Jump to content

Airbag kontrolka SZYBKA POMOC WSKAZANA


pawlaswrc

Recommended Posts

Musiałem dziś na chwilę zdjąć kierownicę, więć zrobiłem wszystko po kolei: odłączyłem akumulator, wykręciłem poduchę i odłączyłem wtyczki, odkręciłem centralną śrubę i zdjąłem. Przy zakładaniu wszystko w odwrotnej kolejności z tym, że przeczytałem na taśmie airbagu, żeby przy montażu przekręcić w prawo o 2.5 obrotu, co też uczyniłem. I tu chyba zrobiłem błąd!!!!!! Nie wiem po co to obracałem, skoro ja tylko zdjąłem kierownicę a nic nie robiłem przy poduszce i taśmie. Tak to jest, jak się najpierw robi, a potem myśli.

TERAZ KONTROLKA AIRBAGu NIE GAŚNIE!!!!!!

Co mogłem zrobić źle?

- zerwać taśmę?

- czy może np. niedokładne spasowanie tych dwóch trójkątnych znaczników na taśmie i obudowie kierownicy może być przyczyną świecenia się kontrolki?

Dodam tylko, że juz to kiedyś robiłem, zmieniając kierownicę na Momo i nie było takiej sytuacji, ale też niczego nie przekręcałem, a auto nie było nigdy po wystrzale poduchy.

HEEEELLLLPPPPP!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście klakson nie działa. Co za pajac ze mnie.

CZyli tak na chłopski rozum - przekręcając cały ten dynks zerwałem taśmę? Zerwanie taśmy jest równoznaczne z brakiem klaksonu?

Jeszcze jutro rano odkręcę poduchę i sprawdzę jeszcze raz wtyczki.

Jeżeli to nic nie da to będę szukał taśmy. I teraz pytanie co pasuje do imprezy GC rok 2000 USspec? Forestery, Legace i Imprezy są zamienne? Bo kierownice raczej są, skoro te same jeździły we wszystkich. Jak to wygląda rocznikowo, bo Momo jeździły też w New Age-ach????

Jak już kupię to jak mam ją zakładać z tym obracaniem czy bez? Chociaż sam już chyba nie będę tam pchał łap.

Link to comment
Share on other sites

CZyli tak na chłopski rozum - przekręcając cały ten dynks zerwałem taśmę?

przekręcając go dotarłeś do skrajnego położenia, następnie założyłeś kierownicę i kręcąc nią zerwałeś taśmę, czego nawet nie poczułeś ze względu na wielkość kierownicy.

Tak pewnie było :wink:

Zerwanie taśmy jest równoznaczne z brakiem klaksonu?

tak

I teraz pytanie co pasuje do imprezy GC rok 2000 USspec? Forestery, Legace i Imprezy są zamienne?

Taśmy bywały różne nawet w tych samych modelach. Trzeba zwracać uwagę na kształt wtyczek, rozmieszczenie uszu na wkręty mocujące i na obecność "półtulejki" wyłączającej kierunki

Link to comment
Share on other sites

Czyli może nie być tak łatwo dostać konkretną taśmę. Jest tam gdzieś jakiś numer seryjny? Można jeździć z wymontowaną taśmą, bo w takim razie bym ją wymontował na wzór i żeby odczytać numer?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To teraz tak. Znalazłem parę ofert, ale nie jestem pewny co mam kupić. Czy wystarczy jak spawdzę tylko kształty mocowań i wtyczek? Bo numery nie zawsze są, a jak są to np. tylko początek się zgadza. Najlepiej to kupiłbym tą ex-Grizusową, viewtopic.php?f=16&t=141271&view=unread#unread bo przynajmniej pewna, ale nie ma tej metki z numerem, i na pewno jest bez tempomatu (choć nie wiem czy to ma znaczenie). Wysłał mi konkretne fotki całości i jeżeli by się zgadzało z moją to brać?????

I jeszcze techniczne pytanie: jak już będę miał nową taśmę to przy zakładaniu mam robić te 2,6 obrotu czy nie? Nie chciałbym znowu czegoś spieprzyć?!?!?!?

Link to comment
Share on other sites

Przy zakładaniu robisz tak:

- ustawiasz koła na wprost bez założonej taśmy,

- przykręcasz taśmę do kolumny,

- przekręć samą taśmę w prawo stronę z czuciem do oporu (nie kręć na siłę bo uszkodzisz taśmę),

- następnie przekręć taśmę 2,5 obrotu w lewo,

- ustaw na przeciwko siebie strzałki na taśmie (po obróceniu 2,5 raza powinny być blisko siebie),

- załóż kierownicę,

- otwórz piwko :D

 

Cały pic polega na tym że taśma w środku to taśma która przy kręceniu kierownicą się zwija i rozwija. Cała ta procedura ma na celu ustawienie tak taśmy aby skrajne jej położenia (max. zwinięta i max. rozwinięta) były maksymalnie daleko przy kręceniu kierownicą na maxa w prawo lub w lewo. Tobie taśma zerwała się właśnie przez to że nie była prawidłowo ustawiona i przy kręceniu kierownicą się zwinęła na max albo rozwinęła jeszcze zanim układ kierowniczy osiągną skraje położenie.

 

Jeśli chodzi o samą taśmę to nie ma w niej żadnej elektroniki tylko same przewody. Jeśli wtyczki są takie same, otwory mocujące i kształt części współpracującej z kierownicą to możesz ją kupić (ja bym kupił).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...