Jump to content

Subaru impreza rok. 2003 wersja USA czesci


krosser

Recommended Posts

Witam, mam upatrzone auto - subaru impreza 2.0 WRX 68tyś mil przebiegu. Auto jest w wersji Amerykańskiej. Chciałbym się dowiedzieć przed zakupem, czy są jakieś problemy żeby dostać części do tej wersji w Polsce ? Czy cena rozrządu, tarcz hamulcowych, klocków i inne części mają do tej wersji wygórowaną cenę? A w porównaniu z autami Francuskimi np. Renault? Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Różnice nie są wielkie... są kolosalne!

Za wymianę rozrządu zakładaj 3 tys. zł... jak poszukasz, to dostaniesz za 2,5 tysia i będziesz wówczas zadowolony...

 

Jeśli pytasz o hamulce, to na dzień dobry powinieneś wymienić całe zaciski przednie, bo wersje z US nie hamują... coś o tym wiem...

 

W każdym razie zanim kupisz Subaru poczytaj troszkę co tutaj piszą, abyś potem nie zakładał wątków typu "dlaczego Subaru to taki szajs..." itp.

 

Dla przeciętnego "Kowalskiego" Subaru nie jest najlepszym rozwiazaniem. Tą markę po prostu trzeba "czuć", bo inaczej będziesz ją przeklinał...

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Co do US. Sti też tak jest? Wymiany rozrządu jeszcze nie miałem ale co do hamowania to nie mam zastrzeżeń. I z rozeznania które robiłem 95% części nie różni się od EU. nie licząc lamp, reflektorów i paru jeszcze drobiazgów lecz mogę się mylić. I podkreślam że mówię tu o STi US.

Link to comment
Share on other sites

Co do US. Sti też tak jest? Wymiany rozrządu jeszcze nie miałem ale co do hamowania to nie mam zastrzeżeń. I z rozeznania które robiłem 95% części nie różni się od EU. nie licząc lamp, reflektorów i paru jeszcze drobiazgów lecz mogę się mylić. I podkreślam że mówię tu o STi US.

 

 

Ty powinieneś już mieć całkiem ok hamowanko (może masz nawet Brembo z tarczą 330 mm), ale np. WRXy z US też kiepsko hamowały. Ja mam Forka 2,5 XT z US i nie hamuje, tylko zwalnia...

 

Jesli chodzi o części, to większość z nich jest identyczna, pomimo, że często mają inne numery katalogowe.

Jakich numerów by jednak nie miały, tanie niestety nie są... to nie Peżot czy jakiś Folkswagen.

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

No niestety serwis jak i utrzymanie nie jest tanie i nie ma nawet co go porównywać do Passata. Ale Subaru w zamian daje niezapomniane wrażenia z jazdy w towarzystwie pięknego bulgotu. :) Też podczas zakupu zastanawiałem się pomiędzy pięcioma egzemplarzami wersji EU a sześćdziesięcioma US. Zdecydowałem się na US. i szczerze mówiąc nie żałuje. Co do części to nie ważne czy US czy EU ceny i tak będą niemałe a dostępność jest praktycznie taka sama.

 

Pozdrawiam.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

No niestety serwis jak i utrzymanie nie jest tanie i nie ma nawet co go porównywać do Passata. Ale Subaru w zamian daje niezapomniane wrażenia z jazdy w towarzystwie pięknego bulgotu. :) Też podczas zakupu zastanawiałem się pomiędzy pięcioma egzemplarzami wersji EU a sześćdziesięcioma US. Zdecydowałem się na US. i szczerze mówiąc nie żałuje. Co do części to nie ważne czy US czy EU ceny i tak będą niemałe a dostępność jest praktycznie taka sama.

 

Pozdrawiam.

 

Dokładnie tak jak mówisz!

A światła zmieniałeś?

Masz może fabrycznie przyciemnione (obklejone) szyby?

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Szyb nie mam obklejonych wcale a świateł żadnych nie zmieniałem. I zostanę chyba przy US. z przodu podobają mi się pomarańczowe obrysóweczki a z tyłu w wersji EU nie podoba mi się zrobione wg. mnie na "odwal się" światło przeciwmgielne zamiast dwóch wstecznych świetnie oświetlających podczas cofania w nocy. :) Ale muszę zmienić lewy tył bo zaczyna mi się tam robić akwarium. Oczywiście też na US. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

Jeśli pytasz o hamulce, to na dzień dobry powinieneś wymienić całe zaciski przednie, bo wersje z US nie hamują... coś o tym wiem...

