Jump to content

OBK MY2010 2.5 A/T Lineartronic, opinie ?


hnery

Recommended Posts

Jakie zdanie/rady mają Koledzy (pewnie są także i Koleżanki), którzy użytkują bieżacy model Outbacka MY2010 (lub inny) z automatyczną skrzynią biegów Lineartronic?- Czy jesteście zadowoleni ? A z czego nie ?

A czy w ogole cos wiadomo o modelu Outbacka MY2011 ? - Jutro już luty.

Pozdrawiam i dziekuję. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... A nie jest tak, że wszyscy tutaj mają diesle? :lol:

 

Testowałem tę konfigurację (co prawda w Legasiu, OBK takiego nie mieli) i wrażenia miałem dobre, ostatecznie jednak zwyciężyła wersja (chyba) rozsądna - niższa cena zakupu i rzadsze wizyty na stacji benzynowej.

Link to comment
Share on other sites

lubie automatyczne skrzynie,lecz ta lineartronic do mnie nie pasuje.nie moge sie przekonac do tego jednostajnego dzwieku przy przyspieszaniu.testowalem takiego lagaca,audi z multitronikiem i outlandera z cvt i dla mnie te auta jada jak melex,lub tramwaj jak kto woli.

jednak zwykla skrzynia(najlepiej dsg :twisted: )jest najlepsza i najszybsza.

kolega mial juz do wymiany multitronica w a4 z 2008r,koszty cos ca 15tysi :shock:

ja rezygnuje z tego wynalazku :P

Link to comment
Share on other sites

te auta jada jak melex,lub tramwaj jak kto woli.:P

Podobno o to własnie chodzi. Pamiętajmy, że w krajach o wielkich przestrzeniach i o wiele bardziej zmotoryzowanych od Polski jak USA, Kanada czy Australia to standardem jest tam bardzo duży samochód z silnikiem około 3-4 litrów i zawsze z automatyczną skrzynią biegów. Jeszcze ciekawsze jest to, że w tych krajach silniki diesla są z różnych powodów stosunkowo rzadkie (wręcz nieosiągalne w samochodach osobowych lub typu utility/pick-up, chociaz powszechne w ciężarowych), mimo wielkich odleglości. Samochody są duże, silne i ... automatyczne. Nie slyszy się narzekań na samochody z automatami, nawet te bardzo stare i zaniedbane. Skrzynia manualna jest uwazana za "niszową" i "sportową", a w wiekszości marek/modeli w ogóle nie dostępna. Wpływa to bezpośrednio na prywatny import różnych modeli Subaru do Polski. Wszystkie te modele mają automaty.

 

Jeździłem wiele lat i automatami i manualnymi, z reguły posiadałem oba. Dochodzę do wniosku, że przy polskich/europejskich drogach i stylu jazdy zdecydowanie wygodniejszy jest automat. Aby docenic automat trzeba oczywiscie nieco mocniejszego silnika (n.p. Outback 2.5). Zwrócmy także uwage, ze te nieliczne modele o duzych silnikach, a ktore są dostępne w Polsce, mają tylko automatyczne skrzynie biegów (n.p. Outback 3.6 czy Nissan Murano). Chodzi o komfort jazdy.

 

Ale chciałbym wrócić do pierwszego pytania. Czy ktoś z Kolegów/Koleżanek jeździ Outbackiem z automatem Lineartronic? - Proszę o opinie/porównania. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja testowałem Legacy z CVT i po paru jazdach testowych zdecydowalem sie na kupno w niedlugim czasie Outback'a 2.5i. Testowalem silnik 2.0 i wydawalo mi sie ze ciut brakuje mocy chociaz i tak bylo jej wiecej niz w moim (a wlasciwie zony) Forku MY09 z 4A/T. Ja, w przeciwienstwie do przedmowcy (przedpisacza?) jestem calkowicie zauroczony ta skrzynia. Jezdzilem w sumie pewnie ze 2 godziny na roznych jazdach testowych i wlasnie ten melex jest dla mnie calkowicie bezkonkurencyjny. Zero szarpniec (nawet najdelikatniejszych), przy bucie w gaz silnik wchodzi na obroty oferujace najwieksze Nm i tam zostaje - a o to chodzi. Opoznienie od momentu buta do momentu reakcji jest moim zdaniem porownywalne do 4A/T - trzeba sie do tego przyzwyczaic i tyle. Zmusza to jedynie do troche bezpieczniejszej jazdy i brania przy wyprzedzaniu tego pod uwage, ale jak powiedzialem w moim odczuciu opoznienie jest porownywalne. Kwestia dla mnie niewyjasniona do tej pory jest jedynie czy przy CVT rozklad mocy jest 50:50 czy jakos inaczej. W najblizszym czasie chce jeszcze przetestowac Outback'a ale z tym jest problem bo dilerzy nieczesto maja takie auto do testow z racji tego, ze sprzedaje sie w PL w ilosciach homeopatycznych w porownaniu do diesla. Ale ja teraz mam sluzbowego diesla i dziekuje postoje - juz wiecej nie chce... :) Jak dorwe takie auto do jazd testowych (a lubie testowac dluzej niz 15 minut) - to podziele sie wrazeniami...

