Jump to content

Jakiego producenta lakierów uzywa subaru?


AdaSch

Recommended Posts

Cześć,

 

Chciałbym zapytać, jakiego producenta lakierów używa subaru?

 

głównie mi chodzi o mój kolor czyli czarna perła w forku my06

 

oraz jakim nr koloru malowane są czerwone zaciski z WRX??

 

Chciałbym odnowić co nieco ale oryginalnymi farbkami :mrgreen:

 

Ktoś potrafi pomóc

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Adam

Szczerze mówiąc nie sądzę by miało to znaczenie. Kiedyś miałem z tym trochę do czynienia i jeżeli wybierzesz produkt spośród kilku renomowanych producentów lakierów w Europie, to i jakość i barwa będą bardzo dobre, jeżeli nie znakomite. Naprawdę. Myślę, że nie musisz się obawiać i szukać za wszelką cenę dostawcy bezpośredniego.

Abstrahując od powyższego technologia i proces malowania są tutaj kluczowe :wink:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

AdaSch, to nie jest takie proste -ja akurat patrzę od strony STI, gdzie o ile dobranie koloru blue mica (02C) jest wykonalne, bo każdy lakiernik Ci zrobi taki kolor, o tyle złotego koloru zacisków brembo i złotych felg nie dobierzesz*. Tak że z polakierowaniem zacisków możesz mieć problem - w tej sytuacji kupiłbym po prostu jakiś fajny czerwony kolor z lakierów specjalnie do zacisków (odpornych na wysoką temperaturę) i pomalował wszystkie cztery tym kolorem.

 

Co do czarnego - nie łatwiej byłoby podjechać do ASO i poprosić, żeby Ci trochę zmieszali tego koloru? Zapłacisz parę złotych, ale będzie pewność, że to jest to samo :idea:.

Link to comment
Share on other sites

... w tej sytuacji kupiłbym po prostu jakiś fajny czerwony kolor z lakierów specjalnie do zacisków (odpornych na wysoką temperaturę) i pomalował wszystkie cztery tym kolorem.

Dokładnie :wink:

Co do czarnego - nie łatwiej byłoby podjechać do ASO i poprosić, żeby Ci trochę zmieszali tego koloru? Zapłacisz parę złotych, ale będzie pewność, że to jest to samo :idea:.

To nie powinno mieć znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Co do czarnego - nie łatwiej byłoby podjechać do ASO i poprosić, żeby Ci trochę zmieszali tego koloru? Zapłacisz parę złotych, ale będzie pewność, że to jest to samo

 

Właśnie w ASO mi powiedzieli, że nie używają oryginalnych farb. ASO nie ma nawet lakierni tylko komuś podzlecają.

 

Co do malowania zacisków , to mam trochę uszkodzeń tej czerownej farby i głownie chciałbym to zabezpieczyć aby nie rdzewiało bo potem będzie dramat. Nie chce jednak aby zaciski wyglądały jak niedorozwinięta biedronka :mrgreen:

 

Mam jakieś specjalne spraye do zacisków.

 

Co do samego lakieru, to zamówiłem już sikkensie.

 

mój problem z lakierem to nie std przypadek. Rafineria malowała zbiorniki i zabrudziła ileś set aut mikrokropkami. Ubezpieczyciel naprawił auta poprzez polerowanie. Z mojego aut zniknęła "cytrynka" i wygląda po umyciu i nawoskowaniu jak czarny fortepian. Nie jest źle ale. Szalenic z poleką w kilku miejscach (załamania) przegiął pałę i za bardzo spolerował. Po tej zimie w tych miejscach zaczęły się problemy blacharskie, Minimalne ale jednak. Oczyszczę to, założę podkład akrylowy (proponują mi jakiś szary podobno taki jest też w oryginale) i położę ten lakier sikkensa - 2 składniki, czrny i bezbarwny.

 

a tak przy okazji, mogę podzielić się, że brunox nie nadaje się jako podkład, pomimo, że tak piszą w ulotce.

