Jump to content

Pływające obroty w 2.0 MY 04 MT


walus_legacy

Recommended Posts

Witam. Mam problem z pływającymi obrotami w Legacy. Problem występuje tylko przy zimnym silniku zaraz po starcie. Po pierwszym przekreceniu kluczyka w stacyjce (np. rano) silnik zaskakuje od razu i pracuje na okolo 1400 rpm. Jesli nie odczekam 30s-60s (w zaleznosci od temperatury zewnętrznej) i dodam gazu obroty wzrosną bez problemu, ale jak tylko zdejmę nogę porafią spać poniżej 500 rpm tak, że silnik omal nie gaśnie. Przez kolejne 10s nastepuje wolna stabilizacja i obroty plywaja od obrotów w okolicach 300-1200 rpm. Jeśli zaraz po odpaleniu spróbuje odjechać albo wycofać z podjazdu na wstecznym silnik 8 razy na 10 zgaśnie. Ponowne uruchomienie jest zazwyczaj bardzo trudne jako, że rozruszni kreci a silnik nie zaskakuje. Jesli juz zaskoczy to obroty wskakują powoli z około 200 do 1000 rpm. Dzieje się tak tylko przy zimnym starcie, wystarczy dac silnikowi minutę i wszystko jest ok. Po chwili na jałowym silnik kreci cie z 600 rpm. Nie wiem co jest nie tak, nie jestem mechanikiem, ale wydaje się, że problem może dotyczyć czujnika przepływu powietrza (MAF), zaworu regulacji obrotów (ICV) albo dystrybucji paliwa (filtr?).

Może ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek i będzie w stanie pomóc?

Z góry wielkie dzięki!

Link to comment
Share on other sites

walus_legacy, byłoby miło się przywitać.... Przeczytać regulamin, inne wątki... I wtedy zakładać swój. Przeszukaj forum techniczne. Tam ten problem jest opisywany ze 100 razy. Swoją drogą wyższe obroty po odpaleniu silnika to norma w Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Sorry za zbyt szybkie przejscie do rzeczy. Problem jest o denerwujący i stąd ten pośpiech. Przejrzałem kilka postów, ale w żadnym nie wskazano rozwiązania. Wygląda na to, że problem rozwiązano, nie napisano tylko jak. Umieszczając nowy post miałem nadzieje, że ktoś jednoznacznie napisze co powoduje te kłopoty. Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli koledze chodzi o losowe objawy porannego braku ssania, to ja już czas jakiś przeczesuje forum i także odpowiedzi dotąd nie znalazłem – ciągle tylko o czujnikach położenia wału, przepustnicy i silniczku krokowym piszą :P

Link to comment
Share on other sites

walus_legacy, byłoby miło się przywitać.... Przeczytać regulamin, inne wątki... I wtedy zakładać swój. Przeszukaj forum techniczne. Tam ten problem jest opisywany ze 100 razy. Swoją drogą wyższe obroty po odpaleniu silnika to norma w Subaru.

 

Zamiast objeżdżać kolegę, bardziej byś pomógł wklejając linka do odpowiedniego wątku :roll:

A i ja chętnie poczytam, bo w Legacy mam identyczne objawy. Co rano (zwłaszcza zimą) potrafi być denerwujące...

Link to comment
Share on other sites

Dzieki chopaki za wsparcie dla nowicjusza. A wracajac do mojego postu to faktycznie dobrze by bylo dowiedziec co nalezaloby wymienic/wyczyscic by rozwiazac ten problem. Z tego co czytam wydaje sie to dosc powszechny problem wsrod Legacy i jestem pewny ze juz ktos to zdiagnozowal i naprawil...nie napisal tylko jak to zrobil. Szkoda.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki 1yearold. NIe jestem na 100% pewny, ale w Legacy od 03 nie ma silnika krokowego w przepustnicy. W kazdym razie problem wyglada na taki gdzie przez czyszczenie odpowiedniego elementu moznaby to naprawic. Gdyby obroty skakaly niezaleznie od temperatury, wtedy to by bylo cos permanentnego. Tak w kazdym razie podpowiada mi rozsadek...

Link to comment
Share on other sites

walus_legacy, to wejdź na FAQ w technicznym, może znajdziesz "rozkładówkę" swojego Legaca i wtedy będziesz miał pewność 8) Poszukaj też w dziale technicznym Forester, tam chyba coś takiego widziałem...

Link to comment
Share on other sites

Wyglada na to, ze Legacy po 03 ma electroniczna przepustnice.

zgadza sie od MY04 w Legacy stosowana jest elektroniczna przepustnica

 

TUTAJ znajdziesz troszkę informacji

 

Kilku osobom pomogło czyszczenie przepustnicy, ale powodów może być dużo.

Pamiętaj po wyczyszczeniu następuje autoadaptacja przepustnicy, zawirowania obrotów mogą być jeszcze większe, aż ECU ogarnie 8)

Link to comment
Share on other sites

WD 40

Równie dobrze to możesz jej nie czyścić jak masz zamiar tam WD40 ładować :)

Cytując jednego z naszych forumowych specjalistów:

Najlepiej preparatem do mycia przepustnic, gaźników, świetny jest FORCH , ale możesz WURTH , LIQUI MOLY ,CRC itp. Pamietaj o uszczelce pod "silniczkiem"
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...