Jump to content

plyn wspomagania w GT (wyciek w okolicach pompki)


kukus

Recommended Posts

Mocno poci mi się gdzieś miedzy zbiorniczkiem płynu wspomagania a pompką. Ubyło przez około półtora miesiąca z max na min.

W wolnej chwili rozkręcę i zobaczymy którędy się leje ale pytanko odnośnie płynu. GTk to moje pierwsze autko ze wspomaganiem wiec jestem zielony :) Na korku jest żeby lać MTF (w hondzie do skrzyni lałem) ale znajomy zwrócił mi uwagę że jest zielony i czerwony i by nie mieszać po się zważy. Badać kolorek płynu czy są jakieś uniwersalne?

I pytanko odnośnie wycieku bo może jest to jakaś typowa usterka choć nic na ten temat nie znalazłem.

Cała pompa i zbiorniczek zapocone no i oczwiscie wszystko co poniżej ufajdane :(

Link to comment
Share on other sites

a podepne sie do tematu, ostatno zauwazylem ze na zimnym silniku mam lekki opor podczas skrecania na 2 razy.

 

najpierw tak z 45 stopni luz pozniej opor, znowu maly luz i znow opor.

 

cos ze wspomaganiem ? plyn wycieka?

 

zaczyna coraz ciezej chodzic kiera

Link to comment
Share on other sites

sprawdż czy pasek się po pompie nie ślizga,poza tym powinieneś mieć w zbiorniczku na płyn "sitko",wyciągnij i sprawdż czy niema wiórów,pozdro

boju21, jak twój "większy" wlot na masce? dostałeś go w końcu? :wink:

Link to comment
Share on other sites

heheh no wlasnie podejzewalem ze moglo cos puscic na zloczeniu tych dwóch elementow

 

kupilem mobila ATF :? czerwony (kolor sie zgadza :wink: ) do skrzyn automatycznych i ide walczyc :)

 

-- Śr lut 02, 2011 9:06 pm --

 

No to zgadza się ze ATF i nie wiem skad mi sie wzielo ze MTF

Rozebrałem i faktycznie przy oringu. Wszystko ufajdane i taki czysty sladzik szerokości 2-3mm którędy zapewne wyciekał sobie płyn.

 

Żeby nie zakładać kolejnego tematu to pytanko odnośnie mycia silnika.

Można go zlać szeroko dostępnymi preparatami i potem woda? Pytam bo alternator na wierzchu i w ogóle. Lać to wodą wydaje się być głupotą ale jest taki syf ze chciałbym coś z tym zrobić

Link to comment
Share on other sites

a podepne sie do tematu, ostatno zauwazylem ze na zimnym silniku mam lekki opor podczas skrecania na 2 razy.

najpierw tak z 45 stopni luz pozniej opor, znowu maly luz i znow opor.

Może krzyżak umiera? Jeśli "oporne" kąty są w miarę stałe, to bardziej bym jego obstawiał niż pompę.

EDIT: acha, tylko na zimnym silniku? To chyba jednak przechyla szalę na "korzyść" pompy :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Na inny wątek o płynie do wspomagania nie trafiłem zatem dopytam tutaj: co w końcu zalać albo co leje subaru? :-)

Wczoraj wyszło, że mam mocny syf i to powoduje ślizganie się paska od pompy na zimnym a nie jego słabe naciągnięcie :roll:

 

Co ile kkm taki płyn powinien być wymieniany? mój chyba od początku nie było (96kkm).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...