Jump to content

Felgi z oponami


MichaPL

Recommended Posts

Czesc wszystkim,

Chcialem sie poradzic. Czeka mnie (znow kur...... wydatek) kupno kol. Musze kupic komplet opony i felgi. Co byscie mi doradzili felgi 17 czy 18? Czy na felgach 18 bedzie sie jechalo jak na wozie drabinowym?

Kupowac felgi oryginalne subaru czy moze macie cos do zaproponowania innej firmy.

Ktore felgi sa bardziej podatne na "urazy mechaniczne"?

Link to comment
Share on other sites

Z mojego nie małego doświadczenia odnośnie opon to wszystko co ma profil poniżej 50 jest już wozem drabiniastym. Więc czy to będzie 17 czy 18" to już nie ma większego znaczenia. Pytanie jest jeszcze jedno, czy warto wydawać kase na tak drogie opony skoro nie mamy dobrych dróg?

Link to comment
Share on other sites

A może poznajmy jeszcze które Legacy? Bo Legacy I czy II generacji (podejżewam, że III też) na 17" to naprawdę masakra. Z kolei Legacy V na 18" jest zaskakująco wygodne - zapewne zasługa świetnego zawieszenia (przynajmniej w wersji GT).

Link to comment
Share on other sites

Miałem na myśli opony w cenie od 500zł.w górę , bo jak już wydać kase to na coś dobrego i pewnego, że przy 200 km/h się nie rozsypie.Przecież nie jeździmy pojazdami wolnobieżnymi :) Ja mam u siebie 205/50/16 MICHAŁA za 540 i niestety przy zmianie kół na zimowe zobaczyłem na jednej z opon sporego guza na boku. A że jeździmy sprzętem 4x4 to muszę wymienić 4szt. żeby wszystkie miały tą samą wysokość bieżnika, a co za tym idzie obwód koła, a to wydatek około 2200zł. Średnia przyjemność.

Link to comment
Share on other sites

A może poznajmy jeszcze które Legacy? Bo Legacy I czy II generacji (podejżewam, że III też) na 17" to naprawdę masakra. Z kolei Legacy V na 18" jest zaskakująco wygodne - zapewne zasługa świetnego zawieszenia (przynajmniej w wersji GT).

 

 

IV generacja MY08

Link to comment
Share on other sites

A może poznajmy jeszcze które Legacy? Bo Legacy I czy II generacji (podejżewam, że III też) na 17" to naprawdę masakra. Z kolei Legacy V na 18" jest zaskakująco wygodne - zapewne zasługa świetnego zawieszenia (przynajmniej w wersji GT).

 

 

IV generacja MY08

 

W moim jest napisane na słupku i w homologacji, że są dopuszczone opony 215/45/17 (takie były standardowe letnie) i 205/55/16 - te mam na zimę. Na tych pierwszych jest twardziej, ale jedzie dużo lepiej (i fajniej wygląda), na tych drugich jest bardziej komfortowo, ale trochę gorzej trzyma. Wg mnie na lato te pierwsze, na zimę stanowczo te drugie - szczególnie na naszych podziurawionych ulicach. Poza tym zakup dobrych zimówek 215/45/17 wyjdzie tyle ile zakup dobrych zimówek i felg 205/55/16.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...