Jump to content

SUBARU DIESEL


Tomi42

Recommended Posts

to jednorozowe czy słychać cały czas ? może to nie to samo ale przy takich mrozach, podobnie było w tamtym roku mój legacy strasznie głośno i twardo pracuje, nie da się tego słuchać, jakby silnik się mial rozlecieć , ale wystarczy że temp. wzrośnie kilka stopni w okolicę zera i wraca do normy - podobno diesle tak maja na dużym mrozie... niestety.

Link to comment
Share on other sites

tak jak piszesz, po odpaleniu i trwa ok. minuty. Dziwne jest to ,że wcześniej tego nie było. Byłem w ASO i powiedzieli ,że ten model tak ma :). Trochę obciach jak w aucie za 100k takie dźwięki się ujawniają . Ponadto podejście do sprawy w ASO jest za bardzo na "luzie", -" niech se pan nagra ten dźwięk i wyśle do SIP, oni podejmą decyzję" ?????

Mocno się nie martwie bo jest gwarancja( mam nadzieję ,że to obejmuje bo różnie to bywa) i eksploatuję subarynę tak jak trzeba :) ale niepewność JEST

Link to comment
Share on other sites

to jednorozowe czy słychać cały czas ? może to nie to samo ale przy takich mrozach, podobnie było w tamtym roku mój legacy strasznie głośno i twardo pracuje, nie da się tego słuchać, jakby silnik się mial rozlecieć , ale wystarczy że temp. wzrośnie kilka stopni w okolicę zera i wraca do normy - podobno diesle tak maja na dużym mrozie... niestety.

 

 

Zapytam ... a gdy się silnik zagrzeje podczas gwałtownego przyspieszania nie włącza się czasami jakiś grzechot.

 

Mnie to już doprowadza do szewskiej pasji, jakby za chwilę miało się coś upitolić ;)

Link to comment
Share on other sites

juz sam nie wiem czy dźwięk jest taki jak był czy inny, do cichych boxer diesel nie należał nigdy .chyba dostałem schiza, wsłuchuję się w silnik zamiast słuchać muzy.napiszę wieczorem jak było

 

-- Śr lut 16, 2011 12:19 pm --

 

Dodam ,że dzisiaj miałem auto w garażu ( na zewnątrz-10) i nie było tego dźwięku po odpaleniu. Juz sam nie wiem co sądzić .

Link to comment
Share on other sites

Hmn, czli na zimno.

Opisywalem w innym watku co mam ja: brzmi to jak walenie mlotkiem w blok metalu, raczej tepy dzwiek. Tylko na zimnym silniku tylko gdy jest mniej niz ~8 stopni. Pierwsza wizyta w ASO i nie ma rozwiazania.

 

Jako obejscie odpalam silnik na jakies 5 minut od planowanej jazdy. Skraca calosc do 1km lub kapke wiecej jak na ostrym minusie. Polecam sprobowac.

Link to comment
Share on other sites

 

Jako obejscie odpalam silnik na jakies 5 minut od planowanej jazdy. Skraca calosc do 1km lub kapke wiecej jak na ostrym minusie. Polecam sprobowac.

 

Oglądałem kiedyś relację z wyprawy na Syberię - tam nie gaszono silników na noc na postoju.

 

Ale o tym pssstt - bo jeszcze taką radę w ASO dostaniesz :)

Link to comment
Share on other sites

W moim klekoce troszke zaworami na zimnym i tyle. Bedac w polsce przy -10 tez nic sie nie dzialo (40kkm)

natomias na cieplym jak depne na 1 biegu to jakis nieprzyjemny dzwiek sie pojawia i taki sam na wstecznym nawet bez deptania. Dwiek podobny do zerwanej przyczepnosci na szutrze jak by mielil pod soba jakies kamienie.

Link to comment
Share on other sites

Ha !

 

Wg informacji w prasie jest to jeden z najcichszych diesli i najbardziej kulturalnych silników ( sic! ).

 

Ale chyba wśród dostępnych diesli Subaru :)

 

Nie przesadzaj. Jest to duzo cichszy silnik niz 2.0D Hondy, czy tez Mitsubishi, nie mowiac juz o niemieckich cudach techniki w Oplu i Volkswagenie.

W Accordzie zimny grzechotal tak, ze nie wiem.

Przy czestej jezdzie po miescie, silnik zawsze kulturalniej pracuje jak go sie troche przegoni w trasie. 90% mojej jazdy to parokilometrowe jazdy po miescie, i jak go od czasu do czasu (1-2 razy w miesiacu) przegonie na kilkudziesiat kilomterow to od razu slychac roznice w pracy silnika.

Link to comment
Share on other sites

Mój nawet jak osiągnie temperaturę robocza to przy -8 i wzwyż strasznie grzechocze i pracuje jakoś tak twardo i metalicznie, przy temperaturach powyżej 0 ewidentnie inaczej pracuje -nie mam wtedy zastrzeżeń.

