Jump to content

klakson i wycieraczki :-|


16_VALVE

Recommended Posts

Witam, mam 2 problemy a co najmniej jeden musze rozwiazac przed przegladem.

Generalnie nie dziala klakson, sprawdzalem bezpieczniki oraz kabelki i wszystko wyglada ze jest ok. CO jeszcze moglbym sprawdzic? :/

Wycieraczki - tutaj sprawa wyglada dosc smiesznie, odkad kupilem auto mam ten problem. Mianowicie po wylaczeniu wycieraczek nie wracaja na dol tylko zostaja tam gdzie akurat sie znajduja, co jest nieco wkurzajace podczas jazdy. Dodadkowo 1 i 2 stopien nie rozni sie od siebie ... nie na czasowego tylko na 1 i 2 caly czas machają, a na 3 machaja szybko ( czyli tak jak powinno byc ). Co moze byc tego przyczyna?

 

dzieki!

Link to comment
Share on other sites

Generalnie nie dziala klakson, sprawdzalem bezpieczniki oraz kabelki i wszystko wyglada ze jest ok.

Jak zewrzesz na kostce wchodzącej w kierownicę to klakson się odzywa?

Mianowicie po wylaczeniu wycieraczek nie wracaja na dol tylko zostaja tam gdzie akurat sie znajduja, co jest nieco wkurzajace podczas jazdy.

Czyli masz wycieraczki w pionie standardowo i ruch wykonują na dół i potem wracają do góry? Może zamieniona polaryzacja przy silniczku ewentualnie nawet przestawione na mechanizmie, bo ktoś chciał sobie zrobić wycieraczki jak w DTM/WTCC :mrgreen:

Dodadkowo 1 i 2 stopien nie rozni sie od siebie ... nie na czasowego tylko na 1 i 2 caly czas machają, a na 3 machaja szybko ( czyli tak jak powinno byc ). Co moze byc tego przyczyna?

Uszkodzony sterownik wycieraczek być może.... Może przy tym pionowym stawianiu komuś się coś już popsuło. A może problem z przełącznikiem?

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam 2 problemy a co najmniej jeden musze rozwiazac przed przegladem.

Generalnie nie dziala klakson, sprawdzalem bezpieczniki oraz kabelki i wszystko wyglada ze jest ok. CO jeszcze moglbym sprawdzic? :/

sprawdzic mozna jeszcze mozna samą trąbke :)

1) zmierzyc napiecie na kabelkach na samym klaksonie, jest > klakson, nie ma>instalacja

2) zasilic klakson na krotko i zobaczyc czy zagada

 

 

Wycieraczki - tutaj sprawa wyglada dosc smiesznie, odkad kupilem auto mam ten problem. Mianowicie po wylaczeniu wycieraczek nie wracaja na dol tylko zostaja tam gdzie akurat sie znajduja, co jest nieco wkurzajace podczas jazdy. Dodadkowo 1 i 2 stopien nie rozni sie od siebie ... nie na czasowego tylko na 1 i 2 caly czas machają, a na 3 machaja szybko ( czyli tak jak powinno byc ). Co moze byc tego przyczyna?

 

mi to wyglada na obwod, ktory wskazuje "punkt zero" w silniku wycieraczek, na ogol podlaczenie silniczka jest czrteroprzewodowe w tym dwa wlasnie daja ten sygnal polozenia. Jak to u Ciebie w szczegole i ktory kabelek od czego musisz pomierzyc albo wyszperac na jakims schemacie.

Inna sprawa co z tym robic, bawic sie w rozbieranie i ew. naprawianie moze bys drozsze (w czasie i pieniadzach) niz kupno jakiegos dzialajacego uzywanca

 

pwodzenia

Janek

Link to comment
Share on other sites

właśnie mi też przestały działać i to dwa... po wciśnięciu kiery słychać przekaźnik więc do puszki jest ok - potem coś nie styka...może są połączone szeregowo i ten pierwszy (bliżej aku) padł pierwszy

Link to comment
Share on other sites

Mianowicie po wylaczeniu wycieraczek nie wracaja na dol tylko zostaja tam gdzie akurat sie znajduja, co jest nieco wkurzajace podczas jazdy.

Czyli masz wycieraczki w pionie standardowo i ruch wykonują na dół i potem wracają do góry? Może zamieniona polaryzacja przy silniczku ewentualnie nawet przestawione na mechanizmie, bo ktoś chciał sobie zrobić wycieraczki jak w DTM/WTCC :mrgreen:

 

 

nie, zatrzymuja sie dokladnie w momencie w ktorym je wylaczam, czyli przykladowo w polowie szyby.

 

dzieki za odpowiedzi, sprobuje cos jeszcze poszukac zatem :)

Link to comment
Share on other sites

Japońcka elektrunika... Co ja się nakombinowałem z prądem w mojej poprzedniej Imprezieeeeeee........ Gdzie mieszkasz? Mam gościa, który bardzo ogarnia temat wszelkiego prądu w Naszych autkach.

Link to comment
Share on other sites

generalnie widze ze jestes z chrzanowa .. ja z krakowa ale problem w tym ze obecnie jestem zagranica :/

 

jeszcze jedno pytanie ... kiedys w aucie byl alarm, ktory obecnie nie dziala. Pod maska mam taki klocek z 'wyjcem' podlaczony gdzies kablem. Moge go poprostu wywalic spod maski ucinajac ten kabel ? Ostatnio musialem go 2 razy dokrecac bo zaczal sie telepac pod maska i denerwowac podczas jazdy.

Link to comment
Share on other sites

narazie nie wiele mialem czasu by grzebac, ale sprawdzilem kierownice i tam wszystko wydaje sie byc ok... zobaczymy dalej.

 

Po czym doszedles, ze z kierownica (tasma i zwijaczem) wszystko jest OK? Mierzyles napiecia i sygnaly?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...