 

na tylnej klapie miałem delikatnie wyszczerbiony lakier. W jednym miejscu zastosowałem akryl w drugim już 2 razy brunox i już trzeci raz brunox odpada a blacha robi się rdzawa (przed założeniem idelalnie oczyszczona i odtłuszczona). Na tym stosowałem reperaturki, nie koniecznie pasujące dostępne w norauto.

 

teraz chce to załatwić raz na zawsze stąd pytanie o lakier.

 

zastanawiam się czy na maskę też mogę zastosować ten akryl. Mam obicia od kamieni i aluminum widać. Będzie się to na aluminum trzymać?

 

dzięki za podpowiedzi

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Właśnie w ASO mi powiedzieli, że nie używają oryginalnych farb. ASO nie ma nawet lakierni tylko komuś podzlecają

 

Ja myślałem o takim ASO, jak Adamski w Warszawie, który jest jednocześnie ASO i serwisem blacharsko-lakierniczym. Fakt, inne używają podwykonawców.

Link to comment
Share on other sites

Lakiery stosowane w fabrykach nie są stosowane w lakiernictwie renowacyjnym ze względu na to że wymaga on wygrzania w temp ok 180 stopni. lakiery renowacyjne utwardzają się w niższej temperaturze. Jeśli planujesz podkład kłaść pędzelkiem to daruj sobie efekt nie będzie zadowalający. lepiej postaw autko do lakiernika zrobi co trzeba i będziesz miał spokój.

Link to comment
Share on other sites

lepiej postaw autko do lakiernika zrobi co trzeba i będziesz miał spokój.

 

nie chcą się zajmowac odpryskami, interesuje ich malowanie całej części- odpada. nie przeszkadzaja mi nie widoczne dla oka poprawki

 

kolor to czarna perła i dopiero z bliska coś widać.

 

Dzięki za info o lakierach. Teraz jest wszystko jasne.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Właśnie w ASO mi powiedzieli, że nie używają oryginalnych farb. ASO nie ma nawet lakierni tylko komuś podzlecają

 

Ja myślałem o takim ASO, jak Adamski w Warszawie, który jest jednocześnie ASO i serwisem blacharsko-lakierniczym. Fakt, inne używają podwykonawców.

 

Malowałem forestera (urban grey metallic) u Pana Adamskiego, tylny błotnik miał zarysowania parkingowe, trzeba było malować i cieniować na drzwiach, zrobili to bardzo dobrze i bez wycinania szyby tylnej, polecam, nie wiem jakie firmy lakiery u nich są, ale chyba DuPont

 

-- Pt lut 04, 2011 12:25 am --

 

Co do czarnego - nie łatwiej byłoby podjechać do ASO i poprosić, żeby Ci trochę zmieszali tego koloru? Zapłacisz parę złotych, ale będzie pewność, że to jest to samo

 

Właśnie w ASO mi powiedzieli, że nie używają oryginalnych farb. ASO nie ma nawet lakierni tylko komuś podzlecają.

 

Co do malowania zacisków , to mam trochę uszkodzeń tej czerownej farby i głownie chciałbym to zabezpieczyć aby nie rdzewiało bo potem będzie dramat. Nie chce jednak aby zaciski wyglądały jak niedorozwinięta biedronka :mrgreen:

 

Mam jakieś specjalne spraye do zacisków.

 

Co do samego lakieru, to zamówiłem już sikkensie.

 

mój problem z lakierem to nie std przypadek. Rafineria malowała zbiorniki i zabrudziła ileś set aut mikrokropkami. Ubezpieczyciel naprawił auta poprzez polerowanie. Z mojego aut zniknęła "cytrynka" i wygląda po umyciu i nawoskowaniu jak czarny fortepian. Nie jest źle ale. Szalenic z poleką w kilku miejscach (załamania) przegiął pałę i za bardzo spolerował. Po tej zimie w tych miejscach zaczęły się problemy blacharskie, Minimalne ale jednak. Oczyszczę to, założę podkład akrylowy (proponują mi jakiś szary podobno taki jest też w oryginale) i położę ten lakier sikkensa - 2 składniki, czrny i bezbarwny.

 

a tak przy okazji, mogę podzielić się, że brunox nie nadaje się jako podkład, pomimo, że tak piszą w ulotce.

 

na tylnej klapie miałem delikatnie wyszczerbiony lakier. W jednym miejscu zastosowałem akryl w drugim już 2 razy brunox i już trzeci raz brunox odpada a blacha robi się rdzawa (przed założeniem idelalnie oczyszczona i odtłuszczona). Na tym stosowałem reperaturki, nie koniecznie pasujące dostępne w norauto.

 

teraz chce to załatwić raz na zawsze stąd pytanie o lakier.

 

zastanawiam się czy na maskę też mogę zastosować ten akryl. Mam obicia od kamieni i aluminum widać. Będzie się to na aluminum trzymać?

 

dzięki za podpowiedzi

 

pozdrawiam

 

 

Ja mam forestera szary metallic (45 A) lakier dorabiam sobie na zaprawki w mieszalni, potem na to bezbarwny dwuskładnikowy, papierem wodnym po wyschnieciu i poleruję, przy czarnym lakierze główny problem to nierówności bo pod światłem są widoczne, lepiej maszyną wypolerować, a zaciski to trzeba by lakiernika zapytać myślę, że zwykła farbą się tego nie maluje.

Aluminium akryl będzie się trzymać, ale trzeba go pokryć bezbarwnym i pomalować tak aby łączył się z oryginalnym bezbarwnym to nie odpadnie.

 

-- Pt lut 04, 2011 12:26 am --

 

spytam znajomego lakiernika

Link to comment
Share on other sites

AdaSch, zadzwoń do Adamskiego, to Ci może powiedzą jakie to farbki...

Ewentualnie kup całe elementy, jaśli jest z czymś problem. W Twoim kolorze pewnie dostaniesz bez problemu.

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Witam, się podłączę pod temat.

Maska mojego Forka ma sporo dziarek/odprysków od kamieni, i się zastanawiam na lakierowaniem owego elementu, ale nachodzą mnie myśli, czy/na ile lakier niefabryczny będzie bardziej podatny na uszkodzenia powodowane przez kamyki od fabrycznego?

Link to comment
Share on other sites

poro dziarek/odprysków od kamieni

 

Według mnie takie rzeczy można ogarnąć lakierem zaprawkowym.

 

Ja też bym zrobił zaprawki i zostawił oryginalny lakier chyba, że obtłuczenia mają wikszą średnicę niż 5mm

Link to comment
Share on other sites

ale na alu?

 

To nie są przecież duże powierzchnie, a poza tym kamienie co najwyżej zerwą wierzchnią warstwę lakieru, a podkład zostaje, do którego "przyczepi" się lakier zaprawkowy. Zresztą te zaprawkowe są gęste i kleiste i bardzo łatwo przylegają.

Link to comment
Share on other sites

Jest tka firma co zajmuje się takimi detalami (jak jest tego dużo), ja robiłem u nich obtarty zderzak

http://www.s-plus.pl/

 

-- Pt lut 04, 2011 11:02 am --

 

wyszło naprawde dobrze

 

-- Pt lut 04, 2011 11:05 am --

 

ale na alu?

 

To nie są przecież duże powierzchnie, a poza tym kamienie co najwyżej zerwą wierzchnią warstwę lakieru, a podkład zostaje, do którego "przyczepi" się lakier zaprawkowy. Zresztą te zaprawkowe są gęste i kleiste i bardzo łatwo przylegają.

 

To prawda, ja robiłem też większe uszkodzenia od kamieni na zderzaku i trzyma się, a plastiki maluje się inaczej niż blachę

Link to comment
Share on other sites

Jutro podjadę do tego S-Plusa, ponieważ jest oddział w Kaliszu - jak do tej pory nie miałem jakichkolwiek opinii o tej firmie. Poproszę o wycenę maski - się obaczy jakie koszta będą ewentualnie. Dzięki za link. Co niektóre dziairy na masce są do alu - przynajmniej tak to wygląda :( .

pozdr

 

Cyknąłem nieudolnie fotkę poglądową odprysków

 

dsc03100s.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Zapytam, czy to też naprawią :twisted: - dobrze, że konstelacja przyjęła całą siłę uderzenia tego mega kamlota, ponieważ jakby tak maska przyjęła taki strzał, to pewnikiem wgniota spora byłaby

 

dsc03102s.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...