Jump to content

Dziwny dźwięk podczas hamowania silnikiem


Marcin Kierkus

Recommended Posts

Witam. No i stało się pierwszy post w tym dziale. A więc dzisiaj przemyłem z wierzchu osprzęt silnika za pomocą szmatki i detergentu pryskanego z atomizera(bez karchera) i pojechałem się przejechać.

Piszę o tym bo może ma to jakiś związek z następującym objawem. Podczas hamowania silnikiem tylko na 2 biegu i tylko od 2800obr do 3200 słyszę takie chrobotanie z przodu auta. Nie pojawia się ono ani na postoju w żadnym zakresie obrotów ani na innych biegach. Słuchałem silnika na postoju w każdym zakresie obrotów i jest ok.

Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Dźięki panowie kamień z serca. Jutro włażę pod auto. Tylko proszę o podpowiedź która osłona. Z tyłu nie mam żadnej a po zamontowaniu up pipe nie założyli tej termicznej. Zmieniali mi teraz tłumik środkowy na seryjny ale dźwięk tak jakby z przodu auta.

Link to comment
Share on other sites

Witam. No i stało się pierwszy post w tym dziale. A więc dzisiaj przemyłem z wierzchu osprzęt silnika za pomocą szmatki i detergentu pryskanego z atomizera(bez karchera) i pojechałem się przejechać.

Piszę o tym bo może ma to jakiś związek z następującym objawem. Podczas hamowania silnikiem tylko na 2 biegu i tylko od 2800obr do 3200 słyszę takie chrobotanie z przodu auta. Nie pojawia się ono ani na postoju w żadnym zakresie obrotów ani na innych biegach. Słuchałem silnika na postoju w każdym zakresie obrotów i jest ok.

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

A może to koniec II biegu :?: :(

Link to comment
Share on other sites

Witam. No i stało się pierwszy post w tym dziale. A więc dzisiaj przemyłem z wierzchu osprzęt silnika za pomocą szmatki i detergentu pryskanego z atomizera(bez karchera) i pojechałem się przejechać.

Piszę o tym bo może ma to jakiś związek z następującym objawem. Podczas hamowania silnikiem tylko na 2 biegu i tylko od 2800obr do 3200 słyszę takie chrobotanie z przodu auta. Nie pojawia się ono ani na postoju w żadnym zakresie obrotów ani na innych biegach. Słuchałem silnika na postoju w każdym zakresie obrotów i jest ok.

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

A może to koniec II biegu :?: :(

 

 

Jakieś jeszcze objawy końca II biegu? Dodam że biegi wchodzą bardzo przyjemnie bez haczenia i zgrzytów.

Link to comment
Share on other sites

Przejechałem się autem i oto obserwacje. Przy szybkim starcie i wrzuceniu z 1 na 2 bieg przy np 5-6tyś obr czuję że bieg wchodzi ładnie bez zająknięcia. Tzn tak jak np w bmw tzn mięsiście. Wydaje mi się że ten dźwięk o którym mowa występuje także przy hamowaniu z innych biegów i właśnie przy 3tyś obr lecz jest zagłuszony przez inne czynniki. Ogólnie wydaje mi się że skrzynia super pracuje a mam jeszcze 2 hondy z małym przebiegiem więc porównanie jest. W subaru napewno większy opór właśnie takie jak w bmw

 

I teraz moje pomysły:

 

-cosik wody poleciało pewnie pod osłonę rozrządu lecz mało -rolka?

-łożysko alternatora ? (na postoju nie ma tego dźwięku)

-sprężarka (przy przyspieszaniu bardzo ładnie pracuje)

-osłony wydechu i sprawdzenie śrub mocujących -do sprawdzenia

-rolki i pasek PK (dźwięk raczej z przodu auta nie koło lewarka)

 

Mechanik stwierdził, że do wymiany mam łożysko prawego koła ale to raczej nie to ?

Dyfer tylny także mam do roboty i czekam na nowy bo ten na aucie to wg mnie śmieć

Link to comment
Share on other sites

Marcin, sprawdź te osłony wydechu, zanim zaczniesz zbierać na "grubszy" remont :wink:

 

No od tego zacznę ale lubię mieć auto tip top i niektóre rzeczy robię na zapas więc to o czym pisałem i tak sprawdzę. A jak skrzynię zmieniać to chyba od razu pchać się w całość z sti z dyfrem itd.

Link to comment
Share on other sites

Marcin Kierkus, Mechanik stwierdził, że do wymiany mam łożysko prawego koła ale to raczej nie to ?

To szum, ktory towarzyszy w calym zakresie obrotow. Łatwo sprawdzic, podczas jazdy na wprost wykonaj nastepujacy po sobie zmiany pasa ruchu- lewo, prawo. Jesli to lozysko w tylnim kole, to szum bedzie wystepowal naprzemiennie.

Btw., kiedys brzeczala mi oslona tlumika, ale nie pamietam juz czy przy gazowaniu, czy przy spadku obrotow; w kazdym badz razie nowe sruby zalatwily sprawe - przestalo straszyc pieszych.

Link to comment
Share on other sites

Mój mechanik dziś stwiedził że to skrzynia biegów na 100%. Teraz pytanie remont czy kupno używanej?

 

Przejechałem się jeszcze raz z kolegą na fotelu pasażera aby nasłuchiwał:) A więc słychać to także na 3 biegu i kolejnych gdy obroty spadają i jest najbardziej słyszalne przy 2900 obrotów. Przez otwarte okno też słychać na zewnątrz. i Jeszcze jedno, włożyłem 2 dni temu oryginalny tłumik środkowy.

Jutro oddaję do mechanika na kanał i zobaczymy

Link to comment
Share on other sites

A jak skrzynię zmieniać to chyba od razu pchać się w całość z sti z dyfrem itd.

tak najlepiej (6MT z DCCD) ... tyle, że nie najtaniej, niestety ...

 

Mniej więcej jakie tego koszty? Oczywiście nie oczekuję konkretnej sumy, ale coś około czegoś ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...