Jump to content

Stroker w GT MY99


RTR

Recommended Posts

Witam

 

Poniewaz wiem ze predzej czy pozniej czeka mnie remont silnika w moim GT (jak narazie 200 kkm i juz jest piston slap) zastanawiam sie czy przy okazji takiego remontu nie zrobic z niego 2,2l.

 

Problem z tym ze nie dokonca wiem jak to wykonac. Znalazlem w necie ze np HKS sprzedaje gotowe zestawy za ok 6000USD ale jest to dosc sporo :( Autka uzywam raczej do jazdy na co dzien wiec nie potrzebuje zakowac silnika.

 

Powiedzcie mi jak wykonac cos takiego? Jakich komponetow uzyc? Jakie ewentualnie dolozyc do tego modyfikacje?

 

Jak pisalem auta sporadycznie uzywam do jakiegos upalania czy pojezdzawek albo KJS.

 

Wyczytalem ze w kitach tlok ma 92,5 mm a normalnie 92. Czy oznacza to ze bede musial rozwiercac blok czy poprostu jest tam tyle luzu ze wejda bez problemu?

 

Za fachowe rady i info daje Pomuki!!!!!!!!!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mysle, ze najlepiej bedzie jak porozmawiasz ze swoim tunerem.

 

No i oczywiscie masz swiadomosc, ze do calosci bedziesz musial jeszcze doliczyc remap?

 

Ale w duzym skrocie - jesli idzie o sama robote - potrzebujesz wal od silnika 2.5 i specjalne tloki do strokera, korby zostac moga seryjne. Tylko, ze jak robic to pewnie po calosci najlepiej.

 

Inna sprawa, ze do kosztow doliczylbym po tym wszystkim chyba takze koszta zakupu nowej skrzyni - jesli chcialbys z tego setupu zrobic jakis prawdziwy uzytek :)

 

92.5 to jest po prostu nadwymiar, pierwszy, o ile mnie pamiec nie myli, tlokow, bo jak juz masz piston slapa, to raczej i tak bedzie trzeba rozwiercac/szlifowac/honowac/costam ;)

Bo jak chcesz liczyc tylko na luz (zreszta raczej owalny), ktory masz teraz przy pistonslapie, to jestes na dobrej drodze do rychlego kolejnego rozbierania silnika :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No to oddajesz to do obrobki komus, kto sie zna na rzeczy.

 

Poza tym - sam blok 2.2l z turbo jest drogi, po drugie - znakomita ich wiekszosc tez bedzie albo juz po obrobce, albo bedzie takiej wymagala.

Do tego - jak mi wyjasniono niedawno - drogie graty do tego. Nawet sam wal - albo stosujesz wal starego typu, albo przerabiasz blok na wal nowego typu (inaczej ulokowane podpory walu)

 

Kupa kasy i roboty, a my sobie tutaj znow fantazjujemy :)

 

Obawiam sie, ze dla pytajacego najlepszym rozwiazaniem bedzie po prostu remont silnika, bez cudowania.

Link to comment
Share on other sites

Obawiam sie, ze dla pytajacego najlepszym rozwiazaniem bedzie po prostu remont silnika, bez cudowania.

Oooooo i to chyba będzie najlepszy kompromis,ale ja i tak po nocach będę śnił że pod maską bulgocze 2.2 :mrgreen: ,bo to się qrfa pewnego dnia stanie :twisted: ,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

potrzebujesz wal od silnika 2.5 i specjalne tloki do strokera, korby zostac moga seryjne

 

AMI orientujesz się jaką dokładnie pojemność uzyskuje dwulitrówka przy zastosowaniu takiego zestawu? 2,1 - 2,15 ?

Link to comment
Share on other sites

A napisał to ktoś, kto już to przechodził :

 

Auto: forester 2.2 XT

 

Ja bym mu ufał, pomuka mu :mrgreen:

 

Niezależnie od mishapu słownego, kompresja, sprężanie :P

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za info.

 

Ale...

Jezeli robic remont czyli jak AMI napisales i tak czeka mnie owalizacja tulei cylindrowych wiec czemu nie pojsc dalej. Co do remapu to sie domyslelem ze bedzie mnie to czekalo. Wiem ze dojdzie duzo [moderator czuwa] np: IC, wlasnie wspomniana skrzynia, ewentualnie dyfer, turbo, pewnie jeszcze wtryskiwacze.

