Jump to content

Pierwsze Subaru Forester - pomoc od znawców.


Saladyn

Jaki silnik w subaru najlepiej będzie dla mnie pasował najlepiej?  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

witam serdecznie

 

jestem nowy na forum i chciałbym spytać o dwie kwestie.

interesuje mnie zakup najnowszego modelu subaru forester i zastanawiam się nad najlepszym wyborem jeśli chodzi o silnik i skrzynię.

słyszałem i czytałem różne opinie na temat diesla. podobno często pada koło dwumasowe i ogólnie sprzęgło, dodatkowo 6-biegowa skrzynia również jest mało precyzyjna.

chwalone są oczywiście benzynowe boksery.

 

jak sądzicie jaka wersja będzie dla mnie najlepszym wyborem? jak sprawuje się automat w subaru?

szukam auta przede wszystkim jak najmniej awaryjnego

roczny przebieg w moim przypadku to 30 tys z czego 50/50 miasto trasa.

czy ewentualnie wchodzi w rachubę chip w dieslu aby był nieco żwawszy? http://www.nie-ASO.pl/subaru/chip-tuning-subaru-forester-diesel-2.0-d-boxer-150-km.html

 

jak dużo pali wersja 2.5l w benzynie i jak znosi ewentualnie gaz.

 

no i ostatnie pytanie. widze, że standardowe ogumienie to 225/55/17. czy można zmienić je na 245/45/17 bądź felge 18 cali? dajcie znać, mam nadzieję, ze ktos sie orientuje i pomoze.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Najlepszy to chyba by był 2.5XT MY'08... ostatni prawdziwy Forester, a nie ten nowy Kiarester :(

Wiem, że nie do końca o taką odpowiedź chodziło, ale starałem się znaleźć jakieś argumenty za tym, żeby kupić nowego Forestera (nowa buda) zamiast 2.5XT do 2008 roku i cholera, nie znalazłem.

Link to comment
Share on other sites

Co do automatu, to trzeba by poszukać na forum, ale ogólnie to automat w Subaru jest na tle konkurencji zabytkiem o 4 przełożeniach :/ Co do silnika 2.5 to wydaje mi się, że właśnie padł ofiarą europederastycznej polityki proekologicznej :/

 

A, jeszcze o tym chip tuningu do 190 KM jak widać w ofercie - Jeremy Clarkson powiedział w którymś Top Gear, że nie problem jest zrobić w samochodzie tuning silnika do 300 KM, ale to wymaga też hamulców na 300 KM, zawieszenia na 300 KM, skrzyni biegów na 300 KM itd. Jest taki dział "jadę nielegala", tam warto spytać.

Link to comment
Share on other sites

Zagladnąłem na forum i widzę durne pytanie i jeszcze durniejsze odpowiedzi .

Dla mnie to normalna prowokacja . Ni c nie wiadomo o człowieku a doradcy się znajdują :evil: .

Nie wiadomo :

ile masz lat ?

ile masz dzieci ?

gdzie mieszkasz ?

mnóstwo innych czynników ważnych do porady .

Dla mnie temat do uzupełnienia , albo do zamknięcia .

Pozdrawiam

:D

Link to comment
Share on other sites

roczny przebieg w moim przypadku to 30 tys z czego 50/50 miasto trasa.

 

oczywista oczywistość

 

skoro rozważsz diesle to nei zależy Ci na mocy

czyli wersja 2.0 benzyna

 

konie ckropka

 

wszelkie nowe diesle to dno przez DPF. I to wszystko przrez ekologów

 

jest mnóstwo artyków miażdzących DPF

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

skoro rozważsz diesle to nei zależy Ci na mocy

czyli wersja 2.0 benzyna

 

No nie tak do końca chyba :D

 

Gnojówke chyba chce , bo ma vectre D, i jest w pewien sposób przyzwyczajony do takiego auta. Jak siądzie w 2.0 N/A to sie załamie osiągami odczuwalnymi na plecach, bo brak momentu, a jak pisze że może gaz :shock: , to znaczy ze chłopina sie załamie na stacji benzynowej :mrgreen:

Jesli chodzi o czipa z jakieś uduś firmy, to zapomnij :idea:

Link to comment
Share on other sites

Nie byl bym az tak drastycny;

Mam dyszla wlasnie ze swinka wlasnie tuning 44.

