Jump to content

Drgania przy max skręcie


irki

Recommended Posts

Witam

Czy miał ktoś może podobny przypadek?

Przy zawracaniu lub przy manewrach na parkingu, przy znacznie skręconej kierownicy autem odczuwalnie "telepie" są wyczuwalne drgania. normalnie w czasie jazdy po mieście trudno to zauważyć, dopiero przy ostrym skręcie..., może ktoś podpowiedzieć o co by chodziło?

Link to comment
Share on other sites

No tak jest to automat, pasek jest nowy ale sprawdzę bo auto ostano było w warsztacie w którym zapominają dokręcić klem akumulatora..., także może i tego nie zrobili. Poziom płynu jest ok.

Mark można ruszyć ale telepie się. Najśmieszniejsze jest to, że jak tylko zmniejszy się kont skrętu to dolegliwość ustaje. Trudno wyczuć bo jest to wyczuwalne przy szybszym skręcaniu.

Link to comment
Share on other sites

irki, podjedź sobie do A.K. niech postawią diagnozę i napisz nam co się stało .

Mało prawdopodobne. Nie wiem czy w ogóle ktoś słyszał aby to padło

... a jednak, miałem taką przypadłość w poprzednim Legasiu A/T.

Na zimnej skrzyni, brak objawów a na gorącej podczas manewrów na parkingu ... skoki do przodu, bądź do tyłu .

Pewien serwis Subaru w Wiśle miał go naprawić za kwotę ok 800pln ale wcześniej pozbyłem się autka .

 

-- 28 sty 2011, o 13:02 --

 

irki, czy w XT masz przy kielichu amortyzatora gniazdo bezpiecznika AWD ?

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo w Legacy 2.0 A/T. Koła do oporu lewo/prawo i szarpanie jakbym jeździć nie potrafił. Wymiana oleju w tylnym dyfrze i skrzyni pomogła(bardziej w skrzyni,bo miałem małą ilość oleju w skrzyni i tył napęd załączany był skokowo).

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie, Dziękuję za wypowiedzi.

co do bezpiecznika muszę sprawdzić - a nie we wszystkich jest?

Głupie pytanie co to jest AK? :oops: rozumiem, że to któryś z serwisów.

Wstepnie dzwoniłęm do Subaru Dkukiewicz. Ale jakoś z rozmowy z serwisem wyszedłem sceptycznie nastawiony. Dzwoniłem w sprawie wymiany. To forum potwierdza moją wcześniejszą wiedzę, że najlepiej wymieniać na to co było zalane wcześniej OEM bo wymienia się co najwyżej połowę, natomiast pan z serwisu stwierdził, że nie ma to znaczenia. Filtru te z nie radzą wymieniać...

 

Gdzie w Warszawie mogę wymienić olej na Castrol transmax J? - taki mam w instrukcji, że był zalany.

Auto ma 57 tyś km, muszę jeszcze się upewnić ale mogłem za dużo dolać oleju (dolałem ELFa DextronIII - nie miałem wyboru)

Link to comment
Share on other sites

Słyszał, słyszał... Wielokrotnie. :wink:

 

To ja jeszcze mało wiem o życiu :wink:

natomiast pan z serwisu stwierdził, że nie ma to znaczenia. Filtru te z nie radzą wymieniać...

 

:shock: acz kolwiek wielu chyba to nie dziwi.

 

Jeśli chodzi o ATF to albo lać to co pływa w skrzyni albo totalna płukanka.

W innym przypadku może być różnie.

Link to comment
Share on other sites

co do bezpiecznika muszę sprawdzić - a nie we wszystkich jest?

...nie posiadam wiedzy na temat 2.5 XT ... w Legasiach I i II generacji za skrzynia A/T znajdował się takowy i wpinając w obwód bezpiecznik 20A odcinałeś napęd na tył .

Jeżeli po odłączeniu AWD drgawki przy skręcie minęły, to wiadomo o co chodzi .

 

 

Badi91 dał Ci namiar na serwis ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Znalazłem ten bezpiecznik, włożyłem co prawda 15 A ale nie zobaczyłem żadnej różnicy - nie zapaliła się kontrolna FVD no i napęd dalej jest na wszystkie - testowałem.

Co do oleju

Z tym olejem to strasznie trudno ustalić jaki jest poziom - oczywiście na zapalonym silniku itd. miarka jest cała pobryzgana w oleju, ale ustaliłem go w końcu.

Miałem za mało, dolałem niestety tego co miałem -elfmatic (nigdzie nie mogłem kupić Castrola) i dalej nic, żadnej zmiany. Dodam, ze jak się wczułem to drgania są odczuwalne w czasie jazdy przy stałym obciążeniu zwłaszcza ok 80 kmh i przy lekkim dodaniu gazu. Czytałem gdzieś tutaj, że to przez ATF, jego stan.

 

Co sądzicie o serwisie nie-ASO? mają ten oryginalny atf w ofercie i wyglądają bardziej profesjonalnie jak ASO na pierwszy rzut oka. Auto ma 58k. także tak czy inaczej pora na wymianę.

 

-- N lut 06, 2011 11:16 pm --

 

Jestem po wymianie oleju - 4 l., drgania przy skręcie zmniejszyły się o 90%...

i to po przejechaniu ok 100 km, dziwna sprawa ale pomogło.

Czy ma ktoś teorię od czego to zależy?

 

-- N lut 06, 2011 11:38 pm --

 

a i jeszcze jedna dziwna sprawa - wymieniony został też olej w tylnym dyfrze i wydaje mi się, że przy ok 89-90 gdy lekko dodaję gazu zaczyna mi wyć dyferencjał - spotkali się panowie z czymś takim? Przed wymianą nic takiego się nie działo. Olej to Shell Transaxle 75w90. Gdzieś tutaj czytałem o jakimś dodatku - żeby dolać ale teraz nie potrafię odszukać..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...