 

Zapytam ... a gdy się silnik zagrzeje podczas gwałtownego przyspieszania nie włącza się czasami jakiś grzechot.

 

własnie ten grzechot mnie wpienia najbardziej ale latem czy wiosną on nie występuje.

Dla mnie ten dźwięk na mrozach jest męczacy na dłuższą metę, a ponieważ co raz mniej jeżdżę to jak tylko sie sprzeda dizelek to kupuje benzynę.

Link to comment
Share on other sites

Ciężko rozmawiać o dźwiękach bez osobistego wysłuchania pacjenta ale trzeba mieć na uwadze, że każdy diesel, niezależnie czy nowoczesny z CR czy stary z pompą wtryskową będzie na zimno (szczególnie na mrozach) pracował dość nieprzyjemnie. Oczywiście jeżeli coś z autem jest niehalo to dźwięki będą jeszcze gorsze.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie ten dźwięk na mrozach jest męczacy na dłuższą metę, a ponieważ co raz mniej jeżdżę to jak tylko sie sprzeda dizelek to kupuje benzynę.

 

Ja z tego powodu dojeżdzam do pracy octavią 1.9 tdi 110KM, bo mi ręce opadają :shock:

 

Jak jeszcze ktoś mi na serwisie powie, iż to jest ok, to za uszy wyciągnę !

 

Tak czy owak zrelacjonuję wizytę w serwisie i prosiłbym o to samo koledzy

Link to comment
Share on other sites

Ja z tego powodu dojeżdzam do pracy octavią 1.9 tdi 110KM, bo mi ręce opadają

 

czyli jednaj tedeik cichszy ?... dawno nie jeżdzilem ale z tego co pamietam to wiekowe audi mojej mamy jest glośne (pompowtrysk) ale dzwięk przynajmniej ten wewnątrz samochodu nie był może cichszy ale na pewno przyjemniejszy dla ucha, określiłbym to jako bardziej gumowy a w subaru metaliczny.

Na zewnątrz mojego legasia na wolnych obrotach slychać bardzo ładnie nawet przy dużych mrozach, w odróżnieniu od tedeika, ktory na zew. jest glośny i szczeka ale w środku o niebo lepiej -nie wiem może to kwestia wyciszenia wnętrza. Najbardziej dla mnie dokuczliwy jest grzechot przy nagłym dępnieciu na gaz. Zacząlem, zastanawiać czy może gdzieś w fabryce "zapomnieli" zamontować jakiś wkład wygluszający ale widze po wypowiedziach ze problem nie tylko mnie dotyczy.

Link to comment
Share on other sites

Czyli podsumowując wszystkie wypowiedzi oraz opinię ASO nie należy się przejmować . Dziasiaj rano po odpaleniu nie było tego dźwieku ( auto w garażu) tak wiec chyba ten model tak ma :) . Zycze wszystkim forumowiczom "szerokości" i rura do przodu

Link to comment
Share on other sites

Czyli podsumowując wszystkie wypowiedzi oraz opinię ASO nie należy się przejmować . Dziasiaj rano po odpaleniu nie było tego dźwieku ( auto w garażu) tak wiec chyba ten model tak ma :) . Zycze wszystkim forumowiczom "szerokości" i rura do przodu

 

Dzis temp spadla, a ja nie mialem czasu na odpalania wczesniej wiec walenie mlotkiem bylo :D

Wiosna idzie... :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, mimo że należę do frakcji "słyszących inaczej" :wink: nie narzekam, a wręcz jestem zadowolony (jest o wiele lepiej niż w poprzednim TDi). Zimny, owszem, hałasuje bardziej metalicznie niż poprzedni TDi; dźwięk rzeczywiście przypomina rozpadanie się silnika. Ale po chwili jest już lepiej, a po następnej bardzo dobrze. Na uwagę zasługuje fakt, że silnik nagrzewa się dość szybko, mimo że jeszcze świeci się niebieski termometr, z nawiewów dmucha już ciepłe powietrze. Samochód przeżył już 1,5 zimy i nic mu nie dolega, więc ten dźwięk pewnie trzeba zakwalifikować do STM.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym na Waszym miejscu wypróbował w dieselu ten dodatek do oleju silnikowego (spec ester) - szczególnie na zimę i szczególnie do olejów innych niż 100% syntetyki PAO/ester:

http://lubegard.com/C-180/LUBEGARD+BIO- ... Protectant

Po zalaniu u mnie do H6 - nawet moją "pszczółkę" jest w stanie jeszcze bardziej wyciszyć (zwłaszcza zimny/suchy rozruch) a dodatkowo obniża spalanie :idea: i z tego co wiem - nie zawiera niczego co mogłoby zatykać DPF.

Link to comment
Share on other sites

dziś się utwierdziłem ze to jednak kwestia temperatury, od 2 dni w okolicach 0 lub lekko na minusie i mój diesel brzmi pięknie ...jak na klekota oczywiście !

Ja tam slysze jak przy minus 10 moj sasiad odpala ludowoza............ :lol::twisted: :roll: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...