 

Jesli chodzi o kupno kpl. shortblock 2.5 i tego ile sie naczytalem o awaryjnosci tych silnikow to sie raczej nastawiam lekko sceptycznie do takiego rozwiazania. Wolalbym zeby baza byl moj silnik jesli sie da go "uratowac".

 

A czy wal z 2,5 pasuje P&P jesli tak to kazdy czy jakies konkretne?

Jesli chodzi o uszczelki pod glowice to domyslam sie ze chodzi o grubosc. Ale jak ja dobrac??

Nie ukrywam ze wiekrzosc bede chcial zrobic sam z racji zmniejszenia kosztow dlatego chcialbym dowiedziec sie jak najwiecej zebym sie mogl pomalu przygotowywac.

 

Jeszcze czy np walki rozrzadu wymianac np od WRX, STI czy seria z GT wystarczy??

A czy tloki na pierwszy szlif mozna dostac "zwykle" nie kute. Czy lepiej dolozyc i zalozyc kute??

 

Troche chaotycznie chyba pisze ale mam sporo pytan i jakos nie umiem tego uporzadkowac ;) Domyslam sie ze jeszcze sporo pojawi sie watpliwosci nie wspomne jak juz bede sie za to zabieral ;)

Link to comment
Share on other sites

Mozna dostac zwykle tloki - nie kute - na pierwszy szlif.

Szedlbym w tym momencie chyba w nieco mocniejsze z WRX'a 05 - HBR

 

Czy lepiej to, czy lepiej tamto - wszystko zalezy od realnego celu i finansow.

 

Najlepiej pogadaj naprawde z kims, kto bedzie Ci to skladal i mapowal.

Bo tak to sie zaraz pojawi z tysiac koncepcji.

 

I nadal sie zastanow nad kwestia napedow, gdybys chcial isc w jakies modyfikacje i realnie je wykorzystac.

 

Jesli nie miales zadnej masakry w silniku, to bedziesz mogl go nadal wykorzystac.

Link to comment
Share on other sites

Czy lepiej dolozyc i zalozyc kute??

Chcąc do bloku od 2.0 założyć wał 2.5 STi, wymagane są chyba specjalne tłoki do strokera, np mahle.

Zresztą kupując np w USA i mając kogoś, kto Ci to przyśle / przywiezie, cena wychodzi taka sama, jak za seryjne.

Tłoki ~450 USD, wał ~350 USD.

 

-- 29 sty 2011, o 11:37 --

 

z WRX'a 05 - HBR

AMI, tzn proponujesz blok 2.0, wał 2.5 (Wrx? sti?), tłoki seria WRX05 (2.5?) hbr?

myślisz, że korby warto zostawiać swoje, czy lepiej od razu wsadzić nowe (tzn lepiej na pewno, ale niewsadzenie się zemści?).

Link to comment
Share on other sites

AMI, tzn proponujesz blok 2.0, wał 2.5 (Wrx? sti?), tłoki seria WRX05 (2.5?) hbr?

 

Nie - wal zwykly od 2l - wariant 2l

Nie zrobisz, o ile mi wiadomo, strokera na wale 2.5l i tlokach zwyklych od wrx - beda za wysokie.

 

Nie pamietam wlasnie jak to do konca jest - albo korby zwykle i wtedy specjalne tloki (nizsze - zdaje sie, ze CP takie robi, Mahle, pewnie ktos jeszcze) albo - tego wlasnie nie jestem pewien, czy mi sie cos nie pomerdalo - odpowiednie do strokera korby z tlokami.

 

Ale nie chce mieszac za duzo w glowie - bo my tu sobie wymyslamy, napakujemy czlowiekowi glowie pomyslami, a potem zycie go zweryfikuje :)

 

Dopoki nie ma mocniejszej skrzyni, to bym sie za grubsze pomysly typu stroker chyba w ogole nie zabieral. Chyba, ze bedzie robil mape i jezdzil na pol gwizdka. Tylko, czy jest wtedy sens?

