Jump to content

wypalony tłok ...... WRX MY04


kopytt91

Recommended Posts

Witam

Mam takie pytanko i zastanawiam się nad przyczyną :)

 

U kolegi w WRX MY04 wypaliło tłok.

Wszystko było dobrze i założył do niego cały wydech przelotowy 3" i wykręcili mu turbo do 1,1-1,2bara .

Auto zrobiło 7 km i trach. Po rozebraniu okazało się , że jest wypalona dziura w tłoku. Nie zdążył nawet zrobić mapy.

 

Chciałem się spytać szanownych kolegów czy te 2 elementy od razu spowodowały to i czy jak poskłada to się to powtórzy ?

Czy jak zrobi mape do tego to będzie GIT ?

Czy wypadałoby skręcić turbo... ??

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś podpowiedzi i sugestie :mrgreen:

 

/kopytt91

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam

Mam takie pytanko i zastanawiam się nad przyczyną :)

 

U kolegi w WRX MY04 wypaliło tłok.

Wszystko było dobrze i założył do niego cały wydech przelotowy 3" i wykręcili mu turbo do 1,1-1,2bara .

Auto zrobiło 7 km i trach. Po rozebraniu okazało się , że jest wypalona dziura w tłoku. Nie zdążył nawet zrobić mapy.

 

Chciałem się spytać szanownych kolegów czy te 2 elementy od razu spowodowały to i czy jak poskłada to się to powtórzy ?

Czy jak zrobi mape do tego to będzie GIT ?

Czy wypadałoby skręcić turbo... ??

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś podpowiedzi i sugestie :mrgreen:

 

/kopytt91

 

 

Przede wszystkim, auto najpierw zdiagnozowac, sam od siebie tłok nie popłynie, albo przepływka, albo , pompa, wtryskiwacz.

Link to comment
Share on other sites

Ale czy to mógł spowodować wydech i ta rozkręcona turbina ??

jak najbardziej :roll:

Link to comment
Share on other sites

A jak się taką "konfiguracje " zmapuje to ma szanse to latać??

 

tak, jak sie naprawi motor, zdiagznouje , naprawi, i zrobi dobry remap , bedzie jeździć :D

Link to comment
Share on other sites

okejos , dzięki za podpowiedzi :) Silnik będzie wkładany w poniedziałek i chyba będzie trzeba go od razu transportować na mapę . Tylko jeszcze zastanawiam się czy dojedzie na mape na własnych kołach czy raczej nie ryzykować ponownej awarii?? :?

Link to comment
Share on other sites

absolutnie jakieś faux pas nastąpiło z czyjeś strony , jak by było robione z kontrolą parametrów to prawdopodobnie nic by się nie stało... nieraz parę czynników składa się na całość ...

wystarczy że mapper coś wgrał i nie monitował i jest kaboum... lub bezmyślnie zdjął boost cut i mechanicznie podciągnął boost , na efekty czeka się krótko

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien ale chyba to mogło być "mechanicznie podciągnął boost" w takim razie to mogło być przyczyną bo coś mi się obiło o uszy ,że tam była jakaś śrubka kręcona przy turbince - czyli będą musieli ją skręcić z powrotem na standard i jechać do fachmanów :)

Link to comment
Share on other sites

Dlatego rozszerzyłem na przypadek ogólny (i podłączam się pod wątek, żeby nie mnożyć bytów) - czyli czy mogły polecieć od jazdy z dziurą w tłoku. Podejrzewam, że zachodzi wtedy mieszanie paliwa z olejem, co może być niezdrowe. Ale pytam praktyków.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się , że .......... (akurat w tym przypadku) nie mieszałby się olej z paliwem , bo wywaliło od razu olej z silnika bagnetem i bagnet też :D poprostu za troszke kanalia by się zatarła :)

Link to comment
Share on other sites

Jak kupiłem swoją impreze, miałem już założony wydech supersprinta, po pół roku pojechałem do mapteka na remap i zapytali dlaczego tak późno przyjechałem, jazda z wymienionym układem (bez kata) bez remapu grozi właśnie uszkodzeniem tłoków. Powiedziano mi, że mam szczęście, że tłok jeszcze nie pękł......

Link to comment
Share on other sites

Jeśli się nie mylę (a mogę się mylić, bo dawno już o nim rozmawiałem), to mój silnik (wtedy jeszcze nie mój) po jeździe z wypalonym tłokiem ("dużo oleju brał") nie miał zmienionych panewek. Remontowany w ASO.

 

Obecnie mam zmieniony silnik :twisted: . W tamtym panewki przejeździły jeszcze pół roku po remoncie.

Link to comment
Share on other sites

Niumen mało widziałeś magików ,jak ktoś pisze że oglądali i wyglądaja ok :?: nie wiadomo czy nowe zamontują

 

Niestety nie mało, dlatego słusznie napisałeś o nowych panewkach. :wink: Aż mnie ciarki przechodzą jak czytam, że "panewki jeszcze pożyją", gdy silnik rozebrany na części pierwsze... :roll: Niestety zdarzają się "magicy", którzy dobierają nowe na oko.

 

 

jpol, a silnik był w ogóle rozpoławiany do tej operacji? Bo do samej wymiany tłoków nie trzeba, ale to też mija się z celem.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie, jak pamiętam, nie był rozpoławiany i wymieniony był tylko tłok [edit]. Stąd było moje tu pytanie, czy panewki miały szanse oberwać przy jeździe z dziurą w tłoku i powinny przy takiej awarii być zmienione.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...