Jump to content

Grzejące się tarcze


szulcj02

Recommended Posts

Witam

 

Mam spory problem.

 

Kupiłem Subaru Imprezę 2009 rok produkcji z USA.

Problem mam z grzejącymi się tarczami z przodu. Z prawej strony wyraźniejsze zaczerwienienie tarcz po ostrej jeździe. Dodatkowo straszny smród.

 

Auto ma przejechane około 15 tys km.

Tłoczone były tarcze. Klocki są okey. Geometria ustawiona. Auto miało kiedyś lekkie uderzenie w prawy przód - po wymianie drążków i wahacza. Opony nie są gorące ani ich nie tnie. Felga nagrzewa się od tarczy.

 

Nikt mi nie jest w stanie pomóc.... mechanicy rozkładają ręcę:(

Link to comment
Share on other sites

zapomniałem napisać że dwóch mechaników już rozbierało hamulce, smarowali tłoczki i sprawdzali czy wszystko jest okey. Nie znaleźli nic niepokojącego, pracują okey i odbijają. jeżeli chodzi o przewód też był sprawdzany:(

 

Ktoś mi powiedział że może to być wina łożyska ale nie słyszę żeby wyło.

Link to comment
Share on other sites

nie chce mi sie wierzyc ze od łozyska taka temperatura by sie przenosiła na tarzce skoro tak jak pisesz łożysko nie buczy...ciezka sprawa,a podnies auto na lewarku i zobacz czy lekko koło sie kreci,po wcisnieciu pare razy hamulca

Link to comment
Share on other sites

A może ta strona działa ok a zapiekła się lewa strona i słabo hamuje. Prawa strona musi robić większość roboty i przez to się przegrzewa. Poza tym piszesz że to się dzieje po ostrej jeździe czyli dużo hamowania. Sprawdź czy się nie grzeje podczas spokojne jazdy bez hamowania.

Link to comment
Share on other sites

Lozysko by sie dawno rozsypalo jak by to ono wlasnie grzalo. Zobac czy tarcze byly przetoczone na wystarczajaca grubosc moze juz nie bylo co przetaczac :roll:

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem Subaru Imprezę 2009 rok produkcji z USA.

jaką ? WRX ? STI ? a może diesel ?

nie napisałeś też jakie masz tarcze i klocki, seryjne ? czy jakieś "lepsze" ?... może po prostu przegiąłeś z tą ostrą jazdą i hamulce zwyczajnie się przegrzały :wink: ... to się zdarza czasem :D

Link to comment
Share on other sites

sprawdziłem dziś czy grzanie występuję również przy jeździe bez hamowania. Zjawisko to się niestety powtarza. Tarcza robi się czerwona od dołu tak jakby od strony piasty.

Myślę że jutro pojadę wymienić tarczę i klocki po obydwóch stronach. Możliwe jest że tarczę zostały źle przetłoczone, magik robił to na samochodzie. A jeżeli chodzi o silnik to 2,5 benzyna 173 KM bez turbo. A auto ma przejechane 9500 mil.

 

Wiem że mam jeszcze mam do wymiany stabilizator poziomy i tuleje wahacza ale to raczej nic nie ma do grzania tarcz.

 

Na koniec zostawię łożyska...

Link to comment
Share on other sites

szulcj02, miałem taki śmieszny przypadek, że po wymianie zacisków, tarcz i klocków strasznie się wszystko grzało. Klocek pracował w zacisku poprawnie. Przyczyną okazały się sprężyny zainstalowane za tłoczkami, po ich usunięciu problem zniknął. Skąd się te sprężyny tam wzięły - nie mam pojęcia, ale prawdopodobnie ktoś kto używał tych zacisków wcześniej był z tego zadowolony, niestety przy mojej konfiguracji tarcz i klocków powodowało to odczucie jak jazda na lekko zaciągniętym hamulcu i po kilu kilometrach spokojnej jazdy bez hamowania z kół szedł dym.

Link to comment
Share on other sites

Zapewne nieco szybszą reakcję na pedał hamulca, ale w moim wypadku połączenie CR5+ i DBA4000 dało dym :) Może muszą być jakieś twardsze klocki by to poprawnie działało. Bez sprężynek u mnie jest OK :) Zresztą większość seryjnych zacisków takowych sprężyn nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Drodzy koledzy problem został zażegnany. Podczas ustawiania zbieżności (u legendarnego "Sylwka") dowiedziałem się gdzie leży problem. Seryjne klocki ze w autach z Usa maja bardzo twarde klocki nie przystosowane do jazdy w Polskich realiach gaz-hamulec. Założyłem miękkie ATE i wszystko jest już OK. Dzięki za zainteresowanie

Link to comment
Share on other sites

szulcj02, mielismy taki zestawik jak Ty i nie bylo problemow. Nawet upalania na Ulezu, Kielcach i Toruniu znioslo. Jedynie rozmiar hamulca niedopasowany do auta i seryjne hamulce ustapily miejsca zestawowi z WRXa. W kazdym razie nie powiedzialbym ze to wina amerykanskiego klocka, bo jak sam powiedziales, bez hamowania tez sie grzalo.

 

Jesli jednak problem ustapil, to nie ma co gdybac, tylko sie cieszyc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...