problem.

 

Jednak są ludzie, którzy jeżdżą duzo mniej i gdyby mieli dobrej jakości opony całoroczne, to by na nich jeździli bezpiecznie wiele lat. Tymczasem robi się opony "letnie", które faktycznie nie chcą ani trochę hamować na śniegu i generuje się popyt na opony "zimowe". W ten sposób ktoś, kto byłby szczęśliwy z jednym kompletem, wydaje pieniądze na dwa. Często są to ludzie, którzy nie mają zbytecznych pieniędzy do wydania.

 

Na pewno, GAL, rozumiesz ten mechanizm;

To jak MACH3: 3 ostrza, które golą równocześnie :shock:

 

Szkoda, że często, jako konsumenci, dajemy się wmanipulować w takie ściemy :?

 

pozdrawiam

:)

Link to comment
Share on other sites

Interes tak czy inaczej jest, pomijając wolniejsze zurzywanie się opon(jeżdzimy na dwóch kompletach po pół roku) to jednak gro ludzi kupuje ten drugi komplet dużo szybciej- powiedzmy,że kupuje 2 komplety od razu a nie drugi za dwa lata- czyli primo podwójna sprzedarz od razu a nie odłożona w czasie, secundo ile tej produkcji leży w garażach i czeka na swój czas. To jest bardzo dużo egzemplarzy,które się sprzeda i leżą a dopiero zaczną się zurzywać. Czyli większa produkcja-szybsze przepływy pieniężne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...