190to nie da sie raczej wyciagnac chyba ze wyjatkiwo udany exemplarz.

Zrobilem 40kkm nie oszczedzajac. Czesto gaz do dechy, sporo jazdy z przyczepa, jak jest mokro to lubie sie slizgac na rondach komplet opon i klockow zjadlem w 30kkm itp. Jak dlamnie niezle sie odpycha, lepiej niz wolny ssak zonowoz ale inaczej.

PDF moze byc problemem jak sie tylko krecisz po miescie

Nie mam zadnych problemow ze sprzeglem ni z niczym innym.

Jestem zadowolony :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mam dyszla wlasnie ze swinka wlasnie tuning 44.

 

:shock: mam nadzieje że jeszcze trochę pojeździsz

Link to comment
Share on other sites

eh eh eh

 

właśnie potrzebuje mocy. myślę o 2.5 głównie z racji tego, że nie dogrzany w mieście diesel lubi sprawić problem. a tak to kłopot z głowy, benzynka jednak lepiej znosi jazdę miejską a z 2.5 to i w trasie różnicy in minus do vectry przy wyprzedzaniu nie odczuję.

 

vectre mam obecnie na 225/45/17 i wolałbym mniejszej felgi do forestera nie zakładać, powiedzcie mi tylko czy wejdzie szersza guma od 225, np 245/50/17 i czy nie będzie obcierać

 

ok, czyli wiadomo, że nie wezmę automatu tylko manual i chyba jednak 2.5 benzynę.

 

felgi 18 do tego modelu? gumy 245/45/18 ?

Link to comment
Share on other sites

felgi 18 do tego modelu? gumy 245/45/18 ?

 

Podejdą, ale musi być odpowiednie ET, ale dla mnie to totalni bezsens :roll:

Link to comment
Share on other sites

ja napiszę tak: mam co prawda legacy 2.0 D a nie forestera

silnik jak dla mnie rewelka, bardzo mi osobiście odpowiada

co do sprzęgła u mnie dziwne ale działa bez problemu (jestem po zmianie softu) i mam przejechane 13k km

co do DPF jak mieszkasz w mieście (pisałeś o Łodzi) i będziesz robił większe przebiegi poza miastem przynajmniej raz w tygodniu to będziesz miał spokój w przeciwnym razie (tym bardziej w Zimie) będą ciekawe sytuacje np zwyżki oleju, święcąca kontrolka poziomu oleju, oczywiście palący się DPF itd.

 

reasumując only miasto only benzyna

wszystkie inne przypadki subaru D da radę.

Link to comment
Share on other sites

dlaczego? autko będzie nieco bardziej rasowo wyglądać z większymi felgami.

 

no tak to jest , ja sie ma tuningowe podejście :(

Sorry , może sie obrazisz , ale mam nieodparte wrażenie , że dla Ciebie ważniejszy jest wygląd/lans jak właściwosci trakcyjne :roll:

Forester ma stosunkowo krótki rozstaw osi, i założenie takich opon/felg jest zwyczajnie niebezpiecznie i mało komfortowe , bo autem na naszych drogach bedzie rzucało jak żyda po pustym sklepie :roll:

Dla mnie to totalny bezsens :idea:

Link to comment
Share on other sites

ok, tylko jeszcze czy zostawic fabryczny 225/55/17 czy zmienic na szersze gumy czyli 245/50/17?

 

 

jak dasz szersza gume to nie dosc ze pogorszysz osiagi - to jeszcze bedziesz jechal jak na wielbladzie

Link to comment
Share on other sites

ok, tylko jeszcze czy zostawic fabryczny 225/55/17 czy zmienic na szersze gumy czyli 245/50/17?

 

 

jak dasz szersza gume to nie dosc ze pogorszysz osiagi - to jeszcze bedziesz jechal jak na wielbladzie

 

dlaczego jak na wielbłądzie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...