 

DP

Link to comment
Share on other sites

Witam co prawda nie jezdzilem subarowskim CVT ale zona ma w B klasie 7 biegowa bezstopniowa skrzynie... wrazenia oczywiscie pozytywne, zero szarpania zrobilem taki test outback vs B klasa od startu

 

start outback wyrywa z miejsca ale gdzies od 60 km/h b klasa sie zbliza i niestety wyprzedza :? (caly czas ciagnie na max obrotach bez zadnych strat...)

 

gdybym mieszkal w duzym miescie na pewno nie wzial bym diesla w Manualu- sporo roboty z tym "kijkiem" jest, jak wjezdzam do np Łodzi czy innych zakorkowanych miast

ale na szczescie nie mieszkam... i potrafie docenic diesla w manualu

Link to comment
Share on other sites

Bylem niedawno w lokalnym ASO, ale demonstracyjnego i benzynowego Outbacka z Lineartronic nie mieli (tylko diesle, a te znam az za dobrze). Dokladnie to, co pisal Kolega DPassent. Outbacki 2.5 jakby przegrywaja z dieslami 2.0 z powodu wyzszej akcyzy.

 

Przepraszam, ze pewnie jetem naiwniak, ale co to jest "B klasa" ? I wnioskuje, ze Kolega Giepa porownywal szybki egzemplarz B-klasy z wlasnym Outbackiem dieslem z manualna skrzynia biegow. Czy tak ?

 

Jeszcze raz podkreslam, ze z mojego dlugiego doswiadczenia to do automatu trzeba miec mocny silnik. Gdyby mnie bylo stac, to kupilbym Outbacka 3.6, a nie chce kupowac uzywanego. Czy ktos ma doswiadczenie/porownanie z Outbackiem 3.6 i Outbackiem 2.5 ?

Link to comment
Share on other sites

:?: :?: :?: a jakie to sa ilosci homeopatyczne :?: :?: :?: sa polonisci na sali :?: :wink:

 

z wątku Dyrekcji o wynikach sprzedaży:

 

Outback 545 ( 499 )

 

499 diesli i 46 benzyn. 9%. Może to jeszcze nie jest homeopatia, ale pod medycyne ludową już podpada... ;)

 

DP

Link to comment
Share on other sites

jezdzilem w firmie A-Klasa 180 CDI z 7 stopniowa skrzynia i to mul jakich malo. Zbliza sie do OBK diesla ? nie rozsmieszaj mesiu z tym silnikiem i automatem to max 180 pojedzie :twisted: legacy 2 D 210 km/h wg. GPS

Legacy zjada Passata 2 TDI wlasnorecznie sprawdzone BMW 2 D idzie leb w leb potem odchodzi bo wyzsza predkosc max. 220 CDI podobnie ale nie 180 CDI

Link to comment
Share on other sites

hnery, pozwolisz że odwołam się do Twojego ostatniego zdania, mianowicie:

 

 

Jeszcze raz podkreslam, ze z mojego dlugiego doswiadczenia to do automatu trzeba miec mocny silnik. Gdyby mnie bylo stac, to kupilbym Outbacka 3.6, a nie chce kupowac uzywanego. Czy ktos ma doswiadczenie/porownanie z Outbackiem 3.6 i Outbackiem 2.5 ?

 

Z tym mocnym silnikiem na pewno masz dużo racji. Generalnie lubię miec i na pewno dobrze jest miec pod maską nadwyżkę mocy a tej boxer 3.6 produkuje multum 8) i ma bardzo spontaniczne reakcje silnika na ruchy pedału gazu (szczególnie jest to odczuwalne w trybie Sport sharp - dla wyjaśnienia - samochód posiada system SI Drive, który ma 3 tryby pracy i za jego pośrednictwem pozwala decydowac nam o spontaniczności reakcji silnika na ruchy pedalu gazu). No i ten dźwięk... Uwielbiam :)

Gdybym emocje musiał odstawic na bok, a względy ekonomiczne grałyby pierwsze skrzypce, na pewno skusiłbym się na Outbacka 2.5 CVT w pakiecie wyposażeniowym RA 000. Jest to dobry stosunek jakości do ceny a rożica kwotowa w stosunku do 3.6 jest na tyle znaczna, że nie żałowałbym tej decyzji :P Jak jeździ 2.5 CVT? Dostojnie. Majestatycznie wręcz. I ta cisza... Wypoczywalem w tym samochodzie i co ważne - zawalidrogą też nie byłem. Zresztą gdzie tu pędzic? A te 8,1 l/100km było miłą niespodzianką (nie przekraczałem 140 km/h).

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

to jednak legacy jest szybszy od OBK ... wieksze opory powietrza ? jezdzilem 180 CDI AT i szybciej niz 180 km/h nie dal rady a B-Klassa jest ciezsza. A-Klasa 180 CDI w manualu ladnie sie zbiera i jedzie licznikowe 210 ale automat to mul .

200 CDI to nie bylo mi dane wyprobowac.

Link to comment
Share on other sites

na pewno skusiłbym się na Outbacka 2.5 CVT w pakiecie wyposażeniowym RA 000. (...) Jak jeździ 2.5 CVT? Dostojnie. Majestatycznie wręcz. I ta cisza...

 

Bardzo dziekuje za sugestie. Co to jest pakiet RA 000 ? - W moim cenniku Subaru mam dla Outbacka 2.5 tylko pięć modeli: Trend, VA, Active, Comfort i Comfort Navi. Kazdy z pięciu ma do wyboru albo manualna skrzynie albo Lineartronic. Jak na razie, przymierzam sie do VA lub Active. Czy okno dachowe jest obowiazkowe (poza Trend'em) ? - Obecnie posiadanego prawie nigdy nie uzywam.

 

I jeszcze jedno. W USA jest juz od kilku miesiecy Outback MY2011 (przynajmniej tak go nazwano) z minimalnymi zmianami kosmetycznymi (w stosunku do MY2010). Czy warto czekac na model MY2011 w Polsce ? A moze mozna oczekiwac wyprzedazy modelu MY 2010 ?

 

Zdaje sobie sprawe, ze to ostatnie pytanie jest niedyskretne, wiec je wyciszam :roll:

Link to comment
Share on other sites

na pewno skusiłbym się na Outbacka 2.5 CVT w pakiecie wyposażeniowym RA 000. (...) Jak jeździ 2.5 CVT? Dostojnie. Majestatycznie wręcz. I ta cisza...

 

Bardzo dziekuje za sugestie. Co to jest pakiet RA 000 ? - W moim cenniku Subaru mam dla Outbacka 2.5 tylko pięć modeli: Trend, VA, Active, Comfort i Comfort Navi. Kazdy z pięciu ma do wyboru albo manualna skrzynie albo Lineartronic. Jak na razie, przymierzam sie do VA lub Active. Czy okno dachowe jest obowiazkowe (poza Trend'em) ? - Obecnie posiadanego prawie nigdy nie uzywam.

 

I jeszcze jedno. W USA jest juz od kilku miesiecy Outback MY2011 (przynajmniej tak go nazwano) z minimalnymi zmianami kosmetycznymi (w stosunku do MY2010). Czy warto czekac na model MY2011 w Polsce ? A moze mozna oczekiwac wyprzedazy modelu MY 2010 ?

 

Zdaje sobie sprawe, ze to ostatnie pytanie jest niedyskretne, wiec je wyciszam :roll:

 

Pakiet RA 000 to pakiet Active. Wersja VA to Active bez okna dachowego.

Outback MY 11 nma jedną istostną zmianę w stosunku do MY 10 - manualna regulacja fotela pasażera :)

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Pakiet RA 000 to pakiet Active. Wersja VA to Active bez okna dachowego.

Outback MY 11 nma jedną istostną zmianę w stosunku do MY 10 - manualna regulacja fotela pasażera

 

Bardzo dziekuje. A manualna regulacje fotela pasazera to maja chyba wszystkie modele ? Moze chodzi o elektryczna regulacje ?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

tak do przodu i tylu :D moze wrwszcie gora - dol ?

 

Zdecydowanie miałem na myśli pionową, manualną regulację fotela pasażera :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...