Jump to content

EGR zasada działania


irki

Recommended Posts

Witam ponownie

niestety nie mogę się doszukać jak prawidłowo działa ten zawór - jak go zdiagnozować.

Z tego co wiem to jest on otwarty poprzez podciśnienie na wolnych obrotach a zamyka się (powinien) podczas dodawania gazu itp.

jak sprawdzałem miernikiem "sterownik" - ten po stronie pasażera, cały czas występuje na nim napięcie 12V, sam czujnik, który ma sterować pracą po podłączeniu miernika ma jakby zwarcie. Czy to normalne? może ktoś napisać czy przypadkiem nie powinno być zmiany napięcia w przypadku dodania gazu, zmiany obciążenia? Sam EGR jest czysty jak łza, natomiast martwi mnie to napięcie na sterowniku egr. Oczywiście kontrolki mi świecą - to znalazłem na forum i doczytałem :).

Na domiar złego nie mogę podłączyć się pod ecu... mam kabel i polecane na forum oprogramowanie ale nie działa..., pech to pech.

 

-- Pt sty 28, 2011 9:12 am --

 

Łudziłem się jeszcze, że odłączenie aku na noc wykasuje błąd :oops:

Czy jest może ktoś z Wawy z kabelkiem który działa - żeby porównać czy mam zły kabel czy oprogramowanie nawala.

Będę wdzięczny za info.

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem kabel eml i mam scanmaster kontrolka wykasowana. Powód to dwa błędy związane z małym sygnałem podciśnienia, Zmieniłem filtr na KN..., mam nadzieje, że to nie przez to.

nie wiem dlaczego Romrider nie może się połączyć.

mam też KKL ale nie działa...

Link to comment
Share on other sites

Powód to dwa błędy związane z małym sygnałem podciśnienia

 

lepiej bedzie jak podasz kody błędów , a nie "polskie tłumaczenia " które są zwyczajnie słabe

Link to comment
Share on other sites

nie ma znaczenia filtr. egr to samo zło dla silnika wymyślone przez ekstremistycznych ekologów. Działanie jest bardzo proste. Kiedy choćby lekko naciskasz gaz zawór natychmiastowo się zamyka, kiedy pusszczasz gaz zawór się otwiera i cześć spalin wraca spowrotem do dolotu przynosząc cały syf na dolot i zawory.

 

Ten syf w pewnym momencie przyblokowuje zawór egr i egr traci szczelność, wtedy kiedy dodajesz gazu turbina dmucha powietrze odrazu w kolektor wylotowy ecu nie zgadza się wartoś podciśnienia i koniec.

 

nie wiem jak jest w subaru ale we fiacie egr ma sterownaie elektryczne. Nie wiem jak jest w subaru ale w niektóych silnikach można całkowicie zaślepić egr a w niektóych są czujniki i nie można. Fiat ten problem rozwiązał super prostym patentem - ograniczył przepływ spalin. na zaworze montuje się blaszkę z trzena otworami 8mm. ogranicza to bardzo przepływ syfu, jednocześnie jest przepływ gazów i ecu się nie czepia

 

tak to wygląda we fiacie

 

egr.jpg

 

widać też blaszkę z otworami. Proste a strasznie skuteczne

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak jest w subaru ale we fiacie egr ma sterownaie elektryczne

 

w subaru też, tak jak w większości aut :roll: Mercedes np. stosuje czesto na podcisnienie typowo mechaniczne

Link to comment
Share on other sites

błędy skasowałem i teraz nie mogę odnaleźć historii...

Z tego co mówicie to zawór sterowany podciśnieniem powinien być otwarty na wolnych obrotach i przy "schodzeniu z gazu" - wtedy w "rurce" sterującej nim powinno być podciśnienie a z chwilą dodawania gazu powinno go tam nie być - proszę potwierdźcie. Jutro to postaram się sprawdzić.

 

-- N sty 30, 2011 8:08 pm --

 

Kurcze mam chyba pecha, dzisiaj pojawił się ponownie błąd P0410, nie jestem co prawda pewien czy to ten sam co poprzednio.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 4 months later...

Witam , odświeżam kotleta  :biglol:

 

Dzisiaj zaślepiłem EGR w moim Forku , jazda próbna ok , komputer nie wypluwa żadnych błędów. Tak więc jak najbardziej jest , a zaślepienie to błachostka , nie trwało to dłużej niż 15 minut wliczając wycięcie zaślepki.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam , odświeżam kotleta  :biglol:

 

Dzisiaj zaślepiłem EGR w moim Forku , jazda próbna ok , komputer nie wypluwa żadnych błędów. Tak więc jak najbardziej jest , a zaślepienie to błachostka , nie trwało to dłużej niż 15 minut wliczając wycięcie zaślepki.

 

a czy coś się poprawiło w pracy silnika? zrobiłeś taką zaślepkę mniej więcej jak na rysunku kilka postów wyżej?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
19 minut temu, Krzysztof Antosiak napisał:

auto zaczyna folgować  mówią że morze to być EGR .

Może ktoś podpowie gdzie go szukać .

 

a ja myślałem że morze to woda i na dodatek słona.

a tak na poważnie, to Twoje niedomagania wcale nie świadczą o niesprawnym EGR a znajdziesz go na silniku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...