 

 

 

Mistral

 

 

Od razu cale zaciski...

 

 

O lepszych klockach nikt nie slyszal?

Link to comment
Share on other sites

:shock: :shock: Ja za części do rozrządu do US-a zapłaciłem 650PLN bez pompy bo nie mogłem dostać jak dzwoniłem do ASO powiedzieli że pompa zostaje stara :D Utrzymanie tego auta nie należy do tanich i nie należy porównywać tego do renault... bo zrobi się sobie kuku :D

P.S. WRX US NIE hamuje ....

Link to comment
Share on other sites

Różnice nie są wielkie... są kolosalne!

Za wymianę rozrządu zakładaj 3 tys. zł... jak poszukasz, to dostaniesz za 2,5 tysia i będziesz wówczas zadowolony...

 

Jeśli pytasz o hamulce, to na dzień dobry powinieneś wymienić całe zaciski przednie, bo wersje z US nie hamują... coś o tym wiem...

 

W każdym razie zanim kupisz Subaru poczytaj troszkę co tutaj piszą, abyś potem nie zakładał wątków typu "dlaczego Subaru to taki szajs..." itp.

 

Dla przeciętnego "Kowalskiego" Subaru nie jest najlepszym rozwiazaniem. Tą markę po prostu trzeba "czuć", bo inaczej będziesz ją przeklinał...

 

Mistral

Dlaczego rozrząd jest droższy niż do eu?

Link to comment
Share on other sites

Tylko nie kupuj hamulcow od europejskiej wersji WRX, z wielu opini na tym forum wynika ze one nie hamuja.

 

Z wielu opinii na tym forum wynika, że nawet Brembo z STi nie hamują, a po zmianie naleśnika na parapet należałoby zrobić remap :wink: Nie dajmy sie zwariować, hamulce z WRX EU z porządniejszym klockiem są do normalnej jazdy bardzo OK. Przy upalaniu szybko się kończą, podobnie zresztą jak inne elementy WRXa :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tylko nie kupuj hamulcow od europejskiej wersji WRX, z wielu opini na tym forum wynika ze one nie hamuja.

 

Z wielu opinii na tym forum wynika, że nawet Brembo z STi nie hamują, a po zmianie naleśnika na parapet należałoby zrobić remap :wink: Nie dajmy sie zwariować, hamulce z WRX EU z porządniejszym klockiem są do normalnej jazdy bardzo OK. Przy upalaniu szybko się kończą, podobnie zresztą jak inne elementy WRXa :wink:

To moze hamulce z WRX US z porządniejszym klockiem są do normalnej jazdy bardzo OK.

Link to comment
Share on other sites

To moze hamulce z WRX US z porządniejszym klockiem są do normalnej jazdy bardzo OK.

 

Tarczę mają tej samej wielkości, zacisk mniejszy... Hamować będą tak samo tylko szybciej się skończą (w sensie zagotują) a z racji dwóch tłoczków zamiast czterech reakcja na pedał będzie wolniejsza. Cztery tłoczki są fajnym i niedrogim upgradem, Brembo czy k-sporty są jeszcze fajniejszym ale dużo droższym. Trzeba sobie odpowiedzieć "czy jest mi to potrzebne" i tyle...

Link to comment
Share on other sites

Ten rozrząd za 1800 to do wersji US?

 

On już chyba jest dostosowany do Polskich dróg, kierunki pomarańczowe są.

 

@Edit :

 

Może mi ktoś napisać cenę i dostępność części w PL do imprezy 2003 US ?

 

-rozrząd

-tarcze

-klocki

-amortyzatory

i inne które się często zużywają w subaru, na PL drogach.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Może mi ktoś napisać cenę i dostępność części w PL do imprezy 2003 US ?

wszystko jest dostępne od kopa, i nie ma różnicy w częściach eksploatacyjnych pomiedzy US i EU .

Co do cen części , są tak duże rozbieżności, i tylu producentów że wyliczanka nie ma sensu

Nie ma sie co bać wersji US. :idea:

Link to comment
Share on other sites

To wreszcie ile ten rozrząd kosztuje ( mniej wiecej 1000zł czy 2500zł )

 

ok 1800pln (części z pompą i wymianą)

Gdzie kosztuje 1800pln-ów bo kolega dzwonił do ASO i powiedzieli mu 1900zł za rozrząd z wymianą (nie wiem tylko czy z pompą wody czy bez)

Link to comment
Share on other sites

Witaj

Mam od dłuższego czasu WRXa US z 2003, czyli buga (w tym roku EU to już nowy model), wiec znam temat.

 

na dzień dobry do wymiany, by móc "legalnie jeździć"

-lampy przód na wersje EU, ostatnio takie sprzedałem za 500pln.

-zamontowanie lamy tylnej przeciwgielnej - można wykorzystać jakąś żarówkę z lampy oryginalnej. Ja nie ma w ogóle i nie chce mieć, bo to oślepia.

 

Dalej czym się różni:

- licznik w milach - możesz wymienić cały licznik, lub wymienić tarcze

- US ma wygodniejsze fotele

- US ma autoalarm z centralnym

- światła przednie do jazdy dziennej na stałe (normale "krótkie" świecą tylko na80%)

- masz ISOFIXA

- masz lusterko wewnętrzne przyciemniane i z kompasem

- masz beznadziejne lusterka zewnętrzne (przybliżają) - wymiana wkładów

- nie masz ogrzewania lusterek, wycieraczek, foteli

- nie możesz wyłączyć AC nawet w zimę gdy masz nawiew na szyby lub szyby + nogi !!!!!!!! najgorsze!!!!! - wyjąć bezpiecznik AC na zimę

- masz fajne radio z mini subwooferem pod lewym fotelem i zmieniarka CD

 

Hamulce Przód - średnica tarczy jest taka sama jak EU , zacisk jest mniejszy, mi wystarcza, tylko trzeba używać dobrych klocków: JURID=oryginał. Podpowiedź: montuj klocki z forestera XT są takie same a 2 razy grubsze :-)

tył - mi się palą, ale mam chyba kiepski klocek (miał byc miekki na tył)

cały komplet z wersji EU-1k

 

rozrząd - 1600pln

 

amorki -jak już wymieniac to KYB AGX z 4 stopniową regulacja twardości, ceny z 2009/2010: tył po 650szt, przód chyba 700szt.

 

koniecznie olej silnik co 5 tyś mil!!!, skrzynia, dyfry co 50kkm, najlepiej od razu sprawdź jak wygląda olej w skrzyni (ten model ma dość "delikatna skrzynię")

 

NAJWAŻNIEJSZE

Zanim kupisz wydaj marny grosz na sprawdzenie samochodu u fachowców, jak napiszesz w jakim mieście to forumowicze Ci dadzą namiary na PW.

 

ale sie rozpisałem....

jak by co to PW

 

A może chcesz mój? żona tęskni za forkiem.....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wątków o różnicach pomiędzy WRXem EU, US było już milion- polecam użyć opcji "szukaj".

 

Od razu cale zaciski...

O lepszych klockach nikt nie slyszal?

 

Co z tego, że dasz lepsze klocki? US ma mniej zacisków (2 tłoczki przód i 1 tył, a EU- 4 przód, 2 tył). Jest różnica w hamowaniu- miałem wcześniej hamulce amerykańskie, a od roku mam europejskie- są dużo lepsze. Trzeba też pamiętać o tym, że jak już zmienisz hamulce to i koła musisz zmienić bo standardowe 16" z US-speca, nie dość, że nie wchodzą na zaciski z WRXa EU to jeszcze są brzydkie :P.

 

Nikt nie napisał, że WRX US ma nieco "polonezowe" zawieszenie :).

 

Gdzie kosztuje 1800pln-ów bo kolega dzwonił do ASO i powiedzieli mu 1900zł za rozrząd z wymianą (nie wiem tylko czy z pompą wody czy bez)

 

Raczej bez niej bo sama pompa wody kosztuje 500-600zł 8).

 

-- 5 lut 2011, o 14:02 --

 

Co do US. Sti też tak jest? Wymiany rozrządu jeszcze nie miałem ale co do hamowania to nie mam zastrzeżeń.

 

STi Newage (US i EU) miały zawsze te same zaciski Brembo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...