Jump to content

Skrzynia A/T w OBK 2000r.


Guest IRAZU

Recommended Posts

Cytując klasyka "mój OBK ma znowu oryginalną awarię " opiszę objawy .

Po nocnym postoju nie chce załączyć biegu . Mam wrażenie że trochę cięgnie ale tylko bardzo nieśmiało . Po jakimś czasie załączy bieg , a potem jest wszystko dobrze i zmienia biegi w obie strony . Dziś rano natomiast ruszył ale zamiast zmienić na drugi bieg to mi rozłączył skrzynię do tego stopnia że jechał na luzie a dodanie gazu nic nie pomagało . Po przejechaniu 200 m załączył drugi bieg i wszystko działało normalnie .

Mechanik ze znanego serwisu powiedział że trzeba wymienić tarcze za 2000zł ale nie myślę że to taka przyczyna . Gdyby tracił ciśnienie , to na wolnych obrotach nie byłoby szarpnięcia przy załaczeniu - tu jest wręcz walnięcie samoczynne - nawet bez gazu .

Pierwszy raz z tym się spotkałem , ale kiedyś miałem tak że zmieniał mi biegi z potwornym walnięciem a po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu wszystko przeszło i nigdy nie wróciło .

Mam tyko pomuki do rozdania i piwo na spocie . :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo-właśnie kończę naprawę skrzyni,turbina kinetyczna do regeneracji i przegląd kasety sterującej(zawory),mogą być też tarczki do wymiany,sam koszt naprawy każdej skrzyni A/T bez względu na objawy jest spory

Link to comment
Share on other sites

Może się tylko przytkał elektrozawór... :idea: ostatnio w jednym z moich zaprzyjaźnionych serwisów rozebrali kasetę od 5EAT z Tribeki 3.0 bo spore szarpanie na zimno było - zaworek przycięty... Czyszczenie, nowy ATF i działa jak nówka... może u Ciebie by płukanka pomogła zanim się za remont weźmiesz albo przynajmniej wymiana ATFu + filtra :idea: :?:

 

Ja do skrzyni stosuję tę i nawet po zlaniu ATFu po 5kkm widać różnicę na kolorze (wymieniam maszynowo i widzę co wypływa) ale można też pełną wymianę zrobić w domowy sposób (choć trochę wyższe ryzyko..):

http://allegro.pl/lubegard-at-flush-plu ... 32347.html

Po płukance koniecznie trzeba zlać cały ATF.

 

Ciśnienia nie traci ale nie potrafi operować nim płynnie - wg mnie zabrudzenie ale spore.

Link to comment
Share on other sites

wlyszkow olej ma z 8kkm więc nie jest to problem . Oliwę wymieniałem w najlepszym ASO więc wlali odpowiedni .

Bardzo możliwe że zacina się jakiś zawór albo wpadł śmieć do kanału sterownika . Mam już pewne podejrzenia ale zobaczymy za tydzień .

Co do ciśnienia to akurat nie ta droga bo jest ciśnienie a olej jest nadal malinowy .

Link to comment
Share on other sites

Może więc być tak, że nowy ATF wypłukał stare osady i coś się przytkało - możliwe, że nawet filterek/smok w kasecie się przytyka (niektórzy wymienają dla świętego spokoju co ok 100kkm) bo ATF często wygląda malinowo na bagnecie a na dnie miski szlam - ja tak miałem kiedy pierwszy raz zlałem przepracowany OEM - kolejną wymianę nowego robiłem właśnie po ok 5kkm bo coś poszarpywało - wtedy zlany statycznie przez miskę ATF (ten z przebiegiem 5kkm) na początku był malinowy jak na bagnecie ale po przechyleniu auta - prawymi kołami w górę (aby zleciał szlam z miski - dodatkowy prawie 1L więcej niż standardowa wymiana statyczna wg procedur ASO) zeszła kupa ciemnego syfu i się wszyscy mocno zdziwiliśmy... :shock:

Z ATFem jest jak z olejem silnikowym - na początku silniej myje i ma sporo detergentów (jeśli AT brudna to odskrobie wszystko) a z czasem coraz słabiej a sam gęstnieje i się starzeje, zwłaszcza półsyntetyki jak większość na rynku. Stąd niektórzy fachowcy od AT zabraniają wymianiać ATF jeśli nie był wymieniany przez kilka lat, 100kkm itd... zalanie świeżego ATFu na tak zaniedbaną AT grozi kłopotami, niezadowoleniem klienta i reklamacjami... Generalnie ATF po 2 latach już zaczyna więcej szkodzić/brudzić niż konserwować/pielęgnować AT niezależnie od przebiegu nawet - nie ma płynów, które się nie starzeją po otwarciu butelki.

