Jump to content

gt 99+intercooler sti spec c


buras

Recommended Posts

Witam

całkiem niedawno (jakieś 2 miechy temu ) ,kupiłem do swojej niebieskiej strzały(gt 99) intercooler sti spec c ,czyli ponoć największy seryjny ,i tu zaczęły się schody ,okazało się że ze wsadzeniem tego ustrojstwa będzie problem ,na forum opinie co do tego czy się da ,czy nie ,były podzielone ,bardziej niż panowie w naszym sejmie .jako , że wiekszość miałą duży problem z montażem zwykłęgo ic sti ,to złapałem ,lekkiego gula ,ponieważ

spec c ,chociaż większy od zwykłęgo tylko o 9-10 % to zasadniczo różni się szerokością (od strony grodzi szerszy u dołu o jakiś centymetr) i konstrukcją Y pipa ,który jest odlany w całości z aluminium i przez co większy (schodzi niżej w kierunku kości mocowania silnika).centymetr w to może nie dużo ,ale zasadniczo robi naprawdę dużą róznice ,o czym wie wiekszość panów :D (przynajmniej tych ,którzy montowali ic sti do turbodziada).w większosci przypadków problemy z aplikacją ic sti do gt polegałī na :

1.braku miejsca w tylnej cząsci komory silnika ,czyli obijanie się o grodz ,przewody instalacji elektrycznej ,klimatyzacji ,zbiorniczek płynu hydraulicznego

2.brak możliwości montażu zaworu upustowego ,który nie mieści sie miedzy IC a kopułką z przewodami wysokiego napięcia

3.całkowicie inne mocowani intercoolera

4.kolanko Y pipa nie pasuje pod tubo td 04

5.zbyt sztywny łącznik między przepustnica ,a intercoolerem

No to przechdzimy ,do montażu ,ale to za milkanaście minut ,czyli po niedzielnym śniadanku :P

Link to comment
Share on other sites

I napisz, jak zrobiłeś mocowania - sam sobie wystrugałeś, wyspawałeś, jak to ogarnąłeś?

 

Jak miałem IC z WRX w GTku, to miałem mocowania zmodowane spawarką, ciekawy jestem, jak Ty to ogarniesz.

Link to comment
Share on other sites

lecimy dalej :)

montaż postanowiłem powierzyć zaufanemu warsztatowi , jako że jestem z wrocka ,to udałęm się do Marasa ( MTS DZIERŹONIÓW ) ,pewnie wielu próbowało samemu , ja stanowczo odradzam ,za dużo pierdzielenia i rzeźby z powodu braku odpowiednich narzędzi sprzętu i doświadczenia .pierwsze podejście skończyło sie po paru godzinach fiaskiem (brak kilku części niezbędnych do przekładki ).powiem szczerze że powoli zacząłem wątpić w możliwość montażu ,bez ingerencji w sciane grodziową , ale jak to mówią trza być twardym nie miętkim ,po kilku telefonach i mailach do Marka ,powstała lista potrzebnych gratów i plan :) . graty do drugiego podejścia :

1.oryginalny zawór upustowy od sti ,wraz z rurą odpowietrzającą

2.oryginalne mocowania ic od sti

3.przewody ic samco komplet do gt 93-96 (kupione w zakazanym sklepie za 240 zł).w komplecie jest kolanko które doskonale nadaje się na łącznik

między Y pipem a turbo + łącznik ic z przepustnicą .

montaż jak się okazało ,nie był taki prosty ,ori mocowania od sti do niczego sie nie przydały (to jest błąd który popełnia większość myśląc że wystarczy lekko wygiąć prawe mocowanie i wszystko pasi ). najpierw przykładamy nie uzbrojony ic do przepustnicy i patrzymy gdzie się obija i o co zahacza i tu pojawia się pierwsza sraczka ,bo napieprza o wszystko ( przewody klimy ,wiązkę ,zbiornik płynu hydraulicznego i w moim przypadku jeszcze o kość silnika z powodu dużego Y pipa ) , i w tym momencie musi wkroczyć gość co z przystanku zrobi helikopter :lol: ,taki właśnie pracuje

w MTS .cały szkopuł z montażem polega na odpowiednim ustawieniu ic ,dlatego używanie ori mocowań ,czy ich lekka przeróbka typu młotek i gumówka kończy sie napierdzielaniem o wyżej wymienione części :D . zaraz będzie dalej ,miejsca brak :evil:

Link to comment
Share on other sites

lecimy dalej :D

ic musi być niestety całkowicie dosunięte do przepustnicy ,dla tego guma łącząca musi być max elastyczna (stąd samco ) ,do tego jeszcze odpowiednio przycięta .łącznik przycinamy tam żeby ic było w lekko nienaturalnej pozycji (przynajmniej w stosunku do ori mocowań od sti ),czyli dupa od strony grodzi uniesiona do góry (omijamy zbiornik płynu ,przewody wiązki i oddalamy Y pipa od kości silnika ).łącznik tniemy tak ,żęby powstała elipsa (max 5 mm - min 2 mm) ,szersza część łącznika z racji szpary powstałęj miedzy dolną częścią ic a przepustnicą ustawiamy do spodu (od strony silnika) i mamy gotowe połączenie (przez cały ten czas ic trzymane jest przez łapki co najmniej 3 osobników :D niestety),potem do akcji wkracza pan od helikopterów i dorabia mocowania (w tym przypadku zwykle od gt ,bo od sti i tak do niczego się nie nadadzą ) operacja czasochłonna i męcząca do 3 gości trzymaa ,jeden zerka czy nie haczy ,a pan heklikopter lata ze spawarką.jak już mamy mocowania ,to zabieramy się za kolano między ic a turbo .docinamy kolanko od gt 96 ,które trzeba odpowiednio uciąć i spasować .cała operacja montażu ic trwała jakieś 4 godziny :D (drugi raz będzie pewnie szybszy ).mamy podłączony ic , rurę zwrotną od zaworu upustowego ,jedyny problem to sam zawór :D ,kto®y nie mieści się miedzy rordzielaczem a ic .można na różne sposoby ,dorabianie flanszy ,spawanie aluminium itp. wybraliśmy najprostszy,odkręcenie rozdzielacza dorobienie 3 blaszek i przesunięcie go do przodu ( w kierunku chłodnicy jakieś 3 cm),można to zrobić nawet samemu.można nie wierzyć ale po tych zabiegach nawet IC spec C wlezie do turbodziada i o nic się nie obija :D ( jeżdze szczęśliwy od 3 dni i żadnych problemów ).niestety odradzam montaż samemu w garażu mimo dobrego wyposażenia narzędzia ,bez udziału kilku osób do pomocy i kogoś kto robi helikoptery :wink: .zdjęcia za parę dni :D

Link to comment
Share on other sites

Jak zobaczyłem gdzie to robisz, to nie musiałem czytać dalej. Jak już się Maras z bandą podejmie czegoś, to nie ma bata, żeby podnieść ręce do góry :mrgreen: .

 

Foty dawaj.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

mogę niedowiarkom na maila wysłać bo mam foty w takiej rozdzielczości że nie wejdą ,a nie mam ściągniętego programu na maca :P

 

-- Pt mar 25, 2011 10:09 am --

 

mogę niedowiarkom na maila wysłać bo mam foty w takiej rozdzielczości że nie wejdą ,a nie mam ściągniętego programu na maca :P

jak widać jeszcze luzik mały został :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...