Jump to content

Urwana szpilka do mocowania koła


Henryk82

Recommended Posts

Witam

Wczoraj spotkało mnie nieszczescie , złapałem kapcia :evil: ale bez problemu bo zapas w bagazniku był a że dwuch lewych rąk nie mam to wymieniłem koło na zapas. Po naprawie koła zabrałem się do odkrecania zapasu i chyba za obfity obiad zjadłem bo urwałem 1 szpilkę w tarczy :mrgreen:

 

A teraz moje pytania :

Jak długo mogę jeżdzić tylko na 4 szpilkach?

Czy tą szpilkę da się wyjąć z tej tarczy?

Jesli się nie da to co sądzicie o ucieciu urwanej szpilki przy tarczy a w tym miejscu zrobić otwór gwintowany i dokrecić koło srubą ?

Link to comment
Share on other sites

Szpilka nie jest w tarczy, tylko w piascie. Wymienia sie ja latwo, jedynym specjalnym narzedziem (poza zestawm kluczy do kol i hamulcow) jest wiekszy mlotek. Wybijasz spilke do tylu i wstawiasz nowa.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

gdzie dostaniesz? hm, sama szpilke moze byc klopot, ale popatrz w dziale kupie / sprzedam, na kolegow ktorzy sprzedaja czesci np po imprezach GC, te dwa modele az tak bardzo sie nie roznia, mysle ze cos znajdziesz. Lub jak nie chce Ci sie lub cos w tym stylu, to smigaj poprostu do ASO.

Acha, i jakbys zdradzil w profilu skad jestes tez by bylo latwiej :wink:

Link to comment
Share on other sites

mi też się to przytrafiło... tyle że szpilki poszły 2 i to w czasie jazdy- co akurat nieżle mnie zdenerwowało!

 

w trakcie powrotu z chorwacji, jakoś na słowacji zacząłem słyszeć jakiś dziwny dźwięk, myślałem jednak że jest to związane z nawierzchnią,

nawierzchnia się jednak zmieniła a dźwięk nie! zacząłem się doszukiwać i okazało się że nie mam jednej nakrętki w tylnym prawym kole- tyle że nakrętki nie było razem z kawałkiem szpilki która w niej najprawdopodobniej została!!!

zacząłem więc sprawdzać dokręcenie koła i po założeniu klucza na kolejną szpilkę i lekkim jego dotknięciu odpadła druga nakrętka z kawałkiem szpilki.

 

wesoło mi nie było, ale po sprawdzeniu reszty i porządnym dokręceniu koła z prędkością zgodną z przepisami wróciłem do domu co 100km zatrzymując się i sprawdzając czy nie gubię koła!

 

było nieźle!!!

 

szpilkę rzeczywiście wymienić jest łątwo ale oprócz młotka przyda się jeszcze duża ilość wd40 żeby ją wybić! :)

i tu apel: sprawdzajcie czy tam gdzie zmieniają Wam koła dokręcają je przy użyciu klucza dynamometrycznego!

 

moje szpilki najprawdopodobniej były przeciągnięte kluczem pneumatycznym i tak jechałem nie wiem przez ile km z prędkością ok 160km/h z odpadającymi szpilkami...

 

mogło być kiepsko...

Link to comment
Share on other sites

dzieki za podpowiedź gdzie mogę dostać szpilkę :D

A wiecie z jakim momentem trza je dokrecac bo instrukcję mam w jezyku niemieckim a ja nie szprychen dojczen :mrgreen: i ciężko bedzie mi znaleźć.

Mnie to dziwi jedno , mianowicie to że ta szpilka urwała się przy odkręcaniu nakrętki :shock:

Link to comment
Share on other sites

Mnie to dziwi jedno , mianowicie to że ta szpilka urwała się przy odkręcaniu nakrętki

Jeżeli została za mocno dociągnięta, to potem zmiana temperatury może spowodować dodatkowe naprężenia i pęknięcie szpilki a całkowity jej rozpad przy próbie odkręcenia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...