Jump to content

Jak zinterpretowac AFR


motorajdy

Recommended Posts

Kupiłem Lm2 innovate

 

zapisałem takiego loga, pod koniec testów auto wchodzi w tryb awaryjny, czy afr na poziomie 10 może to powodowac?

 

To co sprawdzałem select monitorem to zaraz przed awaryjnym trybeem że jest spalanie stukowe (tak widzi to czujnik)

 

czy winą jest AFR, czy jest ono ok i musze szukac gdzi eindziej a stukowe może byc np od hałasów mechanicznych wychwytywanych przez sensor,

 

EGT nax 825 stopni w uppipe

 

turbo to TD05, GT 96, ładowanie 1,1

Link to comment
Share on other sites

czy to kręcenie bączków wspomniane w innym wątku?

jak tak to może masz temperaturę dolotu bardzo wysoką?

w zasadzie istotne by było ile jest w danej chwili zapłonu, realnego AFRu, doładowania i temp. w dolocie :idea:

Link to comment
Share on other sites

tak to ten sam wątek

 

jest to tylko przy kręceniu bączków, założyłem ostatnio duży wlot od sti, ale przy małej prędkości to nic nie daje :)

czujnika temp w dolocie nie mam

 

miałem tak kiedys na wyścigu górskim w lecie, ale zacząłem stosowac dodatek CVL Turbo Millersa i zniknęło, problem tylko pozostał przy kręceniu w zimie, ostra jazda przez 45 sek do minuty i koniec

 

a tak na marginesie , jak interpretowac AFR?

Link to comment
Share on other sites

jak interpretowac AFR?

pytanie nie jest zbyt jednoznaczne. AFR 10 to bardzo bogata mieszanka (praktycznie min skali czujnika boshowskiego i sterowników innovate) raczej odporna na stukanie przy odpowienim zapłonie i IAT...

temperatura w dolocie z reguły jest z przepływką, pewien jesteś, że nie ma?

kolega miał do 60 stopni C w dolocie powyżej temp otoczenia na gównianym dolocie czerpiącym z komory silnika przy kręceniu boczków i wtedy spodziewałbym się stuków nawet przy znośnym AFRze i timingu :idea:

Link to comment
Share on other sites

te stuki to pewnie od zbyt wysokiej tmp w dolocie, jesli to tylko w trakcie baczkow.

o ile cofa Ci zaplon?

 

o co Ci chodzi z ta interpretacja afr?

 

 

nie jestem pewien ale chyba u Grzeska w forku AFR spada do okolic 10. Co do prawidlowosci takiego afr to musza sie znawcy wypowiedziec bo nie mam pojecia czy w 96 to norma. W kazdym razie przy takim afr nie stuka z powodu braku paliwa :P

Link to comment
Share on other sites

tez mi sie tak wydaje, a jak awartośc AFR jest niebezpieczna ?

 

tak ale jak to zmienic z tą temp. w dolocie , mam dużą płyte pod spodem to sporo ogranicza przepływ powietrza, ale czy waszym zdaniem tak jest,czy AFR jest ok?

Link to comment
Share on other sites

motorajdy, jest tu paru z większym doświadczeniem, ale milczą :mrgreen:

tak od siebie - nie możesz interpretować AFR w oderwaniu od zapłonu, doładowania, temperatury i obrotów. po prostu 10 raz będzie za bogato, raz ok, a czasem pewnie za ubogo.

 

kazdym razie przy takim afr nie stuka z powodu braku paliwa

tu z kolei odwrotnie :wink:

Link to comment
Share on other sites

ok ale jakie powinno byc AFR przy pełnym otwarciu przepustnicy i przy max ładowaniu ok 1,1

 

chodzi mi o to jak powinno zachowywac sie AFR przy pełnym obciążeniu,

 

nie wiem czy moge do LM2 podłaczyc analogowe sygnały z ładowania, żeby to sprawdzic

 

bo moj gt nie ma jeszcze OBD,

 

niby są 2 wejscia analogowe , musze to rozkminic, a mozę juz ktos to przerabiał?

Link to comment
Share on other sites

ok ale jakie powinno byc AFR przy pełnym otwarciu przepustnicy i przy max ładowaniu ok 1,1

 

chodzi mi o to jak powinno zachowywac sie AFR przy pełnym obciążeniu,

 

quote]

 

 

Kolego Kropkowicz możesz mi to przybliżyc?

sory za takie proste pytania ale dopiero to kupiłem i nie dokońca wiem jak ma to sie w praktyce w subarakach

Link to comment
Share on other sites

ok ale jakie powinno byc AFR przy pełnym otwarciu przepustnicy i przy max ładowaniu ok 1,1

 

chodzi mi o to jak powinno zachowywac sie AFR przy pełnym obciążeniu,

 

quote]

 

 

Kolego Kropkowicz możesz mi to przybliżyc?

sory za takie proste pytania ale dopiero to kupiłem i nie dokońca wiem jak ma to sie w praktyce w subarakach

 

a gdzie masz wkrecona sonde?

 

najbardziej wiarygodnie jest w kolektorze wydechowym, ale to czesto niemozliwe, wiec wkreca sie zazwyczaj na zkonczeniu downpipe.

 

"Staruchy" sa podlane fabrycznie mocno, nawet sti, kup programowalnego ESL i wystrój porzadnie :)

Link to comment
Share on other sites

kolega miał do 60 stopni C w dolocie powyżej temp otoczenia na gównianym dolocie czerpiącym z komory silnika przy kręceniu boczków i wtedy spodziewałbym się stuków nawet przy znośnym AFRze i timingu

 

O - to chyba o mnie piszą :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

sporo na ten temat już napisano i nie do końca czuję się na siłach wykładać teorię. zasadniczo jak zwiększysz doładowanie to zwiększysz ilość wciskanego powietrza i podniesiesz jego temperaturę. musisz opóźnić zapłon i być może skorygować AFR. jak chodzi o konkretne wartości proponuję postudiować mapy i logi na sieci.

powiem szczerze, że nie wiem kiedy MY96 wejdzie w tryb awaryjny i tylko założyłem, że w tym przypadku to było przez stuki.

bączki i stuki jakoś idą w parze w moim odczuciu :?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...