 

Jeśli chcesz to mogę na PW polecić miejsce w Wa-wie gdzie zdejmą miskę, wymienią filtr/smoka przy kasecie + filtr zewnętrzny a wcześniej zrobią płukankę - domyją AT a potem napełnią AT dynamicznie nowym ATFem (niezły syntetyczny ATF w ludzkiej cenie - potrzeba ok 15-20L na taką zabawę) też mogę pomóc zorganizować :idea:

 

Lepiej nie jeździć skrzynią która szarpie i jest zanieczyszczona. :|

Link to comment
Share on other sites

wlyszkow olej został wymieniony i nic się nie zmieniło . Skrzynia nie szarpie i nic się nie dziej oprócz załączania pierwszego biegu po długim postoju . Po załączeniu pierwszego biegu już potem nic się nie dzieje . Biegi są zmieniane w górę i w dół bez problemów . Wsteczny działa bezbłędnie . Gdyby był problem z filtrem to auto straciłoby na dynamice - tak nie mam . załączenie następuje z szarpnięciem delikatnym , a biegi wchodzą płynnie .

Jedyny kłopot , to czas w jakim załączy jedynkę za pierwszym razem - potem już jest ok.

Syf w skrzyni może być przyczyną jeśli auto długo by stało , ale ja używam samochodu codziennie .

Mam już pewną diagnozę ale muszę jechać do Krakowa po część .

wlyszkow ja serwisuję w najlepszym ASO bo w Radomiu , a oni mają kilkaset skrzyń automatycznych w obsłudze . W autobusach mają zamontowane skrzynie automatyczne .Przypominam Ci że w Radomiu jest najlepsze ASO - zaraz po MTS :wink: i jak zobaczysz ciężarówkę albo autobus z napisem ITS Michalczewski , to to właśnie .

Link to comment
Share on other sites

wlyszkow ja serwisuję w najlepszym ASO bo w Radomiu , a oni mają kilkaset skrzyń automatycznych w obsłudze . W autobusach mają zamontowane skrzynie automatyczne .Przypominam Ci że w Radomiu jest najlepsze ASO - zaraz po MTS i jak zobaczysz ciężarówkę albo autobus z napisem ITS Michalczewski , to to właśnie .

no to wystarczy zadzwonć pewnie i wszystko będzie jasne - u nich ATF wymieniałeś więc z pewnością błyskawicznie załapią co nie tak :idea: :wink: daj znać bo sam ciekaw jestem :idea:

Link to comment
Share on other sites

wlyszkow prawdopodobnie zaciął się lub umarł zawór (szt 1 ) . Ktoś już miał identyczny przypadek i za tydzień pojadę do Krakowa na wymianę , bo taki leży na półce . Niestety nie zamówię tego w Radomiu bo magazyn pewnie będzie sprowadzał tygodniami :wink: z Japonii . Tam leży i czeka na wymianę . Skoro postawili diagnozę to odpowiadają za naprawę . Gdym przywiózł i kazał wymienić w Radomiu , to ja bym odpowiadał za diagnozę . Komputer nie wykazuje błędu .

Link to comment
Share on other sites

prawdopodobnie zaciął się lub umarł zawór (szt 1 )

też tak sądzę - jeśli nie wyrzuca błędów to pewnie zawór działa tylko się zacina od syfu + gęstęgo ATFu na zimno - stąd też szarpanie i skoki ciśnienia - dlatego nadal głęboko bym się zastanowił nad płukaniem AT, wymianą filtra przy kasecie - szczególnie, że będziesz go miał na dłoni a kosztuje grosze :idea: a wszystko dlatego, że bez wypłukania syfu jest wg mnie bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że niedługo po tej naprawie objawy się powtórzą :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...