Jump to content

klejenie miski alu??


Recommended Posts

takie pytanie bo zaliczylem skok i mam drobna ryske na misce olejowej kolo korka spostowego (nim uderzylem) i poci sie olej ktos probowal jakis klejów do alu nie chce mi sie spawac (tzn sciągac miski) a to slad taki na 4mm od korka spustowego...

Link to post
Share on other sites

Problem w tym, że nie jest to rozcięcie/pęknięcie gdzieś po środku, tylko na styku z drugim metalem - przy wibracjach może zacząć pękać jeszcze mocniej. Nie wiem czy klejenie/spawanie będzie 100% pewną metodą naprawy. Wymiana jest zdecydowanie lepszą opcją.

Link to post
Share on other sites

u znajomego miska aluminiowa była spawana i niestety na długo to nie starczyło. Zaczęła mu pękać w zupełnie innym miejscu. Skończyło się w końcu na tym, że kupił drugą i ma spokój.

Link to post
Share on other sites

na moj prosty inzynierski rozum;) spawanie powinno calkiem zalatwic sprawe ale apropos klejenia przypomina mi sie ze kolega latal w motorze jakis aluminiowy dekiel tez z olejem w srodku...poxipolem od zewnatrz i ta prowizorka na dosyc dlugo starczala, a jak przestawala starczac to powtarzal operacje i chyba tak do dzisiaj jezdzi

 

okolica pekniecia zmatowiona papierem sciernym i tuz przed nalozeniem kleju odtluszczona w miare mozliwosci, sprobuj nic nie kosztuje:)

Link to post
Share on other sites

Bardzo doraźnie można skleić. Akurat Poxipolu nie polecam bo się szybko starzeje i kurczy co w tym przypadku spowoduje wyciek oleju. Spawanie też nie na długo starczy bo aluminium jest materiałem podatnym na zmęczenie i by zrobić to dobrze należało by wyciąć uszkodzony fragment i w to miejsce wspawać nowy - koszty będą spore, a efekt niepewny.

 

Moi zdaniem wymiana miski będzie konieczna.

 

Stalową miskę prostowałem, lakierowałem (była zdjęta / odklejona) i posłużyła aż do sprzedaży auta czyli tak ze 100k km. Pewnie wciąż służy i nowy właściciel nawet nie wie, że miska była prostowana. Ale to była miska stalowa.

Link to post
Share on other sites

Miska olejowa to cienka blacha - może max 2 - 3 mm (może w Subaru jest grubsza ale nie wiem) dodatkowo element / profil o dużej powierzchni nie spotykanej zwykle w większości motocykli. Poza tym jak już po kontrolce ciśnienia oleju zauważysz, że on uciekł to generalnie jest już pozamiatane :). W motocyklu to jednak szybciej widać taki problem. Nie ryzykował bym.

 

Nie polemizuję oczywiście, że aluminium można bardzo skutecznie spawać.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...