Jump to content

Sprężyny w GC


pawlaswrc

Recommended Posts

Mam założone sprężyny Eibach Pro Kit i AGXy. Wszystko zakładałem około rok temu, AGX nówki sztuki, sprężyny używane. Były trochę pordzewiałe i tylne miały lekko spłaszczone dolne zwoje (zapewne od dobijania), ale się tym specjalnie nie przejąłem. Sprężyny wypiaskowałem, pomalowałem i wszystko ładnie złożyłem do kupy. Po jakimś czasie zauważyłem, że tył auta jest troczę niżej niż przód, ale gdzieś na forum wyczytałem że Eibach tak ma, ale, że jestem estetą :P to nie dawało mi to spokoju. Przyszła jesień, zima, deszcz, mokro i z tyłu auta zaczęło dobiegać co jakiś czas chrobotanie. W końcu ostatnio zajrzałem w nadkole i widać, że dolne zwoje leżą na sobie, pewnie w trakcie jazdy ocierają o siebie i to właśnie to mnie doprowadza do szału.

Mam rację czy nie? Pewnie używane sprężyny już się wysłużyły i trzeba je wymienić.

Jeśli tak, to co sądzicie o FK Automotive:

http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obn ... 06682.html

Od razu napiszę, że autko musi być obniżone w stosunku do serii. Wiem, że w aukcji są spręzyny do New Age'a ale sprzedawca pisał, że maja do GC i żeby w zamówieniu to zaznaczyć. A nawet jeśli to czy od New Age'a by pasowały?

I jeszcze jedno: gdzie i za jaki pieniądz dostanę gumkę wkładaną między sprężynę a talerzyk mcpersona?

Link to comment
Share on other sites

haha mam identycznie tak samo jak tylko popada to można dostac szału tak z tyłu obciera i chałasuje-poprostu sa juz zużyte sprezyny ,sam chce cos sensownego kupic ale nie wiem co,bo nie chce miec sztywnego auta a bym wolał troszke nizej :x

Link to comment
Share on other sites

szczur75, jak zwykle NIEZAWODNY :mrgreen: . A jak już kupię, to nie chciałbyś mi ich założyć? Bo jeśli sam miałbym to robić we Wrocku, to nie mam gdzie. Robiłem to już i wiem co i jak, więc w zasadzie potrzebowałbym tylko miejsce czas, no i sciski do sprężyn.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A czy to możliwe żebym założył sprężyny "do góry nogami"? To są sprężyny progresywne czyli tak w 1/3 wysokości zwój sie zacieśnia, i teraz pytanie laika:

Gdzie ma być ta część węższa - na górze, czy na dole?

Ja założyłem na dole, i efekt jest taki jak w pierwszym poscie.

szczur75, swoją drogą, dzwonilem do Marka K w sprawie tych gum i powiedział mi to samo, co Ty napisałeś z tym wężem. Czyżby jakiś mega MTSowy patent?

Link to comment
Share on other sites

swoją drogą, dzwonilem do Marka K w sprawie tych gum i powiedział mi to samo, co Ty napisałeś z tym wężem. Czyżby jakiś mega MTSowy patent?

Ten patent był stosowany fabrycznie np. w Renault 12 (w produkcji chyba od 1968 r.)Mój ojciec miał Dacię -1974 i tam tez były elastyczne węże na końcach wszystkich sprężyn.

 

To są sprężyny progresywne czyli tak w 1/3 wysokości zwój sie zacieśnia,

To znaczy,że zwoje są coraz bliżej siebie,czy średnica się stopniowo zmniejsza? Najlepiej zapytaj producenta .Gdy nie masz wskazówek to może w jeden tylko sposób pasują, a jeśli tak lub tak to ( gdy zwoje są coraz bliżej siebie) zakładaj "ciaśniejszą" częścią do dołu.Maja działac jak heper.

pozdr.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zwoje są coraz bliżej siebie, no właśnie tak jak helper. Tyle, że u mnie tego helpera już nie ma, bo właśnie te zwoje leżą jeden na drugim. Z tego co piszesz, założyłem dobrze, czyli helper na dole.

Dzięki za wyjaśnienie, wreszcie ktoś się jasno wypowiedział - pomuk poleciał :mrgreen: , a to oznacza, że jednak muszę kupić sprężyny. Tym razem raczej nówki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...