szulcj02 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Witam Mam spory problem. Kupiłem Subaru Imprezę 2009 rok produkcji z USA. Problem mam z grzejącymi się tarczami z przodu. Z prawej strony wyraźniejsze zaczerwienienie tarcz po ostrej jeździe. Dodatkowo straszny smród. Auto ma przejechane około 15 tys km. Tłoczone były tarcze. Klocki są okey. Geometria ustawiona. Auto miało kiedyś lekkie uderzenie w prawy przód - po wymianie drążków i wahacza. Opony nie są gorące ani ich nie tnie. Felga nagrzewa się od tarczy. Nikt mi nie jest w stanie pomóc.... mechanicy rozkładają ręcę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boju21 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 zapieczone tłoczki w docisku poprostu nie odbijaja po odpuszczeniu hamulca wez rozbierz i zobacz co sie dzieje,pewnie sa zardzewiałe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Przewód gumowy zmienic i najwyzej jak nie pomoze reperaturke tłoczka. I powinno ustac. I tak jak kolega wyzej mówi wysmarowac prowadnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szulcj02 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 zapomniałem napisać że dwóch mechaników już rozbierało hamulce, smarowali tłoczki i sprawdzali czy wszystko jest okey. Nie znaleźli nic niepokojącego, pracują okey i odbijają. jeżeli chodzi o przewód też był sprawdzany:( Ktoś mi powiedział że może to być wina łożyska ale nie słyszę żeby wyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boju21 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 nie chce mi sie wierzyc ze od łozyska taka temperatura by sie przenosiła na tarzce skoro tak jak pisesz łożysko nie buczy...ciezka sprawa,a podnies auto na lewarku i zobacz czy lekko koło sie kreci,po wcisnieciu pare razy hamulca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szulcj02 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 no właśnie już tak robiłem. Auto było na podnośniku, skrzynia na "N". Koła lekko chodziły inie widać było żeby tarły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Tłoczone były tarcze może źle przetłoczona, czasem jakiś błąd w sztuce się zdarzy, człowiek cuduje a przyczyna jak na dłoni? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 A może ta strona działa ok a zapiekła się lewa strona i słabo hamuje. Prawa strona musi robić większość roboty i przez to się przegrzewa. Poza tym piszesz że to się dzieje po ostrej jeździe czyli dużo hamowania. Sprawdź czy się nie grzeje podczas spokojne jazdy bez hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Racja, gorące i śmierdzące tarcze podczas upalania to raczej norma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zestaw naprawczy na przód to jakieś 120 zł więc nie rozbierać smarować i składać tylko zrób je na nowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Lozysko by sie dawno rozsypalo jak by to ono wlasnie grzalo. Zobac czy tarcze byly przetoczone na wystarczajaca grubosc moze juz nie bylo co przetaczac :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Kupiłem Subaru Imprezę 2009 rok produkcji z USA. jaką ? WRX ? STI ? a może diesel ? nie napisałeś też jakie masz tarcze i klocki, seryjne ? czy jakieś "lepsze" ?... może po prostu przegiąłeś z tą ostrą jazdą i hamulce zwyczajnie się przegrzały :wink: ... to się zdarza czasem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 może po prostu przegiąłeś z tą ostrą jazdą i hamulce zwyczajnie się przegrzały :wink: ... to się zdarza czasem no tak ale koledze się jedna strona tylko przegrzała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szulcj02 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 sprawdziłem dziś czy grzanie występuję również przy jeździe bez hamowania. Zjawisko to się niestety powtarza. Tarcza robi się czerwona od dołu tak jakby od strony piasty. Myślę że jutro pojadę wymienić tarczę i klocki po obydwóch stronach. Możliwe jest że tarczę zostały źle przetłoczone, magik robił to na samochodzie. A jeżeli chodzi o silnik to 2,5 benzyna 173 KM bez turbo. A auto ma przejechane 9500 mil. Wiem że mam jeszcze mam do wymiany stabilizator poziomy i tuleje wahacza ale to raczej nic nie ma do grzania tarcz. Na koniec zostawię łożyska... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 szulcj02, miałem taki śmieszny przypadek, że po wymianie zacisków, tarcz i klocków strasznie się wszystko grzało. Klocek pracował w zacisku poprawnie. Przyczyną okazały się sprężyny zainstalowane za tłoczkami, po ich usunięciu problem zniknął. Skąd się te sprężyny tam wzięły - nie mam pojęcia, ale prawdopodobnie ktoś kto używał tych zacisków wcześniej był z tego zadowolony, niestety przy mojej konfiguracji tarcz i klocków powodowało to odczucie jak jazda na lekko zaciągniętym hamulcu i po kilu kilometrach spokojnej jazdy bez hamowania z kół szedł dym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Mój zestaw AP Racing ma takie sprężynki pod tłoczkami więc coś tam muszą dawać :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zapewne nieco szybszą reakcję na pedał hamulca, ale w moim wypadku połączenie CR5+ i DBA4000 dało dym Może muszą być jakieś twardsze klocki by to poprawnie działało. Bez sprężynek u mnie jest OK Zresztą większość seryjnych zacisków takowych sprężyn nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szulcj02 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Drodzy koledzy problem został zażegnany. Podczas ustawiania zbieżności (u legendarnego "Sylwka") dowiedziałem się gdzie leży problem. Seryjne klocki ze w autach z Usa maja bardzo twarde klocki nie przystosowane do jazdy w Polskich realiach gaz-hamulec. Założyłem miękkie ATE i wszystko jest już OK. Dzięki za zainteresowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boju21 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 ALE DZIWNE TO DLACZEGO TYLKO PRAWA STRONA CI SIE GOTOWALA?? TYLKO TAM MIAŁES TE KLOCKI?? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 szulcj02, mielismy taki zestawik jak Ty i nie bylo problemow. Nawet upalania na Ulezu, Kielcach i Toruniu znioslo. Jedynie rozmiar hamulca niedopasowany do auta i seryjne hamulce ustapily miejsca zestawowi z WRXa. W kazdym razie nie powiedzialbym ze to wina amerykanskiego klocka, bo jak sam powiedziales, bez hamowania tez sie grzalo. Jesli jednak problem ustapil, to nie ma co gdybac, tylko sie cieszyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się