Jump to content

coś stuka...


ppmarian

Recommended Posts

od pewnego czasu podczas jazdy po nierownej drodze (ha, a gdzie jest w PL rowna droga :) ) slysze stuki (puk .....puk......puk), nie ma znaczenia czy akutar jade na wprost czy skrecam w prawo/lewo. dzwiek dochodzi z prawej stony (od pasazera) i chyba (nie jestem na 100% pewien) z przodu.

 

auto bylo na kanale/szarpakach i nic nie wykazalo...

 

macie jakiej pomysly?

 

czyzby slawna przekladnia kierownica zaczela sie odzywac???

 

auto: outback 2005 2.5 N/A AT 80kkm

Link to comment
Share on other sites

Ale jeżeli łączników od nowości jeszcze nie wymieniałeś to w ciemno można je obstawiać.... chyba, że masz poliuretanowe.

 

 

fakt nie byly wymieniane od nowosci

 

ale jak juz wymieniac to laczniki i gumy stabilizatora razem!

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się (legac 2.0D MY08). Objaw dokładnie jak opisany wyżej. Jestem nawet pewien, że stuki pochodzą od prawego koła.

ASO twierdzi, że to pewnie przekładnia (która stuka bo "tak ma"). Ale to stukanie z czasem się nasila i przez ostatnie 10kkm wzmogło się bardzo.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Knurek, przekładnia stuka na nierównościach raczej na kołach skręconych, łączniki stabilizatora najprościej wychwycić przy przejeżdżaniu na prost np. jednym kołem (ewentualnie na ukos) po jakimś garbie - nie trzeba tego robić szybko. Może być tak, że jeszcze stuka np. sworzeń zwrotnicy.

Link to comment
Share on other sites

Knurek, przekładnia stuka na nierównościach raczej na kołach skręconych, łączniki stabilizatora najprościej wychwycić przy przejeżdżaniu na prost np. jednym kołem (ewentualnie na ukos) po jakimś garbie - nie trzeba tego robić szybko. Może być tak, że jeszcze stuka np. sworzeń zwrotnicy.

No, to u mnie już po problemie 8) Wymiana łączników i gum stabilizatora. ppmarian, daj proszę aflincie pomuka bo bardzo mi pomuk.

 

Eeeemil?! Do drewutni ! :twisted:

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

jak wymienie i pomoze to dam :P

 

-- 10 lut 2011, o 07:59 --

 

naprawione :lol:

 

przyczyna stukania byla slabo dokrecona nakretka gornego mocowania prawego przedniego amortyzatora

 

- pytanie dlaczego "sie odkreciala" ???

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się (legac 2.0D MY08). Objaw dokładnie jak opisany wyżej. Jestem nawet pewien, że stuki pochodzą od prawego koła.

ASO twierdzi, że to pewnie przekładnia (która stuka bo "tak ma"). Ale to stukanie z czasem się nasila i przez ostatnie 10kkm wzmogło się bardzo.

 

Pozdr.

 

 

Nie wiem czy się nie mylę ale od MY08 przekładnia była już elektryczna więc nie ma mowy o słynnym stukaniu w MY06 - MY06. Ciekawe, które ASO udziela takich informacji.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy się nie mylę ale od MY08 przekładnia była już elektryczna więc nie ma mowy o słynnym stukaniu w MY06 - MY06.

I niestety przy okazji wymiany łączników, mechanik wykrył "zwyczajne" luzy na przekładni. Więc czeka mnie przeprawa w ASO. Najciekawsze, że od pierwszego przeglądu zgłaszałem stuki :!: Jeśli nie wyrzucili zleceń, to wszystko jest na piśmie.

Ciekawe, które ASO udziela takich informacji.

Wspomniałem o nim wyżej ;-)

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...