 

-- sobota, 29 sty 2011, 11:12 --

 

myślisz, że korby warto zostawiać swoje, czy lepiej od razu wsadzić nowe (tzn lepiej na pewno, ale niewsadzenie się zemści?).

 

Wszystko pewnie zalezy od okolicznosci - stanu korb przede wszystkim pewnie.

Link to comment
Share on other sites

Nie pamietam wlasnie jak to do konca jest - albo korby zwykle i wtedy specjalne tloki (nizsze - zdaje sie, ze CP takie robi, Mahle, pewnie ktos jeszcze) albo - tego wlasnie nie jestem pewien, czy mi sie cos nie pomerdalo - odpowiednie do strokera korby z tlokami.

Kropkowicz zrobił to na bloku 2.0 i zwykłych korbach (tzn... nie zwykłych... ale mógł zostawić zwykłe), tłokach do strokera, i wale STi 2.5.

 

Dlatego zaciekawiło mnie zasugerowanie "zwykłych" tłoków HBR, ale w takim razie rozumiem, że muszą iść w parze ze "specjalnymi" korbami do strokera.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Chyba raczej jednak bardziej zwykle korby i tloki do strokera - tak jak ma Kropkowicz.

Przynajmiej w tym konkretnym wariancie - gdzie i tak trzeba poprawic cylindry, wiec i tloki wymienic.

 

Jesli korby sa zdrowe - to jazda - chociaz w GT pewnie tez nie sa za wytrzymale, wiec moze byc warto je wymienic.

 

Podejrzewam - tak po pobieznej lekturze - ze to, czy zmieniamy np. tylko tloki, czy korby, czy jedno i drugie, zalezy w znacznej mierze od tego na jakim bloku, z jakim walem i jaka pojemnosc chcemy zbudowac?

 

 

Nie chce mieszac, poczekajmy na jakichs specow :) Bo znow nas potem wysmieja ;)

 

EDIT: Jeszcze raz dla podkreslenia - te tloki HBR z WRX'a to ja raczej w kontekscie zostawienia silnika w oryginalnej pojemnosci rozpatrywalem.

 

Czy jest sens isc w strokera, to juz kwestia oczekiwan, planow i mozliwosci finansowych pytajacego.

Link to comment
Share on other sites

Widze ze robi sie to jednak troche bardziej skaplikowane niz myslalem. Mialem jakas nadzieje ze ktos powie ze wystarczy wziasc: wal od tego, tloki od tego i wszystko gra a tu jest duzo wiecej niewiadomych i kaplikacji. Wiec jak na razie mnie troche ostudziliscie (tzn. jesli mialbym robic to sam;)

Jesli chodzi o zostawienie pojemnosci w spokoju to znajomy ma w swoim GT silnik poskladany na gratach z WRX (nie wiem dokladnie co jest z GT a co z WRX),a turbo od STI (ale nie wiem ktorego) i bez mapy ma 265KM Nm nie pamietam.

 

Wlasnie czy skrzynia od WRX by wystarczyla do takich modow jak stroker czy trzeba by bylo celowac w jakas od STI albo nawet 6MT??

 

-- So sty 29, 2011 4:25 pm --

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=1411477671

 

To lekko off tego tematu. A czy duzym problemem bedzie zamontowanie takiego silnika w GT. Poduszki i mocowania raczej podejda. Ale jak z wiazka elektryczna??

Napedy pominmy bo wiem ze z automatu musialy by wyleciec ;)

 

-- So sty 29, 2011 4:26 pm --

 

A i jak obiecalem Pomuki dla wzystkich, ktorzy mnie uswiadomili ze to nie takie proste ;D

Link to comment
Share on other sites

Zrobienie strokera 2.1 z 2l jest proste - to nie jest kwestia nie wiadomo jakiego trudu.

Kwestia, czy jest sensowne?

 

No i pewnie bedzie jednak troche drozsze niz poskladanie silnika na gratach z WRX.

 

Jak chcesz celowac w moce wieksze, to nad mocniejsza skrzynia bym sie zastanowil.

Te z GT z wytrzymalosci nie slyna, a nawet te 5mt z STi GC8 maja swoj limit wytrzymalosci polozony niezbyt wysoko,

ale moga byc jakims rozwiazaniem do okolic 300-320KM jesli bedziesz